FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Presco1 w Wrzesień 19, 2014, 20:01:48 pm
-
Witam
posiadam X-typa z 2003 kupionego w US czyli pilot działający na 315MHz . Przez 7 lat użytkowałem jeden kluczyk. W ostatnich dniach udało mi się kupić w PL drugi kluczyk amerykanin na 315 MHz .Udało mi się go zakodować systemem 4x przekręć stacyjkę i działały dwa piloty. Wczoraj zacząłem zmieniać bateryjki i mój stary kluczyk używany przez 7 lat przestał działać . Nowo zakupiony działa nadal bez problemu . Mam tester częstotliwości i nowo zakupiony działa w granicach 315MHz i otwiera samochód a stary , który używałem przez 7 lat pokazuje obecnie 484 MHz i nie otwiera samochodu . Nie wiem skąd to się wzięło , że nagle po odłączeniu na chwilę od bateryjki kluczyk zaczął działać na całkiem innych częstotliwości niż powinien . Próbowałem kilka razy i nie mogę go ponownie zakodować.
Proszę o pomoc jak przywrócić go do normalnych ustawień . Może jest jakiś sposób na zresetowanie pilota w kluczyku ?
-
Znieś do jakiegokolwiek serwisu radii itd. prawdopodobnie kwarc padł. Przerabiany temat.
-
Czy jak prześle Ci zdjęcie płytki elektroniki pilota, jesteś w stanie wskazać mi który to jest kwarc i czy mogę wymieć go od innego pilota z innego samochodu np Peugeota działającego na 434MHz , czy musi być z kluczyka Jaguara i tej samej częstotliwości czyli 315 MHz ?
Z góry dziękuję za pomoc
-
Problem dotyczy również i mnie bo właśnie padł pilot. Zamierzałem na allegro kupic nowy kluczyk ( 169 pln ) dorobic grot przełożyc transponder od immo. wkodowac i się cieszyc. A tu czytam o jakiś częstotliwościach. Mam wersje USA więc moje pytanie jest takie czy wersje USA miały inną częstotliwośc pracy od europy ? czy każdy pilot da się zakodowac czy muszę szukac specjalnie do wersji usa. Proszę o pomoc zanim kasę wywalę na pilota który nie będzie działał.
-
EUR: 433 MHz
USA: 315 MHz
Zanieś do zakładu elektronicznego. Koszt naprawy ok. 20zł jeśli to kwarc. Przy okazji sprawdzą na analizatorze widma (lub dowolnym skanerze VHF) częstotliwość i siłę sygnału.
-
Jeżeli chodzi o zakodowanie kluczyka w jaguarze ( jak i w fordzie), wystarczy 3 razy przekręcić zapłon i nacisnąć guziczek z otwierania auta :) ( specjalista za takie kodowanie bierze 100zł )
Kobiety też się troche znają :)
-
Cztery jesli już, po 4 dopiero GEM puszcza sygnał (dźwięk) i mozna kodować piloty), a ta wypowiedź ma się do przedmiotowego problemu tak bardzo jak ja do fizyki kwantowej...
PS> Na allegro ktoś miał nowe po 229zł wystawione na 315MHz
-
Ja kupiłem cały kluczyk na aliexp za jakieś 120 zł. Były tam kluczyki które działały na obie częstotliwości. Był tylko jakiś sposób (opisany na u sprzedawcy) jak to się zmienia. Może masz podobny kluczyk, znajdź tam i spróbuj przestawić tryb.