FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: pst85 w Styczeń 09, 2015, 10:42:15 am
-
Witam
Jaguar X-Type
2009 r
2.2 Diesel AJD-l4
Silnik nie odpalal. W aucie uszkodzony byl Czujnik polozenia Walu (ktos predzej go wymienial, nie dokrecil czujnika, czujnik byl luzny i impulsator w mechaniczny sposob uszkodzil czujnik)
Zamontowany nowy czujnik, org Jaguar, silnik odpalil odrazu, i za kazdym razem odpala, chodzi rowno, ale po przekroczeniu ok 2500 obrotow zapala sie "sprezynka" i silnik gasnie. (nie ma znaczenia czy w czasie jazdy czy na postoju).
wylaczenie zaplonu ponowne uruchomienie bez problemu i dalej to samo.
Cisnienie na listwie, sygnal z przeplywomierza, cisnienie doladowania - OK
Bledy:
p01000 - wiem co to znaczy (o to nie pytam)
po zaswieceniu sie kontrolki bledu dodatkowo pojawia sie blad
p0335
Prosze o wskazowki, gdzie szukac problemu (zalezy mi na czasie)
Jedno pytanie (retoryczne) czy czujnik polozenia walu trzeba specjalnie ustawic? tzn szczeline pomiedzy czujnikiem a impulsatorem?
-
Witaj!
Trochę nie odpowiedni dział,ale ok wystarczyło wpisać w wyszukiwarkę kod błędu i znalazłbyś odpowiedź:
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,16784.0.html (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,16784.0.html)
Kod P0335,"Czujnik A położenia wału korbowego - usterka"
BTW:Przywitaj się w odpowiednim dziale :-tylko
-
Wiem co oznacza ten blad.
Pisamel wyzej ze czujnik ten jest nowy. Predzej silnik nie odpalal, teraz odpala bez problemu tylko problem jest inny (opisany wyzej)
-
Dobrze to zerknij na te wątki,może pomogą:
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,14437.0.html (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,14437.0.html)
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,22345.0.html (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,22345.0.html)
Może problemem nie jest sam czujnik a jedynie skutki jego uszkodzenia...choć mogę się mylić.
-
Pwenie lepiej by było zamieścić te pytania w dziale technicznym X-type a nie S .
-
Problem znaleziony i usuniety.
W tym silnku Czujnik polozenia walu przykrecany jet do malego stalowego wspornika w ktorym otwor jest eliptyczny/ podluzny (tzw fasolka) po wlozeniu czujnika przed dokreceniej jest mozliwa regulacja ok 8 mm w gore i w dol.
W moim przypadku czujnik byl odrobine za wysoko przez co jak przypuszczam przy wysokich obrotach sygnal byl niedokladny i sterownik wylaczal silnik.
Z ciekawosci unioslem czujnik jeszcze wyzej, silnik probowal odpalic ale nie zaskoczyl.
Metoda prob i bledow ustawilem czujnik na danej wysokosci i wszystko jest OK
Niestety nie ma mozliwosci (miejsca/dojscia) zeby szceline miedzy czujnikiem a impulsatorem ustawic np za pomoca szczelinomierza. pozostaje tylko metoda prob i bledow.