FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: lolo w Sierpień 27, 2014, 16:02:58 pm
-
Witam wszystkich.
Od zeszłego tygodnia zaświeciła się kontrolka silnika i po podłączeniu skanera wyskoczyły dwa błędy P1385 i P1388. Autko to S-type z 3,0 v6 z 2001 roku z przebiegiem 315 000 km. Jeden mechanik twierdzi, że trzeba wymienić rozrząd, drugi, że wystarczy czujnik ale który to on sam nie wie i ponoć trzeba rozebrać cały przód silnika a trzeci radzi wymienić cały silnik... ??????.
Może ktoś miał podobny problem?
Proszę o jakiekolwiek wskazówki i porady :-tylko
-
Jeśli "mechanik" radzi wymienić silnik bo błąd czujnika wyskakuje to radzę omijać go szerokim łukiem. Skoro jest błąd czujnika to zacznij od jego wymiany. Jest to najtańsza opcja i od tego trzeba zacząć.
-
Z tego co wiem to czujników jest dwa na każdą głowicę. Który wymienić? Ten z tyłu który jest prawie pod podszybiem czy ten z przodu którego widać z góry ?
-
Z tego co pamiętam to te z przodu
-
Tak myślałem ;D
Jak on jest mocowany? Muszę rozebrać pokrywę zaworów i coś jeszcze? :-tylko
-
Ktoś podpowie gdzie dokładnie znajduje się ten czujnik?
Czy to ten duży kolo cewek?
-
Oba czujniki sa mocowane na gorze głowic. Jeden dosc blisko kolektora, a drugi blisko wlewu oleju
-
Znalazłem podobny temat w necie i u mnie okazało się to samo- ułamany zatrzask wtyczki(zdjęcie czujnika i wtyczki w 7 poście)
http://www.jaguarforums.com/forum/s-type-s-type-r-supercharged-v8-x200-15/dtc-1385-2000-jaguar-type-s-24861/ (http://www.jaguarforums.com/forum/s-type-s-type-r-supercharged-v8-x200-15/dtc-1385-2000-jaguar-type-s-24861/)
Niech ktoś się wypowie czy można lutować kable do tego czujnika myślę o wlutowaniu nowej wtyczki czy porostu przykleić wtyczkę np. silikonem by była możliwość demontażu jeśli będzie taka potrzeba .
-
Wystarczy wtyczka tyle że one są kruche.
Najłatwiej zarobić same nowe końcówki nasuwasz i uszczelniasz np silikonem lub klejem na ciepło aby był dostęp.