FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: kurak22 w Wrzesień 29, 2014, 19:28:12 pm
-
Panowie, wracałem sobie dziś elegancko po wymianie pół osi oleju w automacie i 2 przednich łozysk i tu nagle jeb :-tylko, auto chodzi jak kosiarka(coś jak by odkręcił się wydech przy silniku) Wkurwiony jak dzik jadę do domu(wsadziłem już w niego polowe tego co kosztował :-help) a tu nagle auto zwyczajnie zgasło. Od tamtej pory zero znaku życia.
Auto poleciało na lawecie do mojego mechanika +300zł. :-10points
Jest błąd którego nie da się skasować, auto nadal nie odpala.:
P1517 - Faulty Intake Manifold Runner Control (IMRC) actuator
- Intake Manifold Runner Control (IMRC) harness is open or shorted
- Intake Manifold Runner Control (IMRC) circuit poor electrical connection
- Faulty Engine Control Module (ECM)
Padnięte przepustnice(te rozdzielające na bank 1/2)?
Dodam ze na kostce od lpg pali się tylko lampka sygnalizująca pracę na gazie :-gwizd
Dodam że od 2 dni słychać było przy silniku rytmiczne pukanie/cykanie.
Co się znów dzieje?
i jeszcze jedno: który rząd to bank 1/2?
oraz: jutro będą sprawdzane te przepustnice na początek opornościowo, 2 test napięciowy: wie ktoś jakie powinny być wartości?
-
A wiec padła jedna z przepustnic:
Jedna ma oporność 1.5 ohm a 2'ga- 50 ohm, a przy okazji pali się bezpiecznik f92 skrzynka b rocznik 2001 w puszce nad kolanami.
Czy obie przepustnice są takie same? Bo jeszcze nie były wyciągane.
Zmierzy ktoś oporność sprawnej przepustnicy?
-
KurAK
Niestety nie pomogę Ci, bo nie miałem nic podobnego u siebie, ani nie znam się na takich sprawach. Pisze tylko po to, abyś wiedział że nie olałem Cię. Ostatnio właśnie wydaje mi się, że na tym forum rzadko kiedy ktoś ma coś konkretnego do powiedzenia (w sensie merytoryczno-praktycznym) co rozwiązałoby konkretny problem. Za to wielu wywody nie wnoszące nic do tematu. Najczęściej trzeba samemu dochodzić coś się stało. Mam tylko prośbę, abyś podzielił się swoimi uwagami jak już Ci się uda rozwiązać ten problem, bo większość zapomina o tym i następny nieszczęśliwiec znów nie dostanie pomocy znikąd tylko sam będzie musiał walczyć z tematem.
Dodatkowo administracja zamiast ułatwiać stara się utrudniać życie. A to zdjęcia nie mozna wklejać, a to nie w takim formacie, albo jak ktoś poda linka do sklepu z odnośnikiem do części której dostepnośc graniczy z cudem i ludzie się pytaja nagminnie o to (np. sprawa pierścieni ABS) to cenzurują. CO to ma być panowie????
Po co jest to forum??? Dla Was Adminów, aby mieć zajęcie i tzw. stanowisko??? Czy faktycznie ma pomagać nam wszystkim użytkownikom aut???
-
No nie ma co ukrywać masz rację.
Jak na razie z auta zleciał dolot a uszkodzona klapka zamówiona. Martwi mnie ten palący się bezpiecznik, bo on odpowiada za pierdyliard spraw.
Dziwne ze prawdopodobnie pęknięty kol wydechowy lub inny powód (narazie trop podjęty w jego stronę) auto dostało takiego "pierdolca".
Auto udało się odpalić i pracuje do puki nie spali bezpiecznika.
Co do tego bezpiecznika szukałem info na zagranicznych forach i też raczej cisza.
A co ciekawe znalazłem dwa zupełnie różne opisy, jeden opis mówi że odpowiada za układy sterująco zapłonowe, a drugi ze skrzynia stanęła na którymś biegu i należy odpalić auto na P lub N. Co najgorsze dwa różne opisy jak by zbiegają się ze sobą(auto umarło jadąc)
Jak na razie widzę to czarno, bo nakładają się dwa problemy elektroniczno/mechaniczne.
