FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: windosek w Listopad 16, 2014, 17:06:32 pm
-
Witajcie, szukałem nieco po forum ale chyba nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.
Mam 2 pytania jako zupełny swieżak w kwestii Jaguarów,
Pierwsze pytanie - czy panel sterowania szybami przy kierowcy powinien być podświetlany ?
Drugie pytanie - mam problem z trybem awaryjnym skrzyni - ale nie zawsze.
Potrafi jeździć kilka dni bez problemu, lecz czasem podczas jazdy załącza mi się tryb awaryjny, zapala się kontrolka skrzyni i auto jakby zaczynało pracować na jednym biegu, ciężej rusza i raczej nie redukuje przy wyższych prędkościach, oraz podczas manewrów na parkingu, przy przerzucaniu z D >> R oraz na odwrót R >> D jest szarpnięcie na moście - ale jak mówiłem tylko gdy świeci kontrolka skrzyni. Od czego zacząć poszukiwania? Coś nie kontaktuje - jakiś przekaźnik? Sterownik?
Z góry bardzo dziękuję za pomoc ! :)
-
Pierwsze pytanie - Tak panel sterowania szybami jest podświetlany
Drugie pytanie - Podaj jaki masz silnik ( w zależności od silnika , były skrzynie z płytą sterującą i bez )
-
Przepraszam zapomniałem napisać a dopiero miałem chwilę aby wejść i dopisać - rocznik luty 1992 a silnik 4L :)
-
Czyli posiadasz skrzynie 4HP24 z płyta sterującą . Jeśli płyta jest uszkodzona , wtedy samochód wchodzi w tryb awaryjny i nie działają niektóre jej funkcje ( np. redukowanie biegu , czy tryb sport ) . Sprawdź na początek kolor oleju i jego poziom , czasami zbyt niski poziom oleju jest przyczyną szarpania .
-
Czy taka płyta sterująca jest naprawialna ? Czy jest do kupienia nowa? czy tylko wymiana skrzyni ?
Tylko że w momencie gdy skrzynia nie ma owego błędu skrzyni działa wyśmienicie bez żadnego szarpnięcia podczas zmiany kierunku jazdy.
-
Sprawdzanie tej skrzyni nalezy zaczac od obejzenia komputera skrzyni biegow. Jest pod schowkiem pasazera.
Moze byc zalany woda. Najlepiej by bylo podstawic inny komputer na probe.
Sprawdz tez czy odplyw wody z podszybia jest drozny. Poniewaz najczestrza awaria jest zatkany odplyw wody, potem napelnia sie woda prawy (lewy zreszta tez) wentylator nawiewu, a nastepnie jak sie z niego wylewa woda, to leci prosto na komputer skrzyni.
-
Panel sterowania szyb w tym roczniku nie był podświetlany.