FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: jarekd w Sierpień 09, 2014, 13:47:03 pm
-
Witam pomocy mam problem najpierw było brak hamowania (twardy pedał)po wymianie pompy wacum bez zmian po wymianie serwo hamulce wruciły,ale potrafią się zablokować i dłuższy czas trzymają tarcze robią się gorące i wzrasta apetyt na paliwo,ale to normalne .Może ktoś miał coś podobnego i się podzieli co z tym zrobić ,bo mechanicy rozkładają ręce a jeszcze jedono zgodnie twierdzą że układ cały odpowietrzony.Pozdrawiam
-
Połączyć się z pompą ABS, ciekawe co wypluje.
Stawiam na C1310.
BTW.
Kiedy poprzednio był wymieniany CAŁY płyn w układzie hamulcowym i na jaki?
Jak wygląda zawartość zbiorniczka płynu hamulcowego (nie widać jakiś osadów/szlamu)?
Masz kota z EU czy USA?
-
A sprawdzałeś czy tłoczki w zacisku hamulcowym się cofają?
Nie jest to może bezpośrednia przyczyna ale nie zaszkodzi sprawdzić
-
Dziękuje koledzy za odzew po przejściowych kłopotach zablokowało 4 koła musiałem wzywać lawetę.Dzisiaj właśnie odebrałem kotka od weterynarza i wszystko działa na pytanie co zrobili powiedział tajemnica ,ale nie oddawaj zwierzaczka partaczom.Jeśli będzie dobrze dalej podam telefon do weterynarzy. Pozdrawiam :-W
-
No nie wiem czy chcialbym telefon do mechanika który nie chce powiedziec co naprawił...
-
Czy wszystkie koła się blokują i robią gorące? Może jakieś konkretne? Warto byłoby przejrzeć zaciski. Wyczyścić je, dokładnie przesmarować tłoczek, jeśli nie pomoże to go wymienić. :-V
-
Problemy z zaciskami dotyczą szczególnie modeli do 2005 (zaciski tylne), problem znany z Kangoo i Mondeo MK3, zapekają się tłoczki i sprężyny ręcznego..
Często siadają pompy ABS (blok elektrozaworów i/lub sterowanie nimi) jeśli nie wymienia się płynu tak jak w zaleceniach, widzialem już czarno-rdzawy płyn w X-ach, a to prosta droga do problemów w ukł. hamulcowym.
Kolejna sprawa to sam płyn, w X-Type w zależności od rynku są stosowane rożne płyny. W Amerykańskich DOT-4, a w europejskich SUPER DOT-4 (W Polsce częściej spotykany jako DOT-4 ESP, np. Girling, TRW). Nie wiem z czego wynika ta różnica (może w USA nie mają DOT-4 ESP?), ale same płyny różnią się temperaturą wrzenia (DOT-4 ESP ma nieco podwyższoną). Nie mniej jednak co 2 lata warto wymienić płyn (koszt około 250zł z robocizną)