FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: patryk5250 w Październik 28, 2014, 20:34:01 pm
-
Witam. W moim S+Typie mam następujący problem a mianowicie podczas przyspieszania szarpie silnikiem głownie po rozgrzaniu silnika dodatkowo po podłączeniu komputera wyskakuje błąd czujnika położenia wałka rozrządu, wymieniłem oba i dalej jest bez zmian. Czy jest możliwe że jest coś nie tak z napinaczem łancuszka rozrządu ? Ewentualnie jeśli miał ktoś juz taki problem prosze o pomoc. Pozdrawiam
-
zacząłbym od czyszczenia przepustnicy. jak świece i cewki? Wiem, że to elementarne rzeczy, ale miałem podobnie w 3.0
A nie masz wypadania zapłonu na którymś cylindzre?
-
Witam. W moim S+Typie mam następujący problem a mianowicie podczas przyspieszania szarpie silnikiem głownie po rozgrzaniu silnika dodatkowo po podłączeniu komputera wyskakuje błąd czujnika położenia wałka rozrządu, wymieniłem oba i dalej jest bez zmian. Czy jest możliwe że jest coś nie tak z napinaczem łancuszka rozrządu ? Ewentualnie jeśli miał ktoś juz taki problem prosze o pomoc. Pozdrawiam
Raczej takiej możliwości nie ma. W 4.0 jeżeli będzie coś nie tak z górnymi napinaczami to silnik będzie postukiwał. Jeżeli nikt nie grzebał przy rozrządzie lub przy samych wałkach względem siebie to się tego nie czepiaj. Sprawdź instalację czy od czujników jest przejście do komputera bo może gdzieś jest uszkodzona wiązka i nie zawsze kontaktuje...
-
Problem rozwiązany. Kolega się mylił powyżej do wymiany był napinacz wiec od razu wpadł cały nowy rozrząd teraz wszystko ok chodzi tak jak powinien. Pozdrawiam
-
DZiękuję, że podzieliłeś się z nami rozwiązaniem problemu :-10points
-
Dzięki bardzo przydatna informacja! U mnie zaczyna postukiwać przy prawym napinaczu. No nic... trzeba będzie niebawem rozrząd zmienić.
-
Pierwszy raz słyszę żeby przez górne napinacze silnik poszarpywał.....
-
Cześć, mam takie same objawy od tygodnia. Wymieniona została uszczelka pod deklem zaworów od strony kierowcy poniewaz ciekł olej na kolektory. Poprzedni własciciel mowil, ze wymienil napinacze rozrzadu i rzeczywiscie byly aluminiowe. Niestety samochod przy delikantym przyspieszaniu poszarpuje, tak jakby sie dusil. Przepustnica byla czyszczona 2 mies temu. Dodam, ze mam LPG i na nim wieksze objawy niz na Benzynie, wiec pierwsze wymienie filtry gazu i paliwa, oraz swiece. W ostatnim czasie rowniez pod kompem wyskoczyly bledy wałków rozrzadu. Bank 1 i 2, wiec jak uwazacie, co to moze byc jeszcze?
Dodam, ze ostatnio mialem bledy: P1386 Variable Cam Timing Overadvanced (Bank 2 ), oraz P1383 Variable Timing Cam Overretarded (Bank 1 )
-
Daj do kogoś kto się na tym zna :) żebyś nie narobił sobie kosztów tak jak ja nowe świece noee czujniki nowe cewki i dopiero na samym końcu pomogła wymiana rozrządu. Zrobiony w listopadzi 2014 i jak na razie Spokój:)
-
Cos chyba rozrząd skopany
-
tak rozrząd no bo co obie strony na raz padły
-
Czyli wiaże sie to z wyjeciem silnika? Orientuje sie ktos jaka jest cena wyjecia i wlozenia silnika v8?
-
Do rozrządu nie wyciąga sie silnika
-
Rozrzad w v8 jest od grodzi. Gorne napinacze napewno mialem wymienieniane, jak wymienic dolne w takim razie? Albo ew. Lancuchy?
-
A któż Ci takich głupot naopowiadał?? Rozrząd jest od przodu silnika.
-
To zylem w przekonaniu, ze jest jak w vw v6 od grodzi. Zeby dostac sie do rozrzadu nalezy zdjac zderzak, lampy, pas przedni, chlodnice i powinien byc dostep? A moze bez zdejmowania da rade?
A te czujniki walkow sa od przodu czy od grodzi?
-
Oj w bardzo złym przekonaniu :D
-
Czujniki wałków masz od przodu. Do rozrządu nie zdejmujesz nic oprócz wszystkich rur wodnych i powietrznych oraz wiadomo rolek, alternatora, kompresora klimy itp. co przeszkadza w dostępie.
-
Czyli oba czujniki walkow sa od strony chlodnic? Przyczepiane sa chyba za pomoca torxa?
-
Tak ale czujniki to zostaw w spokoju. Nie zdarza sie tak aby padły oba na raz. Jeśli by tak było to byłyby błędy od przerwy w obwodzie, a Ty masz ewidentnie podane jak na tacy, że jeden jest opóźniony, a drugi przyspieszony. Masz rozjechane wałki rozrządów. Ktoś chyba to skladał bez blokad i sie delikatnie poprzesuwało przy składaniu.
-
He he, A6 cię chyba przestrszyło z tym rozrządem od tyłu :-tylko
-
Czyli driv3rrrr, co bys polecal? Myslalem nad swiecami, zeby wymienic, filtry gazu i paliwa.
-
Powiem tak no...filtry i świece i tak należy wymieniać ale moim zdaniem rozrząd gra tu pierwsze skrzypce.
-
Ok, wymienie filtry I swiece a pozniej wstawie na mlodnicka I zobacze co powiedza. Wstepnie mowili o czujnikach lub radiatorze, co kolwiek to jest.
-
O wariatorze raczej :)
-
Tak tak, na telefonie pisze I nirstety nir zawsze wychodzi jakbym chcial napisac. :-wstyd