FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: mroziak w Listopad 19, 2014, 20:03:17 pm
-
Witam.
Czy ktoś łaskawie mógłbym mi napisać krótką acz treściwą instrukcyjkę, ewentualnie ostrzec na co powinienem uważać podczas wymiany klocków? :-\ Przymierzam się jutro do tego, nie jestem jakimś totalnym głąbem, aczkolwiek nigdy tego nie robiłem w Kocie. Wierzę, że dam radę :)
Szukałem na forum ale widocznie temat albo tak błahy że nie wart tematu, albo nie umiem szukać.
dzięki.
Jag, 2002, 3.0 v6
-
Hmm
1) Są dwa rodzaje zacisków z tyłu. Musisz obadać klocki bo mozesz miec juz zmieniony zacisk na nowy model - stare (chyba do konca 2004 stosowane) mają brzydki nawyk utleniania aluminium na ramieniu hamulca recznego przez co nie działa autoregulacja i reczny przestaje dzialac. Generalnie pomaga wymiana całości bo smarowanie starcza na krótko.
2. Tłoczki SIĘ WKRĘCA (dalej mowimy o tyle) a nie tylko wciska. Zeby było smieszniej potrzebujesz narzędzia do kręcenia w lewo i w prawo bo strony auta sie różnią :) Jesli nie jest zbyt zapieczone da sie to zrobic kombinerkami z długim nosem - mi sie udało ale troche sie nameczylem.
Tutaj tutorial ze zdjęciami http://www.jaguarforum.co.uk/f92/how-fit-x-type-rear-brakes-discs-pads-55688.html (słabo szukałeś :) )
Filmy https://www.youtube.com/watch?v=fEJ13nBzWHY
https://www.youtube.com/watch?v=KxAT604cSac (https://www.youtube.com/watch?v=KxAT604cSac)
-
Ano widzisz, słabo szukałem ;)
Dzięki wielkie, gdyby było piwo postawiłbym :D
-
2. Tłoczki SIĘ WKRĘCA (dalej mowimy o tyle) a nie tylko wciska. Zeby było smieszniej potrzebujesz narzędzia do kręcenia w lewo i w prawo bo strony auta sie różnią :) Jesli nie jest zbyt zapieczone da sie to zrobic kombinerkami z długim nosem - mi sie udało ale troche sie nameczylem.
Tak nieśmiało zapytam (bo zapewne się nie znam), a PO CO JEST GNIAZDO NA KLUCZ TRZPIENIOWY (IMBUS) 10mm NA ŚRODKU TŁOCZKA?
a) bo fajnie wygląda
b) co to jest tłoczek?
c) do wkręcania tłoczka
W przypadku zacisków BOSCH (starego typu, czyli jak Mondeo MKIII przed liftem, Kangoo) tłoczek się wkręca kluczem imbusowym oba wkręca się, prawy na pewno zgodnie z ruchem wskazówek zegara, co do lewego nie pamiętam, ale spróbuj też zauważysz czy się wkręca czy wykręca.
-
Tak nieśmiało zapytam (bo zapewne się nie znam), a PO CO JEST GNIAZDO NA KLUCZ TRZPIENIOWY (IMBUS) 10mm NA ŚRODKU TŁOCZKA?
a) bo fajnie wygląda
b) co to jest tłoczek?
c) do wkręcania tłoczka
W przypadku zacisków BOSCH (starego typu, czyli jak Mondeo MKIII przed liftem, Kangoo) tłoczek się wkręca kluczem imbusowym oba wkręca się, prawy na pewno zgodnie z ruchem wskazówek zegara, co do lewego nie pamiętam, ale spróbuj też zauważysz czy się wkręca czy wykręca.
Emwu - dobre spostrzeżenie , nie pomyslałem żeby o tym wspomnieć
U mnie niestety to gniazdo jest dosyc zmasakrowane wec nie udalo mi sie uzyć imbusa. Mam za to zestaw do wkrecania tłoczków, więc nie zaprzątałem sobie tym głowy. Kombinerkami wkrecałem tłoczek na regenerowanym zacisku ( nowe uszczelki itp) wiec dosyc łatwo szło a mój zestaw akurat był pozyczony jednemu pacanowi z Oplem (nie pozdrawiam)