FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: -rebi- w Grudzień 23, 2014, 13:22:29 pm
-
Siemka :-)
Zacznę od tego że auto już od bliska roku nie sprawiło mi żadnego problemu X-Type 3.0 automat 2002rok.
Dziś rano zmieniłem przepływkę bo spalanie miałem za wysokie i odłączyłem akumulator żeby ,,nauczył się spalać od nowa,,.
Po dosłownie 5 minutach klemę z powrotem podłączyłem.
Po przejechaniu 5 km. wyświetliła się żółta lampka , napis GETRIEBE GESTOERT i auto zaczęło się gubić w zmianie biegów i szarpać.
Wtedy olśniło mnie że nie zrobiłem adaptacji skrzyni po odłączeniu prądu - jazdy z odpowiednimi obrotami na odpowiednich biegach.
Spalanie wreszcie spadło do normalnego 13 / 14 l w mieście ale pojawił się problem tego błędu.
Ktoś z forumowiczów miał taki błąd ?
Podpięcie do kompa to błędy P1000 P1111 P163 P1603, wszystkie skasowane.
Po ponownej jeździe żółta lampka wróciła + komunikat, BRAK CHECK ENGINE.
Trochę przerywa ale wyłącznie między 1-szym a 2-gim biegiem, dalej jest okej.
Niestety nie można wejść komputerem diagnostycznym do skrzyni automatycznej, mimo sprzętu z wyższej półki (8000zł) nawet wchodząc przez A3, Mondeo, Mazdę, Galaksy i całą resztę aut w których jest skrzynia jatco 506 ...
Czy te ,,jaja,, ze skrzynią spowodowane są moim błędem nie zaprogramowania jej po odłączeniu prądu ??
Zaznaczę iż od razu zacząłem jazdę na 4-tym biegu w wersji Sport (nie D) - ma to jakieś znaczenie ?
-
Pierwsze słyszę, ze trzeba robić adaptacje skrzyni. Co prawda mam Eskę ze skrzynią 6-biegową ale nigdy nie słyszałem o takich procedurach, przecież zmiana przełożeń wynika z ustawień komputera sterującego.
-
Wiele razy odłączałem akumulator i po podłączeniu nigdy nie robiłem żadnych kalibracji - tylko D i w pedał :-super więc chyba to że masz ten komunikat to zbieg okoliczności, pewnie pojawił by się i bez tego.
-
http://www.obd-codes.com/trouble_codes/jaguar/ (http://www.obd-codes.com/trouble_codes/jaguar/)
Po odlączneniu aku jeździmy powili na nagrzanym silniku.
-
jak to na nagrzanym ?????? a jak odłączymy akumulator na zimnym silniku to jak mamy go rozgrzac ??????
Nigdy tego nie stosowałem i jest OK