FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: jacko w Styczeń 20, 2015, 11:46:34 am
-
Witam czy wymiana uszczelki misy olejowej w x type 2.1 v6 jest skomplikowana da radę ją wymienić samemu?
-
Wszystko zależy od tego co potrafisz i jakimi narzędziami dysponujesz. Do tego jeszcze opcja, którą wybierasz czyli czy zrzucasz skrzynię, czy wiercisz dziurę (przynajmniej tak jest w AWD).
-
Odgrzeję trochę temat.
Co oznacza wiercenie skrzyni biegów (mam skrzynię manualną). Swobodnie nie da się opuścić misy olejowej ?
-
Oznacza to: https://www.jaguarforums.com/forum/x-type-x400-14/changing-oil-pan-gasket-85599/
Tam masz foto po zabiegu.
-
No to ładnie rozwiązane jest zdjęcie misy :-tylko Uszczelka misy jest dostępna jako zamiennik czy zostaje tylko ASO ?
-
Jest pełno zamienników. Elringi nie elringi, ja kupowałem victor-reinz za 100. Niczym sie nie różnią tylko ceną. Jest gumowo stalowa dlatego taka cena
-
Uszczelka to to samo co mondeo V6, szukaj po tych numerach:
70-34338-00
025.460
Powinieneś bez problemu znaleźć.
-
Dziękuję za odpowiedzi. Powiem Wam, że nie widzę u siebie tej wystającej części skrzyni. Były poprawione wersje ? Mój Jaguar jest z 2003r. z motorem 2.1 V6
-
Ja to robiłem w automacie AWD w 3.0 i 2.5. A co masz u siebie?
-
Może nie tyle co poprawione ale te większe silniki mają napęd na 4 łapy ;)
-
Mam widlaste 2.1 w manualu, czyli napęd na przód. Dodam, iż jest to wersja skandynawska).
-
... też pozwolę sobie na dwa słowa/2.1V6/ - uszczelka to aluminiowa ramka oblana na wewnętrznej krawędzi gumą a co do trudności - oczywiście,że są :- u mnie trudność powoduje wyjęcie miski,ponieważ trzeba zdemontować kolano wydechu,które jest pod miską :o a jeszcze trudniej jest to kolano zamontować - na milimetry/ja się ratowałem szlifierką kątową,trzeba trochę przybrać od czoła/,druga - bardzo ważna sprawa,ramka uszczelki jest aluminiowa,wąska a więc sprężynuje,odkształca się i przy montażu nie wszystkie otwory pod śruby układają się współosiowo z otworami w misce i skrzyni,trzeba włożyć w otwór coś cienkiego i delikatnie uszczelkę nasunąć w żądanym kierunku a jak się tego nie wie i na siłę próbuje wepchnąć śrubę to ulegnie uszkodzeniu gumowe uszczelnienie danego otworu w ramce i uszczelka będzie do wyrzucenia a kosztuje ponad 100 zł - powodzenia :)
-
Dokładnie tak samo wygląda uszczelka w 2.5/3.0.
W 2.5/3.0 oczywiście też trzeba demontować kawałek wydechu (było to dla mnie oczywiste, więc o tym nie wspomniałem ;) ).
W miejscu nr 2 z poniższego obrazka, trzeba odkręcić dwie śruby, a następnie sporo powalczyć, żeby zsunąć flanszę, tak żeby dało się bez problemu w dół wysunąć rurę. W miejscu nr 1 po odkręceniu opaski nie ma zbyt wielu problemów - jak już w miejscu nr 2 jest uwolnione, to spokojnie można kręcić, ruszać i zsuwać rurę z wyjścia z katalizatora.
-
Akcja z wymianą uszczelki przebiegła pomyślnie. Tak jak piszecie, największa trudność jest z wyjęciem i włożeniem tej rury, wszystko jest spasowane "na styk". Nic nie nacinałem przy tej operacji, jednak polecam zaopatrzeć się w łomik i młotek, wtedy robota idzie sprawniej ;D