FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: dareczek38 w Październik 04, 2014, 12:53:05 pm
-
Witam wszystkich i mam taki problem , mianowicie jak odpalę kotka to na wolnych obrotach zaczyna delikatnie bujac silnikiem (dygotac) i po jakimś czasie wszystko wraca do normy i serduszko pracuje jak należy wczesniej tego nie miałem a mam go już 4 latka i żadnych problemów moj kotek to model 99" 3l v6 , moze ktos mi pomoże rozwiązac problem bo sam nie wiem co się ndzieje :- pojecia
-
proponuję sprawdzić cewki , świece - ja w moim miałem problem z lewym powietrzem
-
czy można sprawdzic je samemu czy trzeba do warsztatu, chodzi mi o cewki a jesli tak to jak to zrobic
-
Przychylam się do Tomka. Jakaś cewka zaczyna siadać. Teraz jest wilgotne powietrze i gdzieś jest albo przebicie albo słaby prąd z cewki.
-
Przy dogorywającej cewce będzie szarpał tak jakby bylo cos nie tak ze skrzynią biegów. Szczególnie na niskich obrotach podczas jazdy.
-
Podczas jazdy nic nie szarpie nic nie przerywa tylko wtedy gdy jest zimny i jak go odpale to na wolnych obrotach telepie silnikiem ale gdy sie rozgrzeje wszystko jest ok
-
a poduszki silnika sprawdzałeś?
-
Nie dalej jak 4-mesiące temu miałem tak samo. i na dodatek zawsze po myjni lub kiedy nie był na noc w garażu. :-gwizd
-
u mnie się tak cewki zaczynały
-
I co bylo tego przyczyna wilgoc!? ja mieszkam w grecji i tu raczej jak na razie ciepło
-
Ale śródziemnomorski klimat i wilgoć. Zbadaj cewki, bo za chwilę przestaną ci palić nawet na ciepłym - moja rada :-gwizd
-
Czyli mam kotka oddac w obce rece (warsztat)!?
-
Zapraszam do Bydgoszczy, mam zaufanego chłopaka który ogarnia moje auto
-
może kiedys przyjadę do Polski ,ale jak na razie nie wybieram sie ,a tak na marginesie to nie jestem specem w tej dziedzinie (mechanika pojazdowa) ale ile jest cewek w jagu 4 czy 6, na moj chłopski rozum myslę ze 6 ale pewny nie jestem :-trudno :-wstyd
-
--- 6 na każdy cylinder po jednej :-gwizd :-VI
-
dzięki za pomoc :-thank
-
Witaj
Sprawdź, czy nie łapie Ci lewego powietrza miałem podobnie.
Jak silnik był zimny pracował nierówno gdy się rozgrzał było ok winę za ten stan ponosiła nieszczelność przewodu odpowietrzenia korbowodów. Osłuchaj czy gdzieś nie syczy. Gdyby były walnięte cewki szarpało by przy zimnym jak i przy ciepłym silniku do tego Check Engine ewentualnie tryb awaryjny Restricted Performance
Pozdrawiam
-
Wiec dobrze myślałem , a teraz proszę o radę wymienić tylkoa tą uszkodzoną czy wszystkie bo nie mam pojęcia co będzie lepiej
-
A czy moze być przyczyną tego bujania silnikiem wilgoć w przewodach
-
Mam jeszcze jedno pytanko , juz kiedys poruszalem ten temat , mianowicie chodziło o klimatyzację , a moje pytanko jest takie iloma zaworami nabija się klime , bo jak bylem u mechanika to podpiol przewód tylko pod jeden zawór który jest na widoku jak podniesie sie maske , i mam taką prośbę jesli ktoś może przesłać mi jakąś fotke to będę wdzięczny
-
Jeśli świeci Ci się check engine to najlepiej podepnij w jakimś warsztacie komputer i zczytaj błędy, błędy P0301 - P0306 to między innymi wypadanie zapłonu czyli cewki, świece. Ale sprawdź też czy nie syczy gdzieś przy przewodach. Nawet źle włożony bagnet od kontroli oleju może powodować nierówną pracę silnika.
Co do klimy to ja mam silnik v8 i jest zawór po prawej stronie w okolicach podszybia drugi na dole który jest widoczny jak wjedziesz na kanał nie wiem jak jest w v6 ale niebawem będę wiedział kwestia kilku dni
Pozdrawiam
-
Czy ktoś wie iloma zaworami nabija się klime w v6 z 99"
Co do silnika to żadnych komunikatów komputer mi nie wyświetla , i to nie jest nie równa praca silnika obroty idealne i równe tylko jak jest zimny i gdy go odpale to przez jakiś czas telepie , buja silnikiem nie obrotami i jak sie rozgrzeje wszystko wraca do normy i jest ok
-
podobno wystarczy jednym klimę nabijać.
Co do telepania silnikiem - podpinałeś się pod kompa? Wychodzą jakiekolwiek błędy? Najlepiej jakbyś go podpiął zimnego i zrobić bieżącą diagnostykę. Z doświadczenia wiem, że check nie zawsze się zapala
-
Sory jeszcze nie bylem u mechanika najbliższy jest 80 km ode mnie w Atenach bo tu gdzie mieszkam są same papraki
-
Mnie zawsze nabijali podpinając dwa przewody ale to w innych samochodach. W kocie drugi zawór jest na dole. Widać go po zdjęciu lewego koła
-
Jeżeli chodzi o s-type to jak najbardziej można nabijać jednym zaworem