FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: andrew140785 w Listopad 13, 2014, 10:08:56 am
-
Drodzy użytkownicy.
Czy ktoś z Was zmieniał sprężyny w tylnym zawieszeniu X-a? Jakie polecacie?
Ja wymieniłem na Monroe i nie jestem zadowolony bo tył stoi z jednej strony niżej i widać na oko że auto jest pochylone. >:(
Oryginalne kosztują 358zł / szt.
-
Sprawdź średnicę zwoju i wysokość
Mondeo Kombi ma niemal identyczne.
W InterCars masz też dostępne sprężyny chociażby BILSTEIN i EIBACH (de facto to samo), nie są dostępne z poziomu katalogu ICKatalog (nie podpięte pod TECDOC) ale wyskakują po wpisaniu sprężyna zawieszenia X400 lub X-Type
-
Moj estate stał nisko z tyłu , więc postanowilem zmienić sprężyny. Zalożyłem Suplexa do wersji estate i... stoi tak samo nisko . Ręce opadają
-
Dziwne to bardzo bo pewnien warsztat powiedział mi że w x-e nie wymienia się sprężyn bo lewa i prawa mają różną twardość :-bry mnie to śmiać się chce trochę co do takich teorii ;D
U mnie auto jest jakby lekko pochylone na lewą stronę czyli patrząc za samochodem kierowca jakby siedzi niżej ale może to tylko złudzenie ?? :-nuts
W InterCars masz też dostępne sprężyny chociażby BILSTEIN i EIBACH (de facto to samo), nie są dostępne z poziomu katalogu ICKatalog (nie podpięte pod TECDOC) ale wyskakują po wpisaniu sprężyna zawieszenia X400 lub X-Type
A mógłby kolega podać jakiś link??? :)
-
Jest na motointegratorze, jak będę miał chwilkę to popatrzę.
W ogóle są w sprzedaży gwinty do X-a w ludzkiej cenie (ok 4000zł za komplet) ;D ;D ;D
-
Dołączę się do wątku sprężyn.
Orientujecie się może, czy sprężyny do estate 3.0 pasują do estate 2.0D?
Zastanawiam się nad kupnem Monroe ale nie wiem co o nich sądzić,
ktoś miał jeszcze przypadek, że auto krzywo stało albo coś było nie tak?
-
Ja mam Monroe sprężyny i samochód stoi z lewej j strony troche niżej. A sprężyny były jednakowe przed założeniem. Więc jeśli juz to brałbym oryginał z British Car. Bo w Jaguarze życzą sobie 480 zł za sztukę do sedana . Co do zgodności 3.0, 2.0 mogã być takie same ale w Jaguarze powiedzieli mi że rodzaj sprężyn zależy od wyposażenia auta i po Vin'ie sprawdzić muszą.
-
2.0D/2.1V6/2.2D/2.5V6 FWD mają cieńszy drut, a tyle samo zwojów, 2.5/3.0 AWD jest grubszy drut sprężyny. Jak coś, to jutro mogę porównać dokładnie bo mam i Mondeo Turnier i X-a Sporta FWD i Sporta AWD.
-
Byłbym wdzięczny jakby Ci się udało sprawdzić. Zastanawiam się czy by nie wsadzić do mojego sprężyn z 3.0 AWD. Mam założony hak i przez to też trochę niżej siedzi z tyłu, a podejrzewam że różnica między sprężynami z 2.0 d a 3.0 AWD tez nie będzie jakaś ogromna.
-
Wymieniłem dzisiaj sprężyny tylne, ale nie mogłem znaleźć do wersji 2wd 2.0d estate więc założyłem z 4wd 3.0 estate, pasują idealnie (według mnie) i nie wyglądam już jak przemytnik ;D