FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XF (2008 - obecnie) => Wątek zaczęty przez: Amator ze hey w Wrzesień 29, 2014, 16:16:21 pm
-
Witam.
Od niedawna stałem się posiadaczem XF 3.0D 240 KM - jest mój pierwszy Jaguar i nie ukrywam, że jestem bardzo pozytywnie zaskoczony.
Zdążyłem go dłubnąć - ECU silnika.
(http://i1371.photobucket.com/albums/ag314/mazb10/20140814_104336_zps482341de.jpg) (http://s1371.photobucket.com/user/mazb10/media/20140814_104336_zps482341de.jpg.html)
Jest moc - wystarczająco dużo, żeby sprawnie wykonać manewr wyprzedzania:)
W tzw. międzyczasie poznaję mojego kocurka i nasuwają mi się pytania, na które może ktoś z szanownych forumowiczów będzie znał odpowiedź.
Kratki zderzaka boczne, przed kołami.
Zauważyłem, że są pełne i siatkowe. U mnie są siatkowe z obydwu stron. Za nimi są chłodnice z obydwu stron.
1 - od czego zależy jakiego typu kratka jest tam montowana?
2 - od czego są te chłodnice przed kołami przednimi?
Mam standardowe reflektory bi-ksenonowe, bez doświetlania zakrętów.
Poważnie zastanawiam się nad zmianą lamp na bi-ksenony z doświetleniem.
Czy poza wymianą fizyczną lamp muszę coś zrobić w sterowniku auta - nauczyć go nowej możliwości? zrobią mi to w serwisie?
Czy jest gdzieś w sieci witryna z katalogiem EPC dla naszych kocurków? - szukam i nic nie znajduję. Dla BMW, MB i innych są.
-
Witam.
Witaj na forum :)
Od niedawna stałem się posiadaczem XF 3.0D 240 KM - jest mój pierwszy Jaguar i nie ukrywam, że jestem bardzo pozytywnie zaskoczony.
:-clap
Zdążyłem go dłubnąć - ECU silnika
Jest moc - wystarczająco dużo, żeby sprawnie wykonać manewr wyprzedzania:)
Mocy bylo wystarczajaco przed dlubaniem :) moj tez zrobiony i oprocz mocy i momentu na plus jest tez lepsze spalanie:)
Kratki zderzaka boczne, przed kołami.
Zauważyłem, że są pełne i siatkowe. U mnie są siatkowe z obydwu stron. Za nimi są chłodnice z obydwu stron.
1 - od czego zależy jakiego typu kratka jest tam montowana?
2 - od czego są te chłodnice przed kołami przednimi?
Afair w dieslach jest siatkowa bo sa dwa intercoolery po obydwu stronach zderzaka.
Mam standardowe reflektory bi-ksenonowe, bez doświetlania zakrętów.
Tu zalezy od tego jaki masz rocznik- jesli przed lift to afair wszystkie auta z bixenonami mialy doswietlanie zakretow wiec twoje lampy sa zwykle halogenowe- wtedy oprocz wymiany reflektorow potrzebujesz system samopoziomowania i spryskiwacze. Jesli po lift to bi xenony byly w standardzie ale jesli chcesz doswietlanie to potrzebna bedzie adaptacja modulu.
Najlatwiej poznac po regulatorze jasnosci odwietlenia - znajduje sie przy lewym kolanie po stronie kierowcy- jesli jest tylko jedna regulacja (do zmiany jasnosci podswietlania) to auto ma bixenony, jesli sa dwie regulacje( do zmiany jasnosci podswietlania i do ustawieniamwysokosci wiazki to auto ma zwykle halogeny)
Poważnie zastanawiam się nad zmianą lamp na bi-ksenony z doświetleniem.
Czy poza wymianą fizyczną lamp muszę coś zrobić w sterowniku auta - nauczyć go nowej możliwości? zrobią mi to w serwisie?
Moj temat odnosnie lamp w przedlifcie:
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,27682.0.html (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,27682.0.html)
-
Tu zalezy od tego jaki masz rocznik- jesli przed lift to afair wszystkie auta z bixenonami mialy doswietlanie zakretow wiec twoje lampy sa zwykle halogenowe- wtedy oprocz wymiany reflektorow potrzebujesz system samopoziomowania i spryskiwacze. Jesli po lift to bi xenony byly w standardzie ale jesli chcesz doswietlanie to potrzebna bedzie adaptacja modulu.
Najlatwiej poznac po regulatorze jasnosci odwietlenia - znajduje sie przy lewym kolanie po stronie kierowcy- jesli jest tylko jedna regulacja (do zmiany jasnosci podswietlania) to auto ma bixenony, jesli sa dwie regulacje( do zmiany jasnosci podswietlania i do ustawieniamwysokosci wiazki to auto ma zwykle halogeny)
Moj temat odnosnie lamp w przedlifcie:
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,27682.0.html (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,27682.0.html)
rmazurek Dziękuję bardzo za odpowiedzi.
Mam przed-lifta i na bank mam lampy ksenonowe bez doświetlania zakrętów.
Wiem, bo wymieniłem postojówki na LED i przy demontażu lampy widziałem przetwornice zamontowane od spodu lampy i żarniki xenon DS1 Philipsa w środku.
Nie mam też pokrętła do ustawienia wysokości świecenia lampy w kabinie na panelu z otwieraniem bagażnika i regulacją jasności podświetlenia wnętrza - mam tylko jedno "kółko".
Samopoziomowanie działa - sprawdzone empirycznie podczas wypadu na wakacje - dupa siadła i ładnie sam dostosował wysokość świecenia.
Dziękuję za link do tematu dot. lamp - wymiana żarówki światła drogowego na coś bliższego barwą do ksenona to kolejna rzecz jaką planuję wykonać.
Wychodzi na to, że jak już wymienię lampy to będę musiał adaptować moduł - orientujesz się czy w serwisie mi to zrobią, czy też muszę szukać rodzimych "fachowców", którzy przy okazji nauczą mojego kociaka j.polskiego?
-
Niestety kociak po polsku nie zagada - oporny na nauke jest. Kazdy serwis Jaga Ci to zrobi bez problemu - w sumie kazdy z IDSem jest w stanie zaadoptowac modul do auta.
Dodam ze doswietlanie zakretow az tak wielkiej roznicy ( przynajmniej dla mnie ) nie robi - bardziej bajer niz pomoc - tyle ze ja jezdze glownie po miescie.
-
Super - dziękuję bardzo za informacje.