FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: Six w Październik 21, 2014, 20:50:01 pm
-
Pytanie trywialne, ale dopiero zaczynam przygodę z dbaniem o kondycję techniczną samochodów, coby pożyły jeszcze ze 20 lat. ;)
Kiedy regenerować zaciski? Jeśli w X300 hamulce śmigają jak powinny (nic się nie zapieka, nic się nie leje), to tylko zmienić klocki, niczym się nie przejmować i czekać aż coś się zacznie dziać? Czy może warto to zrobić profilaktycznie, żeby uniknąć jakiejś niespodzianki na autostradzie?
Auto zimę spędza w garażu, więc nie ma problemu z solą, ale z drugiej strony długi postój za dobrze hamulcom też pewnie nie robi...
-
wiesz jak to jest... awaria zaskoczy cię w najmniej oczekiwanym momencie, koszty przesmarowania tłoczków, oczyszczenie z rdzy szczęk nie wielkie a spokój bezcenny.
-
Hmmm, ok. A wymiana wszystkich uszczelek itd to już nadgorliwość?
-
Wg mnie jak sie nic nie dzieje to tak jak napisałes nadgorliwosc:),po co cos ruszac jak jest dobre i nigdy nie ma pewnosci ze nie bedzie gorzej,porozbierasz niepotrzebnie a za jakis czas sie okaze ze cos sie zaczyna dziać
-
Chyba na razie ograniczę się do nowych klocków i przewodów w stalowym oplocie, a z regeneracją zacisków zaczekam aż zaczną się zapiekać. Chociaż może się okazać, że po zimie auta nie będzie się dało wyciągnąć z garażu, to wtedy zakres prac się automatycznie rozszerzy ;D