FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: vivaldi w Lipiec 18, 2014, 06:55:01 am
-
Jaguar X-Type 3,0 automat . Może ktoś podpowie a dzieje się tak że samochód podczas jazdy spada z obrotów nie reaguje na naciskanie pedału gazu świecą się kontrolki na liczniku czerwona i żółta jedzie około 5 km/h po zatrzymaniu wyłączeniu zapłonu odczekaniu chwili i włączeniu silnika jedzie normalnie dalej czasami przejadę nim 60 km i nic a czasami 500 m wymieniłem już pedał gazu bo tak sugerowali mechanicy nic to nie dało na kompie ogólnym do sprawdzania silników był błąd 1111 . Dziękuję . Może ktoś miał taki przypadek pomroczności jasnej
-
P1111 znaczy, że komputer ukończył cykl dignostyczny, to nie błąd, bardziej status.
-
zgoda wiem o tym a wiec skad te wszystkie dolegliwosci
-
Masz gaz??
-
przepustnica, wielce prawdopodobne - sprawdzić wiązkę, potencjometr (na przepustnicy). W ostateczności może być zużyty potencjometr pedału gazu. Jeżeli jest to automat błąd może pochodzić jeszcze ze skrzyni.
-
nie mam gazu a pedał gazu był juz wymieniony i nic to nie dało
Połączono
Tomy mam pytanie czy w takim przypadku uszkodzeń komp nie pokazywałby błędów ? rozumiem zwarcie w przewodach a co szukać w przepustnicy ?
-
Co do błędów, można je sprawdzić: wcisnąć przycisk na dźwigni kierunkowskazów i włączyć zapłon. Rozpocznie się TEST. Po przejściu do "DTC" powinny się wyświetlić na wyświetlaczu km/spalania kody zapamiętanych i aktualnych błędów.
Patrząc od strony lewej przepustnicy znajduje się czujnik położenia przepustnicy. Jest to potencjometr, który odczytuje czy naciśnięciu pedału gazu w określonej pozycji odpowiada odpowiednie odchylenie przepustnicy. Po prawej stronie przepustnicy znajduje się silniczek wykonawczy -otwierający przepustnicę.
Po wymianie akceleratora (pedału gazu) trzeba zaadoptować go do przepustnicy. tzn rozłączyć akumulator na ~30 min. Odpalić silnik i czekać aż 2 razy włączy się wentylator. Powinno się zaadoptować.
Jeżeli nie pomoże, trzeba udać się do diagnosty, który ma interfejs IDS / Rotunda + program do Jaguara i odczyta błędy oraz zrobi adaptację.
Nie można również od tak sobie kupić inny/nowy czujnik poł. przepustnicy i go przykręcić.
Przyczyną może być również zanieczyszczona - zacierająca się przepustnica.