FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: przemas9 w Wrzesień 17, 2014, 15:08:03 pm
-
Witam wszystkich.
Mam jakiś dziwny problem z moim Jagiem xj6, podczas jazdy gdy zaczynam hamować to przestawia mi się kierownica, tzn. raz jest przekręcona na prawo a gdy zahamuję gwałtownie to przekręca się ponownie.
Wygląda to tak jakbym trzymał mocno kierownicę a koła się skręcają same podczas ostrzejszego hamowania.
Byłem już z tym u mechanika, ale nic nie poradził, podokręcał krzyżaki i tyle. Może to maglownica jest wyrobiona? :- pojecia
Proszę o podpowiedź jeśli ktoś wie co to może być
-
Tzn chodzi Ci o to że podczas hamowania kierownicę ciągnie w którymś kierunku ?
Ja natomiast mam problem w x300 że kierownica podczas jazdy na wprost raz jest na środku, raz lekko skręcona w lewo, a raz w prawo. Nie ma na to żadnej reguły, samochód jedzie prosto, nic nie ściąga ani nie ma luzów w układzie.
Dzieje się tak przez gumowe tuleje które trzymają maglownice do nadwozia, niby nie są wybite ale przekładnia minimalnie się przestawia względem nadwozia i dlatego kierownica zmienia swoje położenie podczas jazdy na wprost.
-
Problem który opisał Tomek można w bardzo łatwy sposób wyeliminować, jest on opisany na forum. W moim Daimlerze zastosowałem i nie ma porównania, układ kierowniczy jest teraz lepszy jak nowy który jest trochę gumowy.
-
Właśnie tak jest jak kolega opisuje, auto jedzie prosto a kierownica raz jest przekręcona w lewo albo w prawo, właśnie podczas hamowania jest takie odczucie jak się coś ciasno przesówa.
-
Nie znam sposobu, o którym pisze zapek, ale może masz uszkodzone lub uszkodzoną poduszkę belki zawieszenia?
-
Problem który opisał Tomek można w bardzo łatwy sposób wyeliminować, jest on opisany na forum. W moim Daimlerze zastosowałem i nie ma porównania, układ kierowniczy jest teraz lepszy jak nowy który jest trochę gumowy.
Mógłbyś rozwinąć?
-
spróbuj tego poszukać , jest to bardzo fachowo opisane
-
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=19418.0 (http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php?topic=19418.0)
To to?
-
Zobaczę w przyszłym tygodniu te gumy mocujące maglownicę, nie chcę teraz rozgrzebać bo w poniedziałek jadę na wymianę oleju w skrzyni, a jak coś porozkręcam to potem nie dojadę ;).
Tuleje na wachaczach mam powymieniane, końcówki drążków ok, więc jest szansa że to te gumy mocujące.
Dzięki za podpowiedź, będę pisał co z tego wyszło. Pozdrawiam.
-
znalazłeś mój wątek , jest jeszcze na forum ten problem opisany włącznie ze zdjęciami (jak dobrze pamiętam)
-
Coś chyba znalazłem ale fotek nie widziałem. Pisze też coś o wymianie tuleji wózka.
-
Witam ponownie, byłem w sobotę w kanale pod samochodem, odkręciłem osłony, maglownica ani drgnie na tulejach, krzyżaki kolumny dokręcone, i nadal nie mam pojęcia co może być nie tak . Poprostu podczas hamowania na zakręcie koła są w jednej pozycji a kierownica przekręca się o około ćwierć obrotu. Jadąc prosto kierownica jest przekręcona. :- pojecia