FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: keypek9215 w Sierpień 21, 2014, 22:04:45 pm
-
Witajcie,
Mój kot strasznie długo kręci zanim odpali a często odpala za drugim razem i jest to niezależne od pogody i częstości odpalań.
Mam nowe świece, silniczek krokowy jest ok wtryski są ok.
Co ciekawe jak auto odpalam na benzynie długo kręci ale jak załączę LPG tak na sekundę dwie auto odpala praktycznie natychmiast a mam zwykłą instalacje BRC.
Jag jak już odpali na LPG chodzi równo a na benzynie delikatnie poszarpuje.
Dodam że akumulator mam zdrowy dolot cały jag ma osiągi prawidłowe tylko to odpalanie...
Nie mam możliwości podpięcia go pod kompa... chyba że ktoś ma?? (woj. świętokrzyskie małopolskie)
-
w miejscowości Niziny jest dobry mechanik, posiada kompa ;D
-
A podasz jakieś namiary na pw?
-
Sprawdz pompe paliwa. Masz typowe objawy umoerajacej pompy paliwa, sprawdz cisnienie
-
Miałem kiedyś podobną sytuację z tą tylko różnicą, że mnie nie zapalał na ciepłym silniku. Przyczyną był oberwany kabelek od czujnika temperatury płynu chłodzącego/silnika.
-
A jakie ciśnienie powinno być na pompie?
-
Ciśnienie przy listwie mam 3,5 bara
-
Ciśnienie paliwa masz w porządku.
Jeździsz głównie na LPG i to jest w dodatku zwykła instalacja ?
-
Tak, dokładnie tak...
-
Pojeździj kilka dni na samej benzynie, być może mapy wtrysku tak się "rozjechały" od gazu że aż mu ciężko zapalić.
-
Wlasnie też tak myślałem i wyjezdzilem ponad pol zbiornika na benzynie i praktycznie nic to nie zmieniło. Jutro jeszcze sprawdze bo na weekendzie zrobiłem dość pokaźną trasę.
rzy odpaleniu pojawia się kontrolka "check engine" a gdy auto zapala kontrolka gaśnie...
-
To akurat tak ma być.
-
W takim razie pozostaje mi jeździć na benzynie jak narazie a gdy sie nie polepszy dam znać.
-
Jeżdżę teraz cały czas na benzynie i nic się nie polepsza...
Co mam z tym zrobić?
-
Kiedy zmieniałeś filtr paliwa? Ja obstawiałbym układ zasilania, czyli zapchany filtr lub pompa paliwowa jest na wykończeniu. :-W Jeśli filtr paliwa masz świeży, to odłącz listwę wtryskową, wypnij ją z wtryskami, podłóż coś pod wtryski i zakręć silnikiem i zobacz czy paliwo jest podawane równomiernie na wszystkie wtryski. :-V
-
Filtr mam świeży wymieniany jakieś 2-3 miesiące temu zarówno przed wymianą filtra jak i po auto tak samo kijowo pali.
Jak ciśnienie przy listwie jest ok to pompa powinna być sprawna.
Sprawdzę tak jak pisałeś i dam znać.
-
Po drodze, jest też akumulator ciśnienia paliwa, zdaje się że na listwie. Czasami padają.
-
Rozumię że jak go odpalisz i po chwili zgasisz to ponownie odpala bez problemu?
-
Też podejrzewałem akumulator aczkolwiek mam prawie nowy więc go tylko podladowalem na małym amperazu. Auto zawsze słabo pali nie zależnie ile razy bym go odpalal i czy na ciepłym czy zimnym silniku.
-
Bardziej chodzi o ciśnienie paliwa w momencie rozruchu, które po dłuższym postoju może spływać do baku.
Skąd ta pewność że wtryski są OK ?
-
Pewny tego nie jestem ale dałem je jakieś 2-3 ty temu do "fachowca" i je czyścił w myjce sam też stwierdził że powinny być ok.
Czy jest sposób na sprawdzenie wtrysków "domowymi metodami" ?
-
Mnie nie chodziło o akumulator, ale o akumulator ciśnienia paliwa- inaczej regulator ciśnienia paliwa.
-
Witajcie ponownie,
W końcu dało mi sie podpiąć jaga pod kompa i wyskoczyły mi błędy
-p1621
-P1201 Obwód wtryskiwacza / Otwórz Zwarcie - Cylinder # 1
-P1202 Obwód wtryskiwacza / Otwórz Zwarcie - Cylinder # 2
-P1203 Obwód wtryskiwacza / Otwórz Zwarcie - Cylinder # 3
-P1204 Obwód wtryskiwacza / Otwórz Zwarcie - Cylinder # 4
-P1205 Obwód wtryskiwacza / Otwórz Zwarcie - Cylinder # 5
-P1206 Obwód wtryskiwacza / Otwórz Zwarcie - Cylinder # 6
-P0205,"Obwód wtryskiwacza, cylinder 5 - usterka"
-P0206,"Obwód wtryskiwacza, cylinder 6 - usterka"
-P0201,"Obwód wtryskiwacza, cylinder 1 - usterka"
-P1137 Brak przełącznika HO2S - Czujnik Wskazuje Lean
-P1158 Lack Of HO2S22 Switch - Czujnik Wskazuje Rich
Czyżby moje pierwsze podejrzenia odnośnie wtryskiwaczy sie spełniały?
-
Na to wygląda, chociaż te 6 błędów od obwodu wtryskiwaczy wyskakuje tylko i wyłącznie od gazu bo nie zastosowano emulatora.
-
To co radzicie w takiej sytuacji? Regeneracja wtrysków? nowe wtryski? Czy może coś innego? :-help
-
Szukałbym uzywanych wtrysków na podmiane.
-
Mnie dość mocno zastanawia błąd p1621...
Pogmerałem trochę przy aucie i po zdjęciu osłony termicznej okazało się ze mam pęknięty kolektor obie części mają 1-2 pęknięcia, nie są to jakieś wielkie pęknięcia ale są.
Czy to może mieć coś wspólnego z moim felernym odpalaniem?
-
P1621 to jest błąd sterownika, ew błąd komunikacji z immo, nie przejmowałbym sie tym błedem.
Pęknięcia kolektorów to standardowy problem w x300, tym też bym się szczególnie nie przejmował.
Ważniejsze są błędy od sond (swoją drogą idiotycznie przetłumaczone), ale z tego co pamiętam to masz zwykłą instalacje gazową więc takie mogą sie pojawiać i nie muszą oznaczać uszkodzone sondy.
Jeśli masz taką możliwość to sprawdź jak pracują sondy na benzynie.
-
Jedyna niepokojąca oznaka jaką zaobserwowałem to "krótkoterminowa korekcja dawki paliwa - rząd 1"