FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: jarek.drozd w Luty 22, 2015, 22:19:23 pm

Tytuł: nivo
Wiadomość wysłana przez: jarek.drozd w Luty 22, 2015, 22:19:23 pm
Witam Serdecznie.Zakupiłem moim zdaniem jeden z najpiękniejszych samochodów a mianowicie xj 40 z 92 roku.Mam problem z tylnymi amortyzatorami.Wiem już na pewno że jest to nivo bo patrzyłem z kanału.Amortyzatory praktycznie nie działają.Czy zapalony czy nie tył buja się jak na samych sprężynach.Od czego zacząć diagnozę.Na pierwszy rzut oka system nie podobny do nivo w MB wogóle,brak pompy,bkak zaworu regulacji wysokości.Proszę o wskazówki.Pozdrawiam
Tytuł: Odp: nivo
Wiadomość wysłana przez: sebek1111 w Luty 23, 2015, 22:22:03 pm
Nie diagnozuj tylko zrob konwersje na zwykle amortyzatory.
Ten system to jedna wielka pomylka, dlugo dzilac nie bedzie nawet jak to za gruba kase naprawsz.

Czy hamulce dzialaja normalnie? Bo w niektorych uklad jest polaczony z wspomaganiem hamulcow (sa conajmniej 3 rodzaje tego systemu). Im starszy rocznik tym mniej oddzielne sa systemy.
Tytuł: Odp: nivo
Wiadomość wysłana przez: jarek.drozd w Marzec 05, 2015, 21:29:25 pm
Witam.Hamulec troszke tempy ale działa.A przy przebudowie zostają sprężyny te co są?Co oprócz amorów się wymienia?Pozdrawiam
Tytuł: Odp: nivo
Wiadomość wysłana przez: dziadzol w Marzec 05, 2015, 22:14:12 pm
Jest cały zestaw fabryczny do konwersji, sprężyny, gniazda sprężyn, amortyzatory, podkładki. Znajdziesz w internecie, coś koło 2k to kosztuje
Tytuł: Odp: nivo
Wiadomość wysłana przez: sebek1111 w Marzec 06, 2015, 22:23:26 pm
Witam.Hamulec troszke tempy ale działa.A przy przebudowie zostają sprężyny te co są?Co oprócz amorów się wymienia?Pozdrawiam


Sprezyny od nivo sa krotsze. Jak sie je zostawi to przy zaladowaniu kompletu pasazerow ponoc poloski zaczynaja strzelac.

Nie robilem osobiscie konwersji ale wiem, ze sprezyny od nivo moga zostac pod warunkiem dotoczenia i wlozenia dystansow pod sprezyny, co do reszty tych pierdulek podkladek to nie pomoge:( Ale ze zdjec wynika ze kazdy slusaz je dorobi). Zestaw za 2 tysie to lekki bezsens.  Same amortyzatory to koszt "tylko 2x400 zl. Ale za dorobienie potrzebnych podkladek dystansow, pewnie wiecej jak 100 zl nie wyjdzie. Wiec warto pokombinowac i zostawic sprezyny.


http://www.jaguarclassicparts.com/uk/jaguar-xj6-xj12-parts/steering-and-suspension/shock-absorbers-and-stop-rubbers/damper-and-spring-rear (http://www.jaguarclassicparts.com/uk/jaguar-xj6-xj12-parts/steering-and-suspension/shock-absorbers-and-stop-rubbers/damper-and-spring-rear)

Tu masz schemat nivo i zwyklego.
http://www.jaguarclassicparts.com/uk/jaguar-xj6-xj12-parts/steering-and-suspension/shock-absorbers-and-stop-rubbers/damper-and-spring-rear (http://www.jaguarclassicparts.com/uk/jaguar-xj6-xj12-parts/steering-and-suspension/shock-absorbers-and-stop-rubbers/damper-and-spring-rear)

Tu masz zdjecie zestawu do konwersji. Wiec pozostaje wykonac kilka podkladek i dystanse.
http://www.jaguarspecialties.com/XJ40-Shock-Kit.asp (http://www.jaguarspecialties.com/XJ40-Shock-Kit.asp)