Jak mnie ojciec po kolejnym remoncie holował z drogi powiedział tylko jedno przez cały dzień: "auto jest do sprzedania"
-
Rozrywkę zapewniła wypalona świeca, cewka i gniazdo świecy, stad padający bezpiecznik i dźwięk pracy kosiarki 4t.
Da się w v6 zdjąć i założyć głowicę od strony podszybia,czy trzeba wyciągać cały silnik?
Na razie podejmowana jest próba reanimacji gniazda z głowicą na samochodzie.
-
Podobno są tacy, co wymieniają pierścienie przez wydech :)
Do wymiany uszczelki pod głowicą silnik musiałem wyciągnąć, nikt nie chciał się podjąć inaczej, tam nie ma dojścia. Co innego głowica od strony chłodnicy.
-
Tak też powiedział mechanik, albo da się zrobić gwintowaną wstawkę za pomocą prowadnic które dorabia, albo wyciągnie silnika.
-
Wypalilo ci gniazdo świecy ? No tos pieknie ten lpg ustawil :P
dobra tak zeby cie nie denerwować to sprobuje pomoc - objawy masz identyczne jak u ojca w focusie st po tym jak jebnal wystrzal gazu w dolot (tak w sekwencji... Wystrzal byl taki ze dolot spadl ... )
o kodzie bledu ktory podales poczytaj na fordowskich forach -couguar, mondeo, focus. Tam pany opisują jak irmc sprawdzic i naprawić.
-
generalnie przyczyna nie znana, albo się poprostu odkręciła, albo zła mieszanka wypaliła świece, w co trochę wątpie(w pierwszej kolejności nie padły by zawory wydechowe?) :- pojecia
Palący się bezpiecznik jest konsekwencją spalonej cewki(robiła zwarcie).
Generalnie jakość usług spotykanych przeze mnie mechaników jest dosłownie szokująca. Jak znajdę trochę czasu to opiszę historie tego auta to poprostu ręce opadną każdemu z was. Konsekwencja napotkania tylu jełopów na raz jest sprzedaż mojego enduraka...
Bo resztki wiary w to że uda sie opanować to auto pozostały
-
Nie wiem skąd jesteś kolego, ale ja na Podkarpaciu mam to samo.. Mechanicy od VW i innych Niemców. Jagi to dla nich "egzotyka" :- pojecia
-
Odrec reszte świec, porównaj , bedziesz cos wiedzial o mieszance. Ja tylko kojarzę fakty ze w temacie o lpg skoczyliscie jak pisalem ze gaz nie jest do zapierdalania :P
anyway, u ojca w focusie wywalili dolot, ty miales wiecej pecha bo swiece. - gwint w glowicy caly czy rozpieprzony ?
ile mamy cewek ??
z 1517 powinien w miarę normalnie jezdzic choć slabiej oczywiscie
-
z 1517 jezdzil dopuki nie spalil bezpiecznika, na gazie i tak bd zapierdalal bo jak pisalem wyzej albo sie rozkrecilo albo za dlugo byla lipna mieszanka co wiem na 100% :-10points, gwintu nie ma, aktualnie są proby zrobienia wstawki
-
Niektorzy na bledach sie nie ucza :P
kurde ciezko uwierzyc zeby faktycznie mieszanka byla aż tak źle ustawiona bo przeciez zaraz by sie sondy darly
czyli tak jak focus z tym 1517. Gorzej ze nie mozemy dojsc czemu w nim imrc sie nie zamyka -mam nadzieje ze tobie pojdzie lepiej.
co z ta cewka -ile mamy ?
-
dla mnie to raczej sie rozkrecilo i pozniej koncowke wyrwalo pod cisnieniem, cewka juz kupiona, ale to jest najmniejszy problem...
-
Swieca Nie ma jak się wykręcać bo ją kabel trzyma :P
-
Swieca Nie ma jak się wykręcać bo ją kabel trzyma :P
co najwyżej wyskoczyć, odkręcić to się wszystko może.
-
Tak jak wcześniej pisałem świece się poodkręcały, reszte podobno ręką można było odkręcić!
Auto już żyje :o