FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Kayyko w Październik 20, 2014, 00:11:45 am
-
Witam, sytuacja jak w temacie, Pedał hamulca nie odbija do samego końca przez co ciągle świeci się "stop" nie działa tempomat i wyskakuje błąd absu. Czy ktoś się z tym spotkał i wie jak to się tego pozbyć?
-
Jakieś błędy? Ciśnienie płynu hamulcowego?
-
nie dawno był sprawdzany i wszystko było w porządku, błędów żadnych nie pokazuje jeśli pedał stopą podciągnę do góry, jak go zostawię to po przejechaniu kilku km dsc system fault, ABS i cruise.... Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnika błędy sie kasują i jak pilnuje i podciągam pedał to nie wyskoczą, jak zapomnę to błąd sie pojawi.
-
A nie ma tam sprężyny podciągającej pedał do góry? Może coś się z nią stało? Ale pewności nie mam czy akurat pedał hamulca ją ma :-chyt
-
na razie coś takiego zastosowałem własnym patentem, ale nigdzie nie leżała żadna pod nogami, a jak tam zaglądałem to też nieszczególnie widziałem gdzie taka sprężyna mogłaby być zaczepiona. Jakby ktoś kto ma kota w automacie mógłby u siebie spojrzeć będzie miło :)
-
Powiem tak, co do cudowania przy hamulcach to bym sobie odpuścił, to jest układ odpowiadający za być albo nie być, patent omiń szerokim łukiem albo będziesz miał szybki pogrzeb. :-off
-
w pt ma iść do mechanika, ale oni często gorzej ogarniają niż forumowicze...więc szukam pomocy no i w sumie rady jak nie dać się naciągnąć
-
jeżeli nie masz swojego mechanika to szczerze wspołczuję, nie dość ze na partyzanta to jeszcze za chore pieniądze :-gwizd
-
Nie brakuje Ci takiego zabezpieczenia?
(http://images67.fotosik.pl/298/9c1dcda1f69a1516m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=9c1dcda1f69a1516)
Auto nie hamuje cały czas, a tylko świeci stop?
-
dokładnie tak, jakiś czas temu znalazłem ten biały plastik na podłodze i na szczęście go nie wyrzuciłem. Dziś miałem okazje chwile poleżeć pod kierownicą w kocie swoim i lucas.lp i choć mój automat a jego manual to wyglądało to prawie tak samo wiec namierzyłem w czym sęk.
U mnie ta biała część spada i jak ją założę i docisnę do końca tak że się "zakleszczy" to po wciśnięciu pedału jak go odbija to zsuwa ten plastik i nie wiem jak to zrobić żeby nie spadał przez co powstaje luz.
Oprócz tego z lewej strony jest taka metalowa część z czymś co wygląda jak prowadnica do pedału i u mnie ona się rusza a u kolegi jest przymocowana na sztywno chyba nitem, (ale ciężko tam zajrzeć więc nie mam pewności) do czegoś co chyba tylko służy do usztywniania całej konstrukcji. I teraz się zastanawiam czy da się tę metalową "prowadnice" jakoś tam znowu zamontować czy będą musiał całość wymieniać?
ta "obluzowana prowadnica" jest widoczna na zdjęciu z tej aukcji, ciemno szary kolor, jakby przedłużeniu pedału zakończone wcięciem w kształcie V.
http://allegro.pl/jaguar-x-type-pedal-hamulec-automat-01-09r-i4674923983.html
-
W Fordzie numer tego zabezpieczenia F5RZ2525A lub 93BB2525AB. To jakieś grosze kosztuje. Po założeniu tego jeśli będzie siedziało poprawnie, to musisz rozebrać i "zresetować" czujnik pedału hamulca, żeby nie świecił cały czas, bo on się dopasowuje do skoku.
-
u mnie jest tak, że jeśli podciągnę pedał stopą do czujnika to się nic nie świeci więc czujnik i elektronika działa dobrze, problem tylko w spadającej "zatyczce/zawleczce". Po jutrze albo coś będziemy działać z tym co jest albo będę myślał o nowej.
-
wstępna diagnoza to ze pedał się cofnął w stronę silnika, po świętach zostanie to zdemontowane i będzie ustalane co dokładnie się stało.
-
Ja mialem identyczna sytuacje w volvo... Wystarczylo dolać do maxa plynu hamulcowego. Wymieniales kiedys hamulcowy? One podobno "miękną" co moze byc powodem nie cofania hamulca. Zacznij od dolania pod kreskę "max"
-
płyn jest, dziś wieczorem mechanik ma mi dać znać ostatecznie co i jak, ale problem w tym ze cała "instalacja" cofnęła się ok 1 cm w stronę silnika przez co jak się pedał odciągnie do prawidłowej pozycji względem czujnika od hamulca to zsuwa wcześniej wspomnianą "białą zatyczkę".
-
Problem można powiedzieć, że rozwiązany:
Diagnoza:
- mocowanie pedału hamulca było wyłamane
- serwo uszkodzone,
Naprawa:
-spawanie mocowania,
-wymiana serwa
Po tych czynnościach okazało się, że w dalszym ciągu jest luz i chcąc docisnąć czujnik pedału hamulca trzeba pedał podciągnąć w górę co powodował zsunięcie białej zatyczki na bolcu wychodzącym z serwa.
Rozwiązanie prozaiczne. Okazało się ze czujnik ma regulacje wysokości bolca który wciska w czujnik pedał hamulca. Po wyregulowaniu wszystko działa jak należy z jednym małym ale...nie działa tempomat. Po ok 20-25km wywala błąd i komunikat "cruise not ..."
Okazuje się,ze w dalszym ciągu komp widzi delikatnie wciśnięty hamulec. Stopy nie świecą, ale przy próbie włączenie tempomatu wyskakuje komunikat "cruise cancelled". Po delikatnym podciągnięciu pedału stopą (mniej niż jeden "ząbek" w regulacji czujnika) tempomat działa. Problem leży gdzieś chyba w czujniku. Szukam rozwiązania