FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Presco1 w Czerwiec 16, 2014, 22:47:59 pm
-
Witam
od jakiegoś czasu mam mały problem . Czasami po zamknięciu drzwi kierowcy oraz dalej jadąc samochodem wyświetla się komunikat , że drzwi są otwarte . Cały czas pali się światło w samochodzie a po wyjściu nie mogę zamknąć samochodu pilotem , gdyż komputer czyta ,że ma cały czas otwarte drzwi . Raz jest wszystko w porządku i zamyka sie a raz nie . Nie wiem od czego to zależy bo czasami jest tak i tu uwaga , bo to jest najlepsze , czasami jak stoi zamknięty na parkingu lub w garażu czujnik przestaje podawać sygnał i włącza się alarm ..:) Nie muszę chyba mówić , co dla właścicieli Jaga to oznacza : stan przed zawałowy . Ale jak jeszcze robi tak w nocy w garażu to jest już horror .
Proszę o pomoc gdzie szukać czujnika i czy coś takiego w ogóle istnieje, bo jest to tylko moje domniemanie .
Mam nadzieję, że będzie to jakaś pierdołka typu luźny przewód i szybko awaria zostanie usunięta , bo zaczyna to być denerwujące .
-
Kolega z pracy ma identyczne problemy w swoim x -ie. Paląca się środkowa lampka, brak reakcji centralnego zamka na pilota,samouruchomiający się alarm.Testowany,skanowany i nic.....
Najgorsze jest że problem występuje okresowo (10 razy działa a 1 nie ).Może ktoś ma jakiś pomysł?
-
czujnik otwarcia drzwi jest integralną częścią zamka, więc bez wymiany raczej się nie obejdzie, trzeba być tylko pewnym których drzwi dotyczy problem
-
Czujka (microswitch) jest w zamku. Teoretycznie zamek jest nierozbieralny. Niby ma zatrzaski ale trzyma się do kupy przez dwa duże nity. można odwiercić otwór wokół nita otwornicą tak żeby został plastik pod nim jako podkładka i wtedy zdejmiesz obudowę zamka wymienisz lub wyczyścisz switcha i poskładasz do kupy wszystko. U mnie czyszczenie wystarczyło i przestał ten problem się objawiać. A jak nie chcesz się bawić to kup nowy zamek.. ale nowy a nie używkę bo zaraz możesz mieć to samo.
-
trzeba być tylko pewnym których drzwi dotyczy problem
jeżeli egzemplarz ma message centre to wiadomo o które chodzi (wyświetla się komunikat driver/passenger/rear driver/rear passenger)
-
Informacja pojawia się , że driver door ajar czy coś w tym stylu .
Dziękuje wszystkim za odpowiedzi . Poszukam nowego zamka , bo myśle, że z rozwiercaniem nita, to skończy się po godzinie zabawy wyrzuceniem zamka i szukanie nowego , więc zaoszczedze sobie pracy i nerwów .
-
wydaje mi się że usterka jest na tyle rzadka że zaryzykowałbym kupnem używanego zamka. Ciekawe ile liczą sobie w ASO, na allegro do 50zł, ale zawsze to ryzyko...
-
Rok temu miałem podobny przypadek u siebie. Pomogło przedmuchanie zamka sprężonym powietrzem oraz kilkukrotne zamknięcie i otworzenie samochodu z kluczyka ;) Od tamtego czasu mam spokój. Spróbuje może pomoże, a nic nie kosztuje ;)
-
Odkopię temat w celach edukacyjnych.
Rozebrałem zamek, bo chciałem sprawdzić co za switch tam siedzi, i czy da się coś takiego albo podobnego dokupić. Rozebranie wymaga trochę wysiłku i na koniec zamek mi spadł i ułamał się kawałek robiąc otwór inspekcyjny w obudowie ;) Dzięki temu widać, którędy można próbować celować jakąś chemią, żeby spróbować przedłużyć życie czujnikowi. Aha, nie zapominajcie że WD-40 to nie jest dobry pomysł, to jest izolator :-) Lepiej jakiś kontakt do czyszczenia styków.