FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
		Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: pape78 w Lipiec 25, 2014, 13:32:09 pm
		
			
			- 
				Witam;
 dwa razy zdarzyło mi się że w trasie zaczęła mi migać kontrolka świec żarowych i silnik traci moc (chyba tryb awaryjny). Jak stanę wyłączę silnik i ponownie go uruchomię to już leci normalnie. Czy ktoś wiej jak podziałać w tym temacie żeby na stałe mi nie padł ??
- 
				Dosyć popularny przypadek dla tego silnika .(domyślam się, że masz 2,0 d) . Do sprawdzenia i ew. regeneracji wtryskiwacze i pompa wysokiego ciśnienia. Może być też coś tańszego ,np. filtr paliwa. 
 Było kilka tematów o takim przypadku. Dużo informacji znajdziesz na forum mondeo.
 Za regenerację wtryskiwaczy, pompy, wymianę filtra i czyszczenie układu zapłaciłem ponad 5 tys. PLN.
- 
				no to mnie pocieszyłeś.... miałem nadzieję że może tylko trzeba wyczyścić jakiś zawór EGR i starczy.... słyszałem że jak padają wtryskiwacze to moc się traci a u mnie mocy nie brak (tylko w przypadku gdy się już pojawia migotanie ale wtedy to widać że  się włącza tryb awaryjny)...   szukałem tematów ale nic na miganie świec żarowych nie znalazłem....
			
- 
				Dużo informacji znajdziesz tutaj:
 http://www.mondeoklubpolska.pl/forumdisplay.php/52-Silnik-Diesel?s=fc0beff0219d35dc8ff8c3f4fceb1175 (http://www.mondeoklubpolska.pl/forumdisplay.php/52-Silnik-Diesel?s=fc0beff0219d35dc8ff8c3f4fceb1175)
 
 Jeżeli uszkodzą się zaworki przelewowe w wtryskiwaczu to moc będzie , ale pompa będzie miała problem z utrzymaniem ciśnienia. Stan zaworków można określić robiąc próbę przelewową. Przy brudnym filtrze paliwa też może być sprężynka.
- 
				Niekoniecznie wtryski, niekoniecznie pompa.
 Równie dobrze zawór IMV, albo wiązka.
 
 Podmien zawór IMV, sprawdź ciśnienia na listwie wtryskowej przy jałowych, przy 2000rpm, 2500rpm i 4000rpm. Czasami zawór w pompie wariuje i ucina ciśnienie dając efekt sprężynki szczególnie przy redukcji. Jakkolwiek, to również może byc kończąca się pompa.