FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Bartekb74 w Styczeń 14, 2015, 23:21:15 pm
-
Auto pływa po drodze(ja raczej opisał bym to jakby tył chciał wyprzedzić przód), koła tylne jak w Tatrze- dół koła ma się na zewnątrz, ścięte opony od wewnątrz muszę natychmiast wymienić. Dzisiaj byłem na trzepakach , amortyzatory na 70% przód- tył , wahacze ok. Czy to może być brak zbieżności, autem strach jechać szczególnie jak w koleinach to lata. Dzięki.
-
To nie tyle zbieżność co cała geometria do poprawki. Od tego na pewno trzeba zacząć. Zaraz po naprawie wszelkich luzów w zawieszeniu.
-
Geometria.
Z przodu i z tyłu masz sanki, które muszą być odpowiednio ustawione, jeśli będą minimalnie pochylone w jedną i drugie w drugą stronę auto będzie jechało trawersem, przy 4x4 właśnie takie uczucie będziesz miał. Co do ścinania opon i negatywu (notabene TATRY mają odwrotnie, nie widziałem żadnej z negatywem), to wg mnie wina zmęczonych życiem sprężyn/amorów/kątów pochylenia koła. Wahaczom też bym się przyjrzał i tulejom, ale w pierwszej kolejności jednak amortyzacja, później prowadzenie koła.
-
Hej,
U mnie tez sie to czasami odczuwa. Na zakrecie po wjechaniu w dziure/koleine potrafi bujnac na boki. Zauwazylem ze mam lekko skrecona kierownice w prawo ale jak puszczam to auto jedzie prosto.
Wydaje mi sie ze najpierw pasowałoby sprawdzic zawieche a potem geometrie. Sam sie do tego przymierzam. Kola tyl tez mam lekko pochylone do srodka (negatyw). Przod "wyglada" na prosty tylko ta kierownica krzywa....
-
Miałem dokładnie to samo - z tyłu koła ja w starej Tatrze, auto pływa a na zakrętach strasznie nosi tył.
Winę za to ponosiły tuleje wahliwe na tylnym wahaczu - tym krótkim wzdłużnym ( dobry dostęp nie trzeba ściągac koła). Kupno nowych na allegro i zamontowanie wyeliminowało problem ale na krótko bo padły. Dopiero zamówienie w miejsce wspomnianych tulejek, poliuretanów z Olkusza załatwiło sprawę definitywnie.
-
Miałem podobnie, tzn auto jechało prosto ale koła miałem / \ patrząc od tyłu. Po wymianie na poliuretany (tuleje były już powybijane) wszystkie stuki ucichły ale koła się jeszcze bardziej pochyliły, a w x-ie można ustawić tylko zbieżność tylnych kół, kątów już nie :( Dopiero po wymianie tulei górnych, poprzecznych wahaczy (bananów) z poliuretanów na gumowe z allegro problem zniknął.
-
CapaBB
Kwestia twardości tulei, poliuretan może mieć właściwości fizyczne gumy, ale większą wytrzymałość, wszystko zależy od twardości w skali Shore'a.
-
Dzięki. :-thank