FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: pape78 w Lipiec 25, 2014, 13:32:09 pm
-
Witam;
dwa razy zdarzyło mi się że w trasie zaczęła mi migać kontrolka świec żarowych i silnik traci moc (chyba tryb awaryjny). Jak stanę wyłączę silnik i ponownie go uruchomię to już leci normalnie. Czy ktoś wiej jak podziałać w tym temacie żeby na stałe mi nie padł ??
-
Dosyć popularny przypadek dla tego silnika .(domyślam się, że masz 2,0 d) . Do sprawdzenia i ew. regeneracji wtryskiwacze i pompa wysokiego ciśnienia. Może być też coś tańszego ,np. filtr paliwa.
Było kilka tematów o takim przypadku. Dużo informacji znajdziesz na forum mondeo.
Za regenerację wtryskiwaczy, pompy, wymianę filtra i czyszczenie układu zapłaciłem ponad 5 tys. PLN.
-
no to mnie pocieszyłeś.... miałem nadzieję że może tylko trzeba wyczyścić jakiś zawór EGR i starczy.... słyszałem że jak padają wtryskiwacze to moc się traci a u mnie mocy nie brak (tylko w przypadku gdy się już pojawia migotanie ale wtedy to widać że się włącza tryb awaryjny)... szukałem tematów ale nic na miganie świec żarowych nie znalazłem....
-
Dużo informacji znajdziesz tutaj:
http://www.mondeoklubpolska.pl/forumdisplay.php/52-Silnik-Diesel?s=fc0beff0219d35dc8ff8c3f4fceb1175 (http://www.mondeoklubpolska.pl/forumdisplay.php/52-Silnik-Diesel?s=fc0beff0219d35dc8ff8c3f4fceb1175)
Jeżeli uszkodzą się zaworki przelewowe w wtryskiwaczu to moc będzie , ale pompa będzie miała problem z utrzymaniem ciśnienia. Stan zaworków można określić robiąc próbę przelewową. Przy brudnym filtrze paliwa też może być sprężynka.
-
Niekoniecznie wtryski, niekoniecznie pompa.
Równie dobrze zawór IMV, albo wiązka.
Podmien zawór IMV, sprawdź ciśnienia na listwie wtryskowej przy jałowych, przy 2000rpm, 2500rpm i 4000rpm. Czasami zawór w pompie wariuje i ucina ciśnienie dając efekt sprężynki szczególnie przy redukcji. Jakkolwiek, to również może byc kończąca się pompa.