FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: ss8 w Luty 12, 2015, 18:32:17 pm
-
Witam,
Jestem nowy na forum, więc proszę na początek o wyrozumiałośc ;)
A teraz do rzeczy. Mianowicie posiadam od niedawna Jaguara X-Type 2.1 Benz + LPG(Instalacja STAG4) w automacie. Kilka dni po zakupie zaczął mi się dławić na gazie. Przy przyspieszaniu zaczyna się dławić i szarpać, natomiast podczas postoju czasem szarpnie jak stoje na drive, na parking mi się nie zdarzyło. Pojechałem ostatnio do gazownika, który zaktualizował mi mapy (przynajmniej tak mi powiedział). Kilka dni po wizycie wyskoczył mi check silnika + info "cruise not available". Dodam, że check pali sie cały czas, info "cruise not available" raz się uaktywni, raz nie. Na benzynie problem się nie pojawiał, dopiero po wizycie jak wyskoczył check z ciekawości pojezdzilem na benzynie i jeden jedyny raz mi się zadławił (na benzynie przejechałem ponad 50km)
-
Odczytaj sobie błędy silnika, nawet zwykłym ELM327. Możliwe że masz bardzo ubogo na gazie i stąd ten check i szarpanie, ale bez odczytania błędów to można tylko wróżyć. Równie dobrze to może być problem z układem zapłonowym.
-
W dniu wczorajszym pojechałem do gazownika, odczytał błędy. Wyskoczył błąd "zbyt uboga mieszanka" oraz DSC System - niestety do tego błędu nie mógł wejść ze swojego komputera.
W dniu dzisiejszym jechałem i znów wyskoczył błąd. Jakieś pomysły?
-
Założę się że powrotu paliwa nie ma. Puki go nie założysz to dobrze nie będzie.
-
Założę się że powrotu paliwa nie ma. Puki go nie założysz to dobrze nie będzie.
Brak powrotu/emulatora daje P0191, a uboga mieszanka, to uboga mieszanka - mapy do poprawy na początek.
-
przelew pomaga tylko i wyłacznie na temat błędów ciśnienia pompy. :-W
Wątpię że masz stag4- on ogarnia 4 cylindry...
Zapewne masz stary ten gaz.
Na starym sterowniku bez ustawiania mapy po korektach to auto nie będzie śmigać.(i nie ważne jaki milord to robi, bo pokrywanie mapek na starym sterowniku w tym aucie nie działa)
-
przelew pomaga tylko i wyłacznie na temat błędów ciśnienia pompy. :-W
Wątpię że masz stag4- on ogarnia 4 cylindry...
Zapewne masz stary ten gaz.
Na starym sterowniku bez ustawiania mapy po korektach to auto nie będzie śmigać.(i nie ważne jaki milord to robi, bo pokrywanie mapek na starym sterowniku w tym aucie nie działa)
Kurak22 to co proponujesz?
Dzisiaj byłem ponownie u gazownika i tym razem pojawił się błąd "uboga mieszanka na biegu jałowym"
-
Znalezienie gazownika któremu się chce i wie co ma zrobić.
Jeżeli chcesz się brać za to sam to czeka cię trochę nauki. :-gwizd
pierwsze co posprawdzać to szczelność dolotu, bo żeby odpalał błąd mieszanki już na postoju...
I nie podawaj tłumaczeń błędów tylko numery, z tłumaczeniami w komputerkach różnie bywa.
Parametrów na lpg jest bardzo dużo do ustawiania, do tego potrzeba dobrze założonego lpg z sensowynymi gratami, i testowanie kilku/nastu ustawień(wiec potrzeba kupić kabelki:elm327 i interfejs do gazu). Jeżeli lubisz majstrować to mogę Ci coś doradzić. Jak nie, to wróć na początek postu :P
-
Panowie,
Po ostatniej regulacji gazu szarpanie ustało - tzn. nie całkowicie, ale zdarza się zdecydowanie rzadziej... o dziwo 2 razy mialem sytuacje że zapalił się check silnika + cruise not avalaible. Po jakimś czasie check przestawał dawać o sobie znać. Podjechałem dzisiaj do gazownika i po podłączeniu do kompa wyskoczył błąd P0420.
Co oznacza ten błąd? Gazownik powiedział, że to niedogrzany katalizator był...
-
http://www.obd-codes.com/p0420 (http://www.obd-codes.com/p0420)
jak będzie się powtarzać i nadal będzie szarpanie to może kat się rozleciał, parę tematów niżej masz "wymiana katalizatora"
Co do gazu nie ma sensu więcej tutaj pisać, bo potrzebne są screeny z ustawień w programie i dokładny opis gratów
-
Ustawiał po "mapkach" czy ustawił wg. korekty krótkiej i długiej? Jak po mapkach to nie ma siły, dalej będzie kupa
-
Ustawiał po mapach... co to znaczy korekta krótka i długa?
Wybaczcie za może i głupkowate pytania, ale kompletnie się na tym nie znam :(
-
Ustawianie po korekcie paliwowej - podłączasz sobie komputer diagnostyczny pod OBD. Wrzucasz sobie odczyt korekt STFT (krótka) i LTFT (długa). I ustawia się mnożnik w systemie LPG tak aby STFT było identycznie jak na benzynie czyli w granicach 5-15%, natomiast LTFT musi być jak najbliżej 0%.
