FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: Jaggi w Listopad 20, 2014, 12:23:11 pm
-
Witam, borykam się z problemem skrzyni biegów i po dokładnym zgłębieniu tematu mam pytanie. Czy istnieje w miarę prosta i nie wymagająca kolosalnych przeróbek wymiana skrzyni 5R55N na nowszą i z tego co czytam lepszą ZF6HP26 ? Samochód to S-Type 4.0 V8 rocznik 2000. Pytam, gdyż mam do kupienia w rozsądnej cenie i z roczną gwarancją własnie skrzynię ZF6HP26. Jeli nie to czy skrzynia 5R55N z wersji 3.0 będzie kompatybilna z 4.0? Znalazłem taka dokumentację http://downloads.bustedfingermotorsports.com/Ford%20Transmission%20Manuals/5R55N.pdf odnosnie skrzyni 5R55N i nie wiem co mysleć (STRONA 3). Dodatkowe pytanie to kwestia nagrzewnicy-czy w wersji 3.0 i 4.0 nagrzewnice były identyczne? Dziękuję i pozdrawiam.
-
Hej, skrzynia z 3.0 nie pasuje do 4.0 :-gwizd
-
Dzięki za info. Jestem własnie na etapie szukania prawidłowej skrzyni tj. 5R55N o oznaczeniu XR8P-AC gdyż po wielogodzinnych lekturach różnych źródeł wiem, że własnie takiej skrzyni potrzebuję ;) Znalazłem 2 źródła na allegro wszystkie w cenie ok 2200zł za używaną skrzynię. Co o tym myslicie? Jedno źródło to firma Jaguar Gieremek. Możecie cos więcej na temat zakupów tam napisać? Jestem pełen obaw, więc potwierdźcie lub rozwiejcie moje wątpliwosci w związku z zakupem skrzyni używanej z tego źródła. 2 opcja to skrzynia również od pana z allegro,wyjęta rzekomo z w pełni sprawnego samochodu we Włoszech-facet miał okazję przetestować ją jeszcze w samochodzie gdyż kupił ją razem z silnikiem. Zapewnia że działa bez zarzutu.
-
Witam ta skrzynia to niestety wielki badziew, a użytkowanie jej to jedna wielka loteria. Niestety Ford się z nią nie popisał... Ta skrzynia wywodzi się w prostej linii z fordowskiej C3 - prostej 3 biegowej skrzyni montowanej w Taunusach, Capri, Granadach i wczesnych Sierrach. To co mamy w Jagu to jej pięciobiegowe rozwinięcie plus elektronika. Co do wstawiania skrzyni z nowszego modelu: 6hp24 - będzie to trudne z uwagi na - sterowniki inne skrzyni, inna wiązka no i inna kaseta do ustawiania biegów. Myślę, że prędzej podpasuje się 5hp24 z XK czy XJ bo były one sprzęgane z V8 naszym w tych modelach. Pozostaje kwestia sterownika i wiązki i takich detali jak łapa skrzyni, wyjście i długość wału ale to detale;)
-
Witam ta skrzynia to niestety wielki badziew, a użytkowanie jej to jedna wielka loteria. Niestety Ford się z nią nie popisał... Ta skrzynia wywodzi się w prostej linii z fordowskiej C3 - prostej 3 biegowej skrzyni montowanej w Taunusach, Capri, Granadach i wczesnych Sierrach. To co mamy w Jagu to jej pięciobiegowe rozwinięcie plus elektronika. Co do wstawiania skrzyni z nowszego modelu: 6hp24 - będzie to trudne z uwagi na - sterowniki inne skrzyni, inna wiązka no i inna kaseta do ustawiania biegów. Myślę, że prędzej podpasuje się 5hp24 z XK czy XJ bo były one sprzęgane z V8 naszym w tych modelach. Pozostaje kwestia sterownika i wiązki i takich detali jak łapa skrzyni, wyjście i długość wału ale to detale;)
Prawdę mówiąc te skrzynie dużo lepiej chodziły w taunusach i granadach niż w Jaguarze :-gwizd
-
Oczywiście, że lepiej ;) Osobiście posiadam Granadę, której moc v6 jest przenoszona poprzez C3. Skrzynia nie ma elektrozaworów, lockupów itp. Jedynym elektrycznym urządzeniem jest czujnik wstecznego. Potem niestety z C3 zrobiono A4LD, która nie była taka tragiczna choć miała już jeden elektrozawór i lockup (który praktycznie w każdym Scorpio był zepsuty) Potem dołożono kolejny elektrozawór i powstała A4LDE a następnie jej wersje ze wzmocnionymi planetarkami AR44 - czterobiegowa - krótko w produkcji i AR55 (która ponoć ma wytrzymać 550 nm :)). Jak to powiedział kolega mechanik jest to skrzynia, która udaje nowoczesną ... Szkoda, że od początku nie wstawiano jak w innych Jagach 5hp24 wielka szkoda. Teraz widzę, że dużo S typów przed liftowych ląduje na złomie tylko dla tego, że skrzynia padła. Z tego co się dowiedziałem, to część o nazwie "selenoid block" jest najbardziej awaryjna no i nieszczęsny lockup. Dodatkowo ... fachowcy nie chcą dotykać tych skrzyń.
-
Trochę przykre. Sam posiadam S-kę z 2000 roku i są delikatne szarpania przy zmianie 3 na 4 i w drugą stronę. Wygląda na to, że im później się za to wezmę tym gorzej.