FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: adamswarzedz w Luty 14, 2015, 19:20:54 pm
-
Witam !
Mam jaguara xf 3.0 diesel 275 km "portfolio S"z 2010 roku kupilem go z niemiec z uszkodzonym sinikiem z przebiegiem 161 tys km
W polsce okazalo sie ,ze penewka na wale sie obrocila . Z tego co poczytalem na forum stwierdzilem ,ze kupie nowy silnik i tak zrobilem .
Kupilem kompletny silnik z wtryskami , turbinami (caly kompletny)z xf-a z 14 roku tez z wersji S ale z oryginalnym malym przebiegiem (7 tys km).
Problem jest gdy auto chodzi na najwyzszych obrotach wtedy wlacza sie tryb awaryjny i bledy P22D3 I P22CF !
Czy ktos mial lpodobny problem ??? Prosze o pomoc bo mechanicy nie daja rady !
Dodam jeszcze ze w aucie mam juz (nawiercony filtr dpf) i wgrany nowy soft w serwisie boscha.
Jedna rzecz ktora jest niezrobiona to nieszczelnosc na siatce kolektora delikatnie przepuszcza od strony kierowcy.
Czy od tego moze te bledy i tryb awaryjny?
Czekam na info i dziekuje
Adam
-
Prawdopodobnie przyczyną jest lewe powietrze w kolektorze. Kolega lampek z Warszawy miał podobny problem, poszukaj go na forum i dopytaj...
-
Jestem tu nowy ale poszukam .
Dziekuje
-
Obstawiam mała turbiną, tą załączaną powyżej 2600 RPM.
P22CF-71 Turbocharger Turbine Inlet Valve Control Circuit / Open - Actuator stuck.
Naprawa kończy się wymianą "Actuator'a" - nawet nie wiem jak to poprawnie nazwać w ojczystym języku.
Zasada działania - druga turbina załącza się i pompuje ciśnienie do określonej wartości - po jej osiągnięciu "actuator" otwiera zawór nadmiaru zrzucający ciśnienie, ale potem nie może się zamknąć ponieważ się kleszczy i w tym momencie pojawią się czerwony alarm.
Może też być, że "actuator" działa ok, tylko nie został wykalibrowany po wymianie silnika na wartości min/max otwarcia.
Niech to będzie podpowiedzią dla Twoich mechaników.