Zazwyczaj jak sie tak ustawi to i mapy gazowa z benzynową się wtedy praktycznie pokrywają. Fajnie byłoby nawet zobaczyc screen z samego kompa gazowego, tzn. zrzut tych mapek + odchyłka. To już sporo powie jak to jest poustawiane
-
ja dziś będę stroił bo wtryski były na kalibracji to może coś wrzucę.
-
Ustawianie po korekcie paliwowej - podłączasz sobie komputer diagnostyczny pod OBD. Wrzucasz sobie odczyt korekt STFT (krótka) i LTFT (długa). I ustawia się mnożnik w systemie LPG tak aby STFT było identycznie jak na benzynie czyli w granicach 5-15%, natomiast LTFT musi być jak najbliżej 0%.
Zazwyczaj jak sie tak ustawi to i mapy gazowa z benzynową się wtedy praktycznie pokrywają. Fajnie byłoby nawet zobaczyć screen z samego kompa gazowego, tzn. zrzut tych mapek + odchyłka. To już sporo powie jak to jest poustawiane
Pierwsza część tak, ale przy strojeniu za pierwszym razem ja stroje krótkie korekty na lekkie przelewanie(-2 do -7%). Przy dobrym ustawieniu stft, ltft mieści się w 10%(ale na zmianę tego trzeba długo poczekać). Za tydzień naniosę poprawki bo pewnie się to wszystko się rozjedzie. U mnie jest jeszcze jeden problem, biedny komp. Ale może kiedyś go zmienię.
Do wglądu(nie zrobiła się jeszcze mapka lpg ale widać już punkty)
http://postimg.org/image/6nrpcdom9/ (http://postimg.org/image/6nrpcdom9/)
bank1-korekta krotka rząd 1, bank2-analogicznie
bank3- korekta długa rząd 1, bank4 -analogicznie
Ustawienia u mnie:
Ciśnienie 1.28bar(r-01 red),
dysze 2.4mm(bfc w-01),
(miedź ze zbiornika i wielozawór, extra 8mm) Jak ktoś długo jeździ na swoich wtryskach to polecam regulacje skoku tłoczka, ja dziś robiłem swoje i auto śmiga mega :-R
Stroimy najlepiej we dwie osoby. Kierowca jeździ dość stabilnie, a my patrzymy na czasy jednocześnie zerkając na korekty.
Jak ktoś chce poczytać więcej co i jak: http://lpg-forum.pl/ustawienie-forguara-3-0-t41377.html
-
Za jakieś 50-100km będzie widać już mniej więcej w którym kierunku to podąży :)
-
różnie to może być, ten sterownik jest archaiczny, szukam jakiegoś plusa(można zrobić soft na isa2), bo teraz to pogoda mi się zmieni i juz korekty lecąąą :-zly
-
Panowie szybkie pytanie:
Bylem u gazownika, wyregulował mi gaz (wszystko ładnie chodziło), następnego dnia rano wsiadam i znowu szarpie... Gazownik mówi, że mam wymienić zbiornik płynu wyrównawczego bo jest pęknięty i to jest przyczyna, że ustawienia się rozjeżdżają po tym jak silnik ostygnie itp.
Jest to możliwa przyczyna szarpania gazu, czy raczej bujda na resorach?
-
Bajki gada - zmień majstra od LPG bo ten musi pojęcia nie ma. Ja też do takich jeździłem. Zakładali nieźle, fajnie to wyglądało ale kuźwa...ustawić to kompletnie nie umieli. Check średnio raz na 1-2 tyg, przy przełączeniu na postoju szarpał jak zły.
-
Ehh tak myslalem :/
Poleci mi ktoś jakiegoś dobrego gazownika w Bydgoszczy, ewentualnie w woj. Kuj-Pom?
Z tego co sie dowiedzialem od gazownika to instalacje mam następującą:
1. Wtryski hercules
2. Reduktor zavoli
3. Sterownik stag300
-
Ciekawe czy masz dysze dobrze dobrane.
-
Dysze przy wtryskach? Jeśli tak to wtryski były zmieniane w tym warsztacie - wiec chyba moge wnioskować, że dobrał odpowiednie...
Jak się domyślam "domowym" sposobem nie da się tego sprawdzić?
-
Poleci mi ktoś jakiegoś dobrego gazownika w Bydgoszczy, ewentualnie w woj. Kuj-Pom?
Z Bydgoszczy jeżdżę do Auto-Flesz w Lubiczu pod Toruniem. Parę ogarniętych osób też twierdziło, że tam sensowni ludzie pracują.
-
wnioskowanie nic nie daje, mnożnik i praca auta powie czy dysze są dobre.
a pisałem jedź do typa który wystroi Ci po korektach...
-
Miałem podobne objawy. Szarpał po dodaniu gazu jak miał poniżej 2000 obr. i jak stałem na D, na N i na benzynie szarpanie praktycznie nie występowało. Problem rozwiązała wymiana świec i cewek. Cewki NGK 250/szt, świece NGK irydowe 65 zł/szt. Drogi zabieg ale czego się nie robi dla naszych kotów ;)