FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: marekkrosno w Lipiec 15, 2014, 06:57:54 am
-
Panowie po dwuch latach renowacji nad Kotkiem wczoraj sprawdziłem szczelność układu i uzupełniłem czynnik , po włączeniu klimy na panelu sprężarka włączyła sie i pracował?a , po odłączeniu tego wszystkiego i ponownym odpaleniu silnika sprężarka się już nie załączyła ? nie jestem elektrykiem ale rozpiołem kable które idą do spręzarli i tam poprostu nie ma napiecia ? nie wiem czy tam jest jakiś bezpiecznik ? czy podczas włączenia klimy pod obciążeniem go wywaliło ? czy jest tam co innego ? na tablicy nie wyswietla że jest spalony bezpiecznik . Miałem podobną sytuację z szybami i nie chciały sie się poruszać , bo bezpieczniki były niby dobre i się nic nie wyświetlało a nie łączyły bo były bardzo zaśniedziałe , prosze dajcie jakieś wskazówki .
-
Jakim czynnikiem nabijałeś klimatyzacje ?
Co masz na myśli pisząc "po odłączeniu tego wszystkiego i ponownym odpaleniu silnika sprężarka się już nie załączyła " ?
-
Witam , jeśli chodzi o czynnik do klimy to R-12 , a drugie to miałem na myśli te całe graty co sprawdzał szczelnisć i itd. gość powiedział że z jego strony to wszystko powinno działać , a to że się nie załączyła sprężarka to już sprawa elektryczna bo na kablach po rozpieciu wtyczki nie ma napięci jak by się spalił bezpiecznik ? dziwne bo raz się właczyła a pózniej już nie , wczoraj nie sprawdzałem . :- pojecia
-
A przekaźnik od klimy w komorze silnika klika przy włączaniu klimy z panelu ? Jeśli tak to sprawdź stan styków przekaźnika- można go normalnie rozebrać i paluchem dopchnąć. Jak przekaźnik nie klika, to problem z ciśnieniem w układzie...
-
Dziękuję , a w którym miejscu jest ten przekaznik i jak wygląda ? jeszcze raz dzięki :)
-
w komorze silnika na ścianie grodziowej, zdaje się że 2 od lewej stojąc przodem do przodu auta- zielona podstawka
-
Dziękuję bardzo , po pracy zabiorę sie za to , i o postępach napiszę . :)
-
Dzięki :-V klima już pracuje .
-
mam pytanie: czy ten czynnik R-12 to ten do starych typów klimy? czyli ten który powinniśmy zapodać do naszych kotków?
-
Tak, niestety od kilkunastu lat (jeśli się nie mylę) został on wycofany z obiegu, ponieważ okazał się zbyt szkodliwy dla środowiska. W związku z tym ja ostatnio nabiłem klimę gazem R1234yf, i od kilku tygodni idealnie mrozi.
-
Tak, niestety od kilkunastu lat (jeśli się nie mylę) został on wycofany z obiegu, ponieważ okazał się zbyt szkodliwy dla środowiska. W związku z tym ja ostatnio nabiłem klimę gazem R1234yf, i od kilku tygodni idealnie mrozi.
Jesteś pewien że to ten czynnik ? To jest gaz który został wprowadzony dopiero niedawno i jeszcze nie wszyscy producenci go stosują w nowych samochodach ponieważ ma sporo wad (m.in. jest wybuchowy). Jest też horrendalnie drogi przez co nabicie jednego samochodu to koszt około 1000zł.
Myślę że nabili Ci klime gazem r134a.
-
Tak, jego symbol widniał na automacie do nabijania klimy, ponadto facet zwrócił mi uwagę że jest to teraz najnowszy czynnik, i jego użyje. Też o nim czytałem że jest niebezpieczny, i cholernie drogi zarazem. A ja za nabicie zapłaciłem tylko 150zł w Leżajsku, w firmie od klimatyzacji. Chyba że facet to oszust i zmienił tylko naklejkę na tym automacie, ale czy to możliwe? Paragon dostałem, ale wyrzuciłem. Dał mi też do zrozumienia że to co dziś nowe - jutro stare, niebawem wprowadzą zapewne nowy, ''lepszy'' czynnik...
-
No to powiem Ci że butla tego gazu (5kg) kosztuje niecałe 4tys zł
http://allegro.pl/czynnik-chlodniczy-r1234yf-5kg-bez-butli-i4503301726.html (http://allegro.pl/czynnik-chlodniczy-r1234yf-5kg-bez-butli-i4503301726.html)
Dla porównania butla (12kg) r134a kosztuje mniej niż 300zł (ostatnio płaciłem 270zł).
Do XJ40 wchodzi z tego co pamiętam około 1200g gazu, więc rachunek jest prosty.