FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: monteki w Wrzesień 30, 2014, 20:27:08 pm
-
słuchajcie szukam felg na zimówki do Jaga , ponieważ oryginałów jest jak na lekarstwo , szukam nieoryginalnych.. ale nie moge znaleźć dokładnego info na temat felg , a nie znam się na tych całych ET ... może ktoś wie DOKŁADNIE jakich felg mam szukać .. wiem że 5x108 16" . ale jakie ET i jaki rozmiar tego centralnego otworu ?
z góry dziękuje , naprawde szukałem ale nawet wujek google poległ :)
-
Moje felgi 16" oryginalne do X-sa 2,5V6 to 6,5 cala szerokości ET 52,5 a otwór centrujący 63,3
-
Odpowiem Ci możliwie najdokładniej jak teraz jestem w stanie.
Średnica pierścienia centralnego wynosi 63,4 mm
a wymiar ET w oryginalnych 17-tkach wynosi 52,5
Podejrzewam, że w 16-tkach jest taki sam lub bardzo podobny.
Ten wymiar ET nie jest wiążący... tzn. może się róznić mniej więcej +- 20mm
Jeżeli będzie mniejszy to koła wysuną się bardziej na zewnątrz karoserii, a jak większy to schowaja się bliżej środka auta. To tak w skrócie to działa. Cały pic polega też na tym, że trochę to się wiąże również z szerokością felgi i opony, które im będą szersze tym bardziej trzeba się trzymać oryginalnej wartości ET.
Jeżeli masz zamiar założyc opony 205/55R16 to z cała pewnością spokojnie te plus/minus 20mm się zmieści.
Ja u siebie mam ET42 przy oponach 225/40R18 i jest spoko tylko koła są szerzej rozstawione co było zamierzone przeze mnie, bo fajniej wygląda.
Już po napisaniu przejrzałem allegro i mają spory wybór oryginałów za od ok. 500-600PLN za komplet. Ja bym nic innego nie szukał. Za 150 PLN sztuka to nic lepszego nie znajdziesz
-
Co do "oryginalnych" felg
swego czasu stanąłem przed takim samym dylematem jak Ty - potrzebowałem alusów na zimę
zakupiłem identyczne falgi
http://allegro.pl/16-pojedyncza-s-type-xj-czesci-jaguar-i4614959778.html (http://allegro.pl/16-pojedyncza-s-type-xj-czesci-jaguar-i4614959778.html)
pojechałem do gumiarza by zalożył mi na nie opoki, przekecenie kół i....
wyjeżdzam i haruje jak frezarka
okazało się, ze koła z tyłu nie pasują
finalnie musiałem n aszybko jechac do Norauto (nic innego już nei było czynnego) by kupić dystansy zakladane między felgę a piastę
cena wyrwał mnie z butów za kawałek podkładki nie do końca aluminiowej jednak byłem zmuszony do zakupu bo w ten sam dzień czekała mnie dłuższa trasa
-
Gonzo
Nie wiem czy zakładałeś to na X-sa czy S-a, bo na aukcji jest info, że to są z S-a. Po drugie nie znam się na S-Type, ale na moje oko ten wzór chyba nie należy do oryginałów (chociaż dostrzegam fabryczne nakrętki, więc być może to jaguarowskie felgi). Po trzecie dziwne, że przód był dobry, a tył nie. Czy felgi miały takie samo ET? Moim zdaniem powinno być odwrotnie, ponieważ w przodzie są wieksze tarcze i wieksze zaciski hamulcowe i to one najcześciej sprawiają problem gdy jest za duże ET (a u Ciebie tak było, jeżeli dołożenie dystansów rozwiazało problem). Po czwarte czasami sam kształt wewnętrznej części felgi (ukształtowanie ramion) sprawiają, że niekoniecznie wszystkie felgi muszą pasować do wszystkich marek samochodów, ale w tym przypadku gdy felgs niby pochodzi od bratniego modelu i to w dodatku większego to coś mi tutaj nie pasuje.
Jeżeli w S-Type jest inny (większy) rozmiar ET niż w X-sie (a nie wiem jaki jest w S-ie) to sie zgodzę, że coś takiego mogło miec miejsce. W innym wypadku to jakiś błąd matrixa chyba.
-
zakładałem do X`a, przy zmienie koł na zimę sprawdzę to jeszcze raz dokladnie.
co do przodu - przy ekstremalnym skrecie na maxa kierownicą potrafi z przodu coś harować.
niestety jak kupowalem ten zestaw gość wmawiał mi kolanem, ze są od X-a - grunt, że rozstaw srun sie choć zgadzał ;)