FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Tatarski w Wrzesień 01, 2014, 17:59:01 pm
-
Witam,
zaczynam pomału zabierać się za kompleksowe odrestaurowanie kocura pod kątem mechanicznym i blacharskim
i mam w związku z tym kilka pytań.
Otóż autko jeździ bardzo fajnie, ale przy mocnym wciśnięciu gazu (niekoniecznie kick-down), często pojawia się
szarpnięcie przy wskoczeniu na wyższy bieg i stuknięcie gdzieś jakby z okolic tyłu. Objawia się to też takim jakby
stopniowym wskakiwaniem na wyższe obroty - nie dzieje się to płynnie, tylko takimi skokami.
Przy płynnej jeździe automat zmieni biegi ok.
Bywa też, że podczas odpuszczenia gazu słychać takie głuche stuknięcie.
Jakieś pomysły ?
-
Podpora wału pewnie ma luzy i dlatego pod większym obciążeniem zaczyna wał pukać . Jesli nie masz kanału pojedź na dobra stacje diagnostyczna w celu sprawdzenia przez diagnostę stanu podpory wału i poduszki skrzyni biegów .
-
Ja stawiałbym na luz na półośkach. Szarpniecie i walniecie jak by w dyfrze siedział rusek z młotem dwuręcznym
-
W moim potworku padła skrzynia , nie obyło się bez wymiany.
-
No to nie pocieszyłeś mnie kolego :P :-K
A jak kosztowo potoczyła się wymiana skrzyni (montaż+skrzynia).
-
Witam,
Może zacznij od wymiany oleju jak nie było to robione :)
-
U mnie jest do wymiany poduszka skrzyni i objawia się to tak, że podczas powolnej jazdy po nierównościach wali pod podłogą, a podczas jazdy na asfalcie jest ok. nic nie stuka i nie szarpie.