FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => S-TYPE (1999-2007) => Wątek zaczęty przez: rockenroller w Sierpień 18, 2014, 16:14:36 pm
-
Witam, z racji tego, że wymieniam tuleje w tylnej belce zawieszenia, mam ochotę rozprawić się z głuchymi stukami w tylnej części auta podczas zmieniania biegów.
Chodzi o to, że jak wbijam 1-kę i potem w ruchu każdy następny bieg, to ewidentnie z tylnej cześć i okolic mostu słychać głuchy stuk.
Tak jakby coś było luźne. Przy czym dzieje się to zarówno przed puszczeniem sprzęgła jak i jeśli chodzi o biegi kolejne to w trakcie puszczania.
Te stuki nie są jakieś głośne, ale są i chętnie bym ich się pozbył, aby z auta wyciskać ze spokojem co fabryka dała.
Czy ktoś kojarzy, który element to może być?
Ktoś to przerabiał?
Czy to są łączniki elastyczne wału?
-
Kolego jeśli padły łączniki elastyczne wału (skrętu) to zazwyczaj wali tak mocno że zęby bolą.
Pewnie wał się wybił na wieloklinie jeśli jest to cichy metalowy dźwięk(np. w mercedesie miałem kontrę do niwelowania tego luzu tutaj tego nie widziałem aby było niestety.).
Kolego a jaki koszt poduszek belki oczywiście szt.4. bo mnie czeka ten zabieg niedługo. :'(
-
Dzięki za uwagi. Zatem raczej nie są to łączniki, bo ewidentnie jest głucho, gdzieś przeczytałem, że to mogą tuleje w belce powodować. Muszę sprawdzić teraz jak są zerwane (tylna mi się zerwała, a reszta taka sobie, wiec wymieniam wszystko). W razie czego zainwestuję dodatkowo w poduszkę skrzyni. Rok temu robiłem przód, teraz nadszedł tył :)
Koszt. Uwaga! 1500 zł komplet :) nie ma w zamiennikach, mało tego, tylnych tulei nie ma na stanie w UK :) masakra jakaś. Ja się zdecydowałem na nowe, bo nie jeżdżę wokół komina, tylko lubię robić użytek z tego auta. Poza tym używki i tak są utlenione i nie wiesz na co trafisz. U mnie się normalnie połamał się element aluminiowy.