FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => Warsztaty i sklepy => Wątek zaczęty przez: Six w Czerwiec 04, 2014, 22:33:57 pm
-
Jak w temacie: ktoś ma może doświadczenia z jakimś serwisem automatów w Krakowie?
Muszę niby tylko zmienić w X300 olej z filtrem, ale i tak wolę oddać auto w ręce fachowców, przynajmniej dadzą gwarancję. ;D Ile taka przyjemność na ogół kosztuje w naszym pięknym, nadwiślańskim kraju? Bo jeśli więcej niż 100zł (nie licząc materiałów), to wolę wydrukować całą procedurę i jechać do lokalnego mechanika, któremu mogę patrzeć na ręce i zapłacić 20zł.
Jeśli był już taki temat, to nie bijcie! Szukałem jak mogłem ;)
-
kupowałem niedawno do S -ki olej to 1l-około 40zł a filtr z uszczelka około 200zł
filtr z uszczelką kupiłem sklep@samko.pl ( mam gdzieś tel. mogę poszukać )
-
zapytaj u Bartka: http://porsche-jaguar.pl/ UL. MARII KONOPNICKIEJ 28, 30-302 KRAKÓW
ale jak chcesz wydać <100 zł to zapomnij o fachowa obsługę.
-
wolę wydrukować całą procedurę i jechać do lokalnego mechanika, któremu mogę patrzeć na ręce i zapłacić 20zł.
Wymiana zwykła (50-70% stanu) grawitacyjna
1. Pojeździć w celu rozgrzania skrzyni (co najmniej 5 km).
2. Zatrzymać się i wyłączyć silnik.
3. Odczekać kilkanaście minut (w specyfikacjach piszą, że skrzynia nie może być gorąca, a olej musi ścieknąć).
4. Podstawić naczynie na zużyty olej, odkręcić korek na spodzie skrzyni.
5. Poczekać, aż przestanie wyciekać.
6. Zakręcić korek.
8. Nalać tyle oleju (przez rurkę miarki), ile zostało wylane.
9. Uruchomić silnik, odczekać chwilę, nacisnąć hamulec i przełożyć dźwignię we wszystkie położenia, powrócić na P.
10. Sprawdzić ponownie poziom i ewentualnie uzupełnić
Jeśli możesz zainwestować więcej pieniędzy w wymianę oleju, to przeprowadź tzw. dynamiczna wymianę - polega to na tym, że podstawiasz pod skrzynie dwa pojemniki, jeden z nowym olejem, drugi pusty, włączasz na chwile silnik i przepompujesz olej do momentu, aż ten "wychodzący" ze skrzyni będzie czysty.
Potrzeba jednak do tego przynajmniej 2-3 razy więcej oleju niż przy normalnej wymianie
Wymiana dynamiczna (90-100% stanu):
1-8 jak w wymianie zwykłej.
9. Odłączyć przewód powrotny oleju z chłodnicy od skrzyni i włożyć jego koniec do butelki 5 l.
10. Pomocnik uruchamia silnik i powoli przełącza przełożenia, olej wycieka do butli a Ty uzupełniasz przez rurkę miarki tyle, ile się wylewa.
11. Gdy do butelki wyleje się N-M+2 litrów oleju (gdzie N to stan nominalny oleju w skrzyni, M ilość oleju zlanego z miski) - wyłączyć silnik.
12. Podłączyć przewód w poprzednie miejsce.
13. Przejść do punktu 9 wymiany normalnej
-
Wymiana dynamiczna brzