FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Driv3rrrr w Luty 21, 2015, 19:29:26 pm
-
Wiem tematów kilka ale w żadnym nie znalazłem odpowiedzi. Otóż już mówie o co chodzi.
Zamierzam założyć LPG do swojego kota i oczywiście jak to przed założeniem należy zmienić świece. Wstępnie chciałem założyć oryginalne Jaguara no i pojawiło się ALE. Jaką one mają przerwę i czy są platynowe/irydowe? Jako główny zamiennik podawane są NGK jednakże z przerwą 1,3, która wg. mnie jest dużo za duża do LPG, wymęczy mi cewki momentalnie. Z doświadczeni wiem, że do LPG najlepiej te 0,7-0,9.
I teraz o ile OE świeczki są irydowe to można przerwę zmniejszyć. W ogóle ma ktoś oryginalne przy LPG i może się wypowiedzieć?
-
Ma być ori i sprawne cewki dział bez zarzutu. Sprawdzone na wielu szt.
-
Czyli jak oryginalne śmiało nadają się pod LPG to niech sie tak stanie, dzięki bardzo :)
-
W ori (atrakcyjne cenowo) przerwy są 1,15-1,3 możesz zrobić 1,15 będzie ok. tylko porządnie wystroić instalację.
-
Instalkę będzie mi robił 1 z 2 najlepszych gazowników w lubelskim także o to spokojna głowa :)
-
Uświadom mnie kto np. nick internetowy lub jaki to zakład.
Napisz na priv.
-
Też jestem ciekaw kto będzie zakładał lpg....
-
Dobra napiszę :). Jadę do Warsztatowni na Wojciechowską, natomiast drugim bardzo polecanym jest Adam Rogowski ze Snopkowa. Może przesadziłem z tym w lubelskim ale w okolicach Lublina na pewno oni są najlepsi. Chłopaki w Konopnicy również nie robią najgorzej ale tyle co widziałem na necie. Natomiast robotę Warsztatowni i Adama widziałem kilka razy.
Zresztą Radek z Warsztatowni w Volvo ogarnął mi gazolinę raz, a dobrze. Natomiast chłopaki z Sierpińskiego którzy zostali mi poleceni ciągle nie umięli tego auta ustawić, check średnio raz na tydzień.
-
Ja w swojej esce mam w tej chwili przejechane 60tys na NGK bez zadnego zmniejszania przerwy na gazie i złego słowa nie powiem na te swieczki
-
Ja w swojej esce mam w tej chwili przejechane 60tys na NGK bez zadnego zmniejszania przerwy na gazie i złego słowa nie powiem na te swieczki
Jeżeli masz 60tyś km zrobione na gazie i jednych świecach to sprawdź co z tych świec zostało... :-gwizd
Driv3rrrr spodziewałem się takiej odpowiedzi chodź miałem nadzieje że przeczytam o kimś nowym ;D
-
Świeczki zazwyczaj wymienia się jak się coś zaczyna dziać. Aczkolwiek 60 tys to już sporo i podobnie jak Paweł myślę, że warto zmienić.
Rozumiem, że kolega pisał o tych zamiennikach oryginałów z przerwą 1.3mm? :)
-
Tak te co są zalecane z NGK,nie pamietam numeru,jak chcesz to potem poszukam pudelka po swiecy to napisze,jak sie cos zacznie dziac to wtedy pierwsze od swiec zaczne,jak sie nic nie dzieje to nie ruszam
-
Nie musisz szukać, wiem o które chodzi :)
-
Oki:),a z ciekawosci dzis jedną wykrece to napisze jak jej z oczu patrzy...a zeby mnie nie zaskoczylo to fakt,musze kupic i niech czekają bo to nigdy nie wiadomo kiedy trzeba bedzie kolektor zrzucac i wymieniac..
-
z ciekawosci wykreciłem dzis jedną świeczke,wzrokowo wygląda ok :),siwy nalot, nie widać zeby była nadpalona..
-
z ciekawosci wykreciłem dzis jedną świeczke,wzrokowo wygląda ok :),siwy nalot, nie widać zeby była nadpalona..
Nie wierze że po takim przebiegu elektroda świecy nie jest zaokrąglona i zmniejszona :-gwizd
-
kiedyś już pisałem komuś o świecach ich żywotność określił producent, a wizualne określanie ich stanu to ciężka sprawa chyba że elekrode upaliło lub jest inne widoczne uszkodzenie, świeca pod wpływem temperatury i warunków pracy traci swoje właściwości zwiększa sie oporność przede wszystkim co powoduje zbyt słabą jej wydajność czyli słaba iskra, zwiększa to zużycie paliwa, stratę mocy, spalanie nie całej mieszanki czyli kat dostaje po dup... więc co za tym idzie po mimo że auto odpala i jedzie jeśli ma przejechane na świecach odpowiednią ilość kilometrów to świece wymieniamy a przy instalacji gazowej tą wymianę robimy o połowę wcześniej ze względu na większą temperaturę spalania gazu
-
Temperatura aż tak bardzo nie niszczy świec. Po prostu do zapłonu gazoliny trzeba większej energii, gdyż LPG ma większą oporność. Dlatego zaleca się mniejszą przerwę na świecach, bo inaczej cewki i świece dostają strasznie w palnik.
Co do temperatury to podobno jest tylko lub aż o 50C większa.
-
jedne z lepszych świec to denso TT mają dużą rozpiętość ciepłoty pracy
-
I ja w swoim V8 takie mam;) i sobie chwalę :)
-
polecam te świece TT denso dobre są.
-
Ja coraz bardziej rozmyślam nad Denso IT20. Irydowe, mniejsza przerwa niż fabryczne no i cena korzystna
-
Ja coraz bardziej rozmyślam nad Denso IT20. Irydowe, mniejsza przerwa niż fabryczne no i cena korzystna
Są naprawdę dobre ale nie przesadzajmy koszt ori świec do V6 to 180pln, V8 299pln.
Ori świece wytrzymały u mnie 80tyś. ,potem zmiana na Denso TT i krótka miały karierę i powrót do ori.
Non stop na LPG.
-
to fakt TT szybko sie kończą ok 40 tyś i kaplica za to cena dobra i producent twierdzi że materiały i technika wykonania powodują dobrą iskre nawet przy niedomaganiach cewek, ponoć
-
Szału nie ma przerabiałem u siebie i w volvo 2.4T w focusie 1.6 nawet 10000 niewytrzymały.
-
No i przyszła kryska na Matyska,po 64 tys zaczęlo czasami poszarpywać,świeczki wymienione i cewka jedna odmówiła posłuszenstwa,podsumowując NGK dają rade i moge śmiało polecić również na LPG
-
Podłączam się do tematu, to dopiero początki z s-type i ogarnianie oznaczeń itd..
Potrzebuję zakupić świecę czy te będą pasowały do 3.0 v6 po drugim lifcie?
http://allegro.pl/swieca-zaplonowa-jaguar-s-type-x-type-xf-xj-3-0-v6-i5639155610.html (http://allegro.pl/swieca-zaplonowa-jaguar-s-type-x-type-xf-xj-3-0-v6-i5639155610.html)
Uszczelki kolektora ssącego górnego też są różne?
Gdzie znajdę cewkę zapłonową w zamiennniku od nr VIN#-M45255
Może jakiś inny ciekawy kontakt, sklep internetowy, jestem z Poznania..
Bedę wdzięczny za pomoc:)
-
sklep internetowy.
jego nazwa to okreslenie ilości cylindrów silnika 5,3 ;)