FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
		Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Fiorino w Sierpień 19, 2014, 20:02:06 pm
		
			
			- 
				Witam. 
 Tytułem wstępu:
 Dziś odebrałem samochód po wymianie półosi, dwa tygodnie temu były regenerowane wtryski i pompa, ale po wymianie półośka zaczęła odmawiać posłuszeństwa, więc nie można było przetestować samochodu. Dziś po naprawie w drodze do domu w końcu sprawnym autem w pewnym momencie zacząłem wyprzedzać i po redukcji i dodaniu gazu aucie brakło mocy, sprężynka się nie pokazała, ale po ściszeniu radiu okazało się, że jest głośne... I tak dojechałem 20km do swojego mechanika na niskich obrotach...
 Do rzeczy:
 Okazało się, że zsunął się przewód z EGR (z intercoolera), po nasunięciu i odpaleniu auta, żeby spradzić, czy przewód się nie zsunie troszkę samochód został przegazowany i przy otwartej masce okazało się, że przy wysokich obrotach z turbiny czasem wydobywa się dym (spaliny).
 
 Czy jest to normalne, czy oznacza to, że turbina nadaje się do regeneracji. Dodam, że turbina ładnie świszczała i czuć było moment, jak zaczęła pompować ok.1600rpm. Czy mogła się uszkodzić od jazdy bez przewodu z intercoolera?
 
 Jutro jadę w trasę, więc zobaczę czy działa tak jak wczoraj przed awarią...
 
 W razie czego informacyjnie : ile kosztuje regeneracja?
- 
				Ta rura lubi pękać i nie ma to wpływu na turbosprężarkę, więc zsunięcie się jej z zaworu też nie powinno jej uszkodzić .
 Za regenerację płaciłem 850 PLN i 300 za wymianę.
- 
				rozumiem, że mimo iż samochód jeździ w miarę normalnie to turbinę poprzez nieszczelności należałoby naprawić?
 
 A odczułeś dużą poprawę po regeneracji turbiny?
- 
				Ja ostatnio regenerowałem gdzieś niedaleko Poznania, tam najpierw sprawdzają turbinę a potem ewentualnie regeneruja. Po regenereacji otrzymujesz nowe auto(takie były odczucia w x5 3.0d gdzie mały spadek mocy czuć od razu (auto waży 2,2t) ale tam wpadł kawałek kolektora wydechowego itd..
 A mimo tej wagi miażdzy 3.0 jaga w odejściu z miejsca:D potem role szybko się zmieniają. :- pojecia
 Wiec jeżeli chcesz pośmigać autem to odnawiaj, nawet nie myśl.
- 
				Ja osobiście nie odczułem różnicy, bo regenerowałem turbinę ze względu na głośny gwizd ,jaki wydawała. Ciśnienie doładowania miałem dobre. Sprawdź ciśnienie (wystarczy ELM) Może nie musisz nic robić z turbiną. 
 
- 
				A jakie ciśnienie jest prawidłowe?
 
 w sobotę sobie Torque odpalę i sprawdzę
 
- 
				Jeżeli dobrze pamiętam to ok 1,7 Bara przy  obrotach 4500 obr./min. Polecam program ScanXL. Ma dodatki ( tzw., Pidy) fordowskie i można odczytać bardzo dużo parametrów.
 
 Dużo informacji na temat silnika 2,0 TDCI znajdziesz tutaj:
 http://www.mondeoklubpolska.pl/forumdisplay.php/52-Silnik-Diesel (http://www.mondeoklubpolska.pl/forumdisplay.php/52-Silnik-Diesel)
 
 W Torque musisz wybrać Mapsensor i od wyświetlanej wartości odejmij ciśnienie atmosferyczne , ok 1 Bar. Mapsensor mierzy ciśnienie bezwzględne.