FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: jarek.drozd w Luty 22, 2015, 22:19:23 pm
-
Witam Serdecznie.Zakupiłem moim zdaniem jeden z najpiękniejszych samochodów a mianowicie xj 40 z 92 roku.Mam problem z tylnymi amortyzatorami.Wiem już na pewno że jest to nivo bo patrzyłem z kanału.Amortyzatory praktycznie nie działają.Czy zapalony czy nie tył buja się jak na samych sprężynach.Od czego zacząć diagnozę.Na pierwszy rzut oka system nie podobny do nivo w MB wogóle,brak pompy,bkak zaworu regulacji wysokości.Proszę o wskazówki.Pozdrawiam
-
Nie diagnozuj tylko zrob konwersje na zwykle amortyzatory.
Ten system to jedna wielka pomylka, dlugo dzilac nie bedzie nawet jak to za gruba kase naprawsz.
Czy hamulce dzialaja normalnie? Bo w niektorych uklad jest polaczony z wspomaganiem hamulcow (sa conajmniej 3 rodzaje tego systemu). Im starszy rocznik tym mniej oddzielne sa systemy.
-
Witam.Hamulec troszke tempy ale działa.A przy przebudowie zostają sprężyny te co są?Co oprócz amorów się wymienia?Pozdrawiam
-
Jest cały zestaw fabryczny do konwersji, sprężyny, gniazda sprężyn, amortyzatory, podkładki. Znajdziesz w internecie, coś koło 2k to kosztuje
-
Witam.Hamulec troszke tempy ale działa.A przy przebudowie zostają sprężyny te co są?Co oprócz amorów się wymienia?Pozdrawiam
Sprezyny od nivo sa krotsze. Jak sie je zostawi to przy zaladowaniu kompletu pasazerow ponoc poloski zaczynaja strzelac.
Nie robilem osobiscie konwersji ale wiem, ze sprezyny od nivo moga zostac pod warunkiem dotoczenia i wlozenia dystansow pod sprezyny, co do reszty tych pierdulek podkladek to nie pomoge:( Ale ze zdjec wynika ze kazdy slusaz je dorobi). Zestaw za 2 tysie to lekki bezsens. Same amortyzatory to koszt "tylko 2x400 zl. Ale za dorobienie potrzebnych podkladek dystansow, pewnie wiecej jak 100 zl nie wyjdzie. Wiec warto pokombinowac i zostawic sprezyny.
http://www.jaguarclassicparts.com/uk/jaguar-xj6-xj12-parts/steering-and-suspension/shock-absorbers-and-stop-rubbers/damper-and-spring-rear (http://www.jaguarclassicparts.com/uk/jaguar-xj6-xj12-parts/steering-and-suspension/shock-absorbers-and-stop-rubbers/damper-and-spring-rear)
Tu masz schemat nivo i zwyklego.
http://www.jaguarclassicparts.com/uk/jaguar-xj6-xj12-parts/steering-and-suspension/shock-absorbers-and-stop-rubbers/damper-and-spring-rear (http://www.jaguarclassicparts.com/uk/jaguar-xj6-xj12-parts/steering-and-suspension/shock-absorbers-and-stop-rubbers/damper-and-spring-rear)
Tu masz zdjecie zestawu do konwersji. Wiec pozostaje wykonac kilka podkladek i dystanse.
http://www.jaguarspecialties.com/XJ40-Shock-Kit.asp (http://www.jaguarspecialties.com/XJ40-Shock-Kit.asp)