FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: ron.novy w Sierpień 23, 2014, 16:29:38 pm
-
Drodzy Koledzy,
Nie włącza mi się wentylator i przegrzewa mi się przez to silnik. Otworzyłem maskę i widzę że wentylator chce Co jakiś czas drgnac ale Nie może... Sprawdzałem czy coś go blokuje Ale nic nie widze, normalnie mogę kręcić lopatkami. Co powinienem sprawdzić, co mogło pasc?
-
:-bry
dziwna sprawa. Dzisiaj rano poszedlem przetestowac rozwiazanie znalezione w sieci. Wlaczylem Na Low temp. klime plus maksymalny nawiew i oba wentylatory zalczyly.
Napisali ze jesli tak jest to znaczy ze wentylatory dzialaja i pozostaje sprawdzic modul sterujacy. Wylaczylem klime i odczekalem do temperatury silnika 100stopni i...........
wentylator zalaczyl sie na pierwszym biegu a pozniej na drugim.
Ktos jest w stanie wytlumaczyc mi oco kaman? Cudowne uzdrowienie? :) Nie chcialbym miec ponownie takiej niespodzianki na drodze:/ Moze jakis kabel jest przetarty? Jesli ktos z Was posiada schemat ukladu sterujacego bede wdzieczny.
edit:
Zrobilem runde po miescie i znowu nie dziala...
-
Witaj
Miałem podobny problem, znaczy z tą różnicą, że wentylator w ogóle się nie załączał. Znajomy elektryk podpowiedział abym wymienił moduł sterujący pracą wentylatorów tzw. opornica. Faktycznie przekręciłem z anglika i działa jak należy. Do samej opornicy dostęp jest prosty przymocowana jest jedną śrubką natomiast z odłączeniem kabli trzeba się nagimnastykować.
-
Mozesz podpowiedziec gdzie ona sie znajduje? Masz na mysli ten sterownik?
http://img13.imageshack.us/img13/6295/1003672p.jpg (http://img13.imageshack.us/img13/6295/1003672p.jpg)
Moze byc tak ze u mnie skoro sie wlaczaja a po jezdzie nie, gdzies nie laczy kabel?
posprawdzalem kable wszystko wyglada normalnie. Sa dwie wtyczki idace pod czujnik i dwie wtyczki do wentylatorow. Wychodzi na to ze sterownik padl bo dzisiaj juz test z wlaczona klima na low nie zadzialal. Nie wlaczyly sie wentylatory.
Czytalem w sieci ze czujniki roznia sie od siebie wersjami. Te z mojego rocznika byly wadliwe (2002). czy da sie jakos dopasowac czujnik zeby dzialal prawidlowo czy wtedy musze kupic caly zestaw wentylatorow z nowszym czujnikiem?
-
Dokladnie ten co na zdj. Zalezy co chcesz osiagnac, zapewne najprosciej jest wymienic sam sterownik z podobnego okresu produkcji. Natomiast aby uniknac podobnej sytuacji w przyszlosci mozna sie pokusic o wymiane calego zestawu na nowszy mniej wadliwy. W moim przypadku poki co wymiana samego modulu poskutkowala.
-
Jak najprościej się za to zabrać? Dostęp do wszystkich wtyczek będzie w miarę jak wyjme filtr powietrza z obudową i akumulator? Czy potrzebny kanał?
-
Kanal nie jest potrzebny, wystarczy wyjac akumulator i obudowe filtra powietrza najlepiej razem z wlotem i mocowaniem maski. Nie jest to skomplikowana czynnosc, zajmie jakies 30 min.
-
Bardzo dziekuje za pomoc. modul zamowiony i mam nadzieje ze bedzie pasowal i wszystko wroci do normy ;)
-
Proszę dać znać. ;)
-
Ile zaplacisz za modul? Bo mam taki w garazu.
-
150zl. Wymieniłem i działa. Jedynie co mnie zmartwilo to pojawił się błąd p1647 że niby sonda Nie działa. Może to przez odpiecie klem? Raczej nic tam nie pourywalem :P
-
Zaraz przy module są wtyczki od sond, może jakaś się wypięła.
-
Posprawdzam może faktycznie coś odpialem i nie łączy.
Od górnej sondy wtyczka jest szara czy czarna?
-
Sprawdziłem obie wtyczki i szara i czarna nic nie widać żadnych uszkodzeń. Przewody też ok. Odpialem i wpialem ponownie. Nadal błąd p1647... Jak to możliwe :/ dopiero sondy wymienialem. Od komputera nic też nie widzę żeby z kablami było a akurat się zepsuło jak wymienialem czujnik wentylatorów... Te kable są takie delikatne? Diwne. Czy coś da jak przejade parę km czy marne szanse i sonda znowu do wymiany?