FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: NorbertN w Lipiec 22, 2014, 18:26:36 pm
-
Drodzy Koledzy.
Co moglo pusc nie tak, że sondy po wymianie na nowki nie pracuja i wywala blad P1646 i P1647? :/
Czy po wymianie sond trzeba robic reset kompa, czy mechanik zle podlaczyl kabelki?
Sonda Denso
Numer katalogowy: DOX-0114
Jakość : OE
Wymiar gwintu : M18x1.5
z zakończeniem gumowym
Długość kabli : 750
Ilość biegunów : 4
Dodam, że pod OBD sondy stoja na 0V ale grzalka dziala.
połączono
Postanowilem troche potestowac sondy uzywajac torque pro i dziwne bo podczas jazdy sonda w wiekszosci przypadkow jest na 0V ~0,1V czasem pokaze 0,8~0,9V jedna i druga czyli wyglada na to ze okablowanie chyba jest OK Tylko wydaje mi sie ze normalnie powinna na postoju oscylowac 0,1 do 0,9 a stoi na 0V. Co powinienem sprawdzic?
połączono
Wyglada na to ze sa dwa rodzaje sond. Regulacyjna i diagnostyczna. Ta co kupilem to wychodzi ze powinna byc za katalizatorem a nie przed pojecia nie mam
Pojecia nie mialem ze one sie czyms roznia...
Chcialem kupic jakis zamiennik do
Kod: DOX-0430
Producent części: DENSO
Ktora kosztuje 500zl :/
-
Z zamiennikami różnie bywa.. niestety. Kota powinieneś diagnozować IDS-em, na pewno wskazałby właściwą sondę. :-W
-
Przed wymiana bledow nie bylo, ale sondy byly juz tak stare ze nawet sie ich normalnie odkrecic nie dalo a auto palilo jak smok. :-thumpdown
Czy nie trzeba robic jakis adaptacji, przejechac 100-200km czy to nic nie da?
btw czym sie sondy od siebie roznia? Ta ma grzalke wiazke kabli prawidlowa. Czytalem tez ze dlugosc kabla ma znaczenie i wtedy komp wariuje. Czy to mozliwe ze jak np. przewod nie jest takiej samej dlugosci jak oryginal to komp swiruje?
ta sonda co kupilem to niby zamiennik do Bosha 0258986507, ktora proponuje tez intercars do mojego silnika i auta...
a bledy tak jak w tytule: P1646 i P1647
-
Długość kabla nie ma znaczenia. Właśnie dlatego, że jest to zamiennik to nie działa prawidłowo. Kolega przerabiał ten temat z S-typem. Wymieniałeś sondy mimo, że nie miały one błędu? Czy dobrze zrozumiałem? Na spalanie samochodu może wpływać parę innych czynników...Najpierw trzeba zrobić dokładną diagnostykę auta..czasem można zaoszczędzić :(
-
Ja wymieniałem sonde przed katalizatorem na oryginalną denso - kosztuje w UK 81 funtów w sieci sklepów GSF. No ale u mnie wywaliło check engine i czytnikiem obd ustaliłem która sonda szwankuje. Wykręcenie starej to ból,płacz i zgrzytanie zębów. Check engine przestał sie palic i auto znowu zuzywa normalne ilosci paliwa.
Teraz do rzeczy: jesli nie miałes błędu sondy to niepotrzebnie je wymieniałeś. Sonda przed katalizatorem (wstepna) i za katalizatorem to dwie rózne części. Zresztą te za katalizatorem mozna oszukac tzw emulatorem - czyli tulejką z gwintem. Na twoim miejscu wkręciłbym stare z powrotem - nie zapomniawszy o nasmarowaniu gwintu odrobiną smaru miedziowego - bedzie latwiej z wymianą nastepnym razem. Co do dużego zuzycia: a moze lewe powietrze lapie? Z lewej strony kolektora jest cos w stylu przepustnic - ich uszczelki regularnie łapią lewizne. U mnie zalatwilem problem silikonem wyskotemperaturowym dobrej firmy (loctite akurat - nie mylic z klejem do gwintów)
Edit: jesli stare "zmasakrowałeś" przy próbie odkręcenia to mozesz znaleźć cos tu http://samochody.mojeauto.pl/jaguar/czesci,silnik/sonda-lambda,36/3 z tym ze jednak wolałbym nową niz uzywke - choc przy ograniczonym budżecie mozna spróbować
-
do xj ale w podobnej sytuacji kupiłem oem, co prawda polecali mi zamienniki że niby numery części się krosują że powinno działać itd. ale stu procentowej pewności mi nikt nie dawał a w przypadku gdyby coś było nie tak raz użytej sondy nikt mi nie przyjmie , więc stojąc przed wyborem wydać 1000zł za zamienniki dołożyłem 300 i mam fabryczne.
-
Wymienilem bo auto ma nalatane 210 000 km i nigdy nie byly wymienione. Mechanik mowil ze nie zawsze check wywala a sondy zamulaly na maksa i spalanie 24L w miescie to raczej masakra przy 3.0 V6. Czyli dalem ciala i jedyne wyjscie to kupic DENSO DOX-0430 oryginalne z wtyczkami tak? Nic innego lepiej nie brac?
Czy ja moge jezdzic troszke na tych sondach czy nie bardzo? bo oprocz check engine nic sie nie dzieje auto jezdzi a te stare sondy to sie rozpadly przy wymianie :(
-
jeżdzić możesz, komp dla bezpieczeństwa podlewa grubo paliwem więc nic sie nie stanie
-
No o dziwo spalanie to samo takze bez roznicy :p
Bosha 0258986507 <- ktos stosowal? w intercars podaja ze wspolpracuje jako sonda regulacyjna do x-type 3.0 v6.
oprocz bosha nic innego nie znalazlem tylko denso DOX-0430
Chociaz dziwne bo nr OE ma taki sam jak ta moja sonda...
-
OK temat uwazam za zamkniety. Nie ma co sie bawic w inne sondy niz denso dox-0430. Niestety droga impreza :-tylko
-
Powodzenia!
-
:-gwizd :-V :-10points
-
Wiem ze temat zamkniety ale mam do was Drodzy Koledzy pytanie:
Czy ktos z Was ma podręczne obd i jest w stanie odczytac prace sond przed katalizatorem? Pytam ponieważ sam posiadam OBD na bluetooth i apke Torque Pro i wszystko jestem w stanie odczytac, prace sond za katem tez ale tych przed juz nie. Nie moglem tego tez zrobic na poprzednich sondach ani na nowych. trzeba miec jakis specjalny obd?
Tylko dziwne ze przebieg tych za katem pokazuje normalnie... bledow ani checkow nie bylo
-
Nie wierzyłbym odczytom przenośnych OBD. Kiedyś na ELM-mie naciąłem się na kupno Sondy zupełnie bezsensu, bo właśnie ten wskazywał, że Sonda nie działa. Kupiłem nową i to samo. Pojechałem do ASO, okazało się, że wszystko jest ok ze starą Sondą.
-
Ok dzięki. Po prostu zastanawiałem się dlaczego obd widzi sondę za kątem a przed juz nie.
-
X-Type spokojnie można diagnozować Launch-em z ori oprogramowaniem. Co do sond to mamy sprawdzone ,że w 100% działają wyłącznie sondy dedykowane Denso podobnie jak w Volvo . Żadne zamienniki uniwersalne nie pracują ,podobnie jak sondy Bosch-a występujące w niektórych katalogach jako zamiennik.
-
Drodzy Koledzy,
Nie chce zakladac nowego watku wiec dopnę temat tutaj.
mam blad P1647. to sonda przy zderzaku gorna - Czy ktos z was probowal samodzielnie ja wymienic? Potrzebny kanal czy od gory jest wystarczajcy dostep po odkreceniu calego filtra powietrza ? Czy wystarczy zwykly klucz czy specjalny do sond?
-
Jezeli chcesz sprawdzic czy te nowe sondy dzialaja i jak dzialaja to najpewniejszym sposobem jest wpiecie sie miernikiem pod plusowy kabel sondy , minus oczywiscie do masy.
-
Witam,
Odgrzeje temat.. Od jakiegoś czasu świeci mi check. Dziś przyszedł mi skaner OBD i po przeskanowaniu błedów wywaliło mi następujące:
P0057 - HO2S HEADER CONTROL CIRCUIT LOW BANK 2 SENSOR 2
P1647 - NIE BYŁO DO TEGO KOMUNIKATU
Jak myślicie, czy wymieniać sonde? jeśli tak to którą?
Znalazłem coś takeigo na allegro - http://allegro.pl/denso-sonda-lambda-jaguar-xj-xk-x-type-s-type-i4819390228.html
firmy DENSO.
P.S - Jestem zielony, Jaguara mam od niedawna, dlatego bardzo proszę Was o pomoc :-help. Mój kot to 3.0 V6 2001.
Zauważyłem też dziwną rzecz - mianowicie gdy włączam np. wycieraczki mruga mi światełko w środku - jakby było jakieś przebicie. Może ma to związek z sondą?
Z góry dziękuje za pomoc :-thank
-
Ten pierwszy błąd z tego co się orientuje odpowiada za grzałkę sondy tej, która jest z przodu przy chłodnicy w katalizatorze, czyli regulacyjna.
-
Kolego sonda z allegro ktora podales nie bedzie dzialac. Kupilem najpierw taka i nie dziala. ona wyglada jak ta diagnostyczna czyli za katem ale czy bedzie tam dzialac nie wiem. Pasuje tylko oryginal dox-0430 http://www.e-denso.pl/denso-dox0430-sonda-lambda-denso-dedykowana-do-jaguar-p-1785.html
-
Dzięki za info ;-) Jutro postaram się obczaić swoją.. Może jest jakieś przebicie na mase, bo czasem jak wyzej napisałem mruga mi światełko w środku gdy np włącze wycieraczki.
-
Odgrzewam temat. Wymieniłem sondę na oryginalną DENSO dedykowaną do X-a w kolorze szarym. Bank 2 sensor 2 czyli tą w kolektorze. Teraz po jej wymianie mam błąd P1647 i nadal świeci Check engine. Przed wymianą tej sondy przy wyższych prędkościach czułem delikatny swąd w aucie (jakby spaliny) po wymianie owej sondy temat ucichł, jednak check nie zgasł. Czy możliwe że sonda z P1647 to ta druga? Bank2 sensor1 ?
-
Sensor 1 to sonda przed katem sensor 2 za katem