FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: marsjaningn w Lipiec 02, 2014, 09:34:12 am
-
witam
Mam kotka x+type 2.2 diesel z 2007 roku
Zauwazyłem że na zimnym silniku na luzie lekko faluje, oraz jak włącze klimatyzacje too silnik głośniej pracuje, coo może być przyczyna tego stanu rzeczy ??
Na ciepłym silniku wszystko chodzi OK, chyba ze klima włączona too na postoju słychać jak od czasu do czasu cos głośniej pracuje ( jakby sie jakies obciązenie dla silnika włączało )
Oleje filtry wymienione
Egr czysty
DPF OK
Pasek wieloklinowy wymieniony
-
pytanie czy z napinaczem paska jest wszystko ok.
przy ciepłej temperaturze jest on bardziej elastyczny i tłumi drgania - na zimnym trardym pasku bije mocno i słychac falowanie.
ponoć sprężyna wnapinaczu potrafi się przekrzywić i zabardzo lata / ewentualnei rolka napinająca jest pod kątem do paska.
nei sadze by był to problem z samym silnikiem co jest dobra wiadomoscią :) no chyba ze wraz z falowaniem zmieniają się obroty
-
nie obroty stoją na tym samym poziomie, tylko lekkie falowanie
czyli przyczyna to na 90% rolka napinacza ??
jakiś zamiennik sie nada czy oryginał trzeba kupić ??
-
skoro sobroty stoja w miejscu a slychac falowanie to raczej będzie to
wygląda na to że osprzęt paska dla 2,0D i 2,2D sa identyczne (ja mam 2,0D i do 2,2D nigdy nir zglądałem)
http://allegro.pl/napinacz-paska-klinowego-ford-transit-mondeo-i4369122259.html (http://allegro.pl/napinacz-paska-klinowego-ford-transit-mondeo-i4369122259.html)
tu niby twierdzą, ze tak ale lepiej to sprawdzić jeszcze
(trzeba by bylo dopytac sprzedającego czy to jest komplet jak ze zdjęcia czy tylko jakaś częśc)
co do rolki - nie dam Ci gwarancji, ze 90% to rokla... jaśli tak to jest ich kilka (nie sadze by było to koło pasowe bo prawdopodobieństwo małe
moze być równie dobrze sprężyna
ale generalnie tam szukaj problemu
http://allegro.pl/kolo-pasowe-napinacz-pasek-ford-mondeo-2-0di-16v-i4377016759.html (http://allegro.pl/kolo-pasowe-napinacz-pasek-ford-mondeo-2-0di-16v-i4377016759.html)
tu jest ładne zdjęcie wszystkich elementów
chyba rozebrał bym ro i zobaczył co wygląda dość dziwnie, na pewno wywalił obudowę silnika i patrzał gdzie drga najbardziej
a z ciekawości jaki przebieg masz? do 200K nie pwowinno raczej nic takiego się objawiać
-
Na ciepłym silniku wszystko chodzi OK, chyba ze klima włączona too na postoju słychać jak od czasu do czasu cos głośniej pracuje ( jakby sie jakies obciązenie dla silnika włączało )
Zawsze jak włączasz klimę to na postoju będzie lekko zauważalny spadek obrotów,a to przez załączenie się sprężarki klimatyzacji,a ona w pewnym stopniu obciąża silnik,przez co wzrasta spalanie...
DPF OK
Masz auto z 2007 i masz DPF?u mnie jest auto z czerwca 2007r. i takowego DPF-a nie posiadam...do tej pory byłem przekonany,że wprawadzany był od 2008r.
-
DPF OK
Masz auto z 2007 i masz DPF?u mnie jest auto z czerwca 2007r. i takowego DPF-a nie posiadam...do tej pory byłem przekonany,że wprawadzany był od 2008r.
[/quote]
jest to wersja executive ( Full ) i ma DPF :( ale nikt go nie potrafi usunąć jak narazie :(
-
hej, marsjaningn
i udalo się namierzyć element powodujący drgania?
ciekaw jestem czy da się wytypować element, któy zawsze w takiej sytuacji odpowiada za ten problem
-
falującego silnika nie zrobiłem :( ale drgania to rolka napinacza i pasek
ps: pomóżcie z tym falowaniem silnika:
Jak jest chłodno i zimny silnik falowanie jest wyczuwalne, jak jest ok 15-20 stopni już nie ma tego efektu ( moze troszeczke z 10s )
Wymieniłem już: sprzęgło, regulator cisnienia paliwa, usunąłem DPF
I nikt nie może dojść do tego :( zostało jeszcze sprawdzenie wtrysków ale to koszt 600zł :( a coo jezeli to nie wtryski ?? ( myślę ze wtryski cały czas by marudziły a nie jak zimno jest )
-
może zrób na początek test przelewowy, wyjdzie tyle co koszt rurek i strzykawek albo pojemnikow 100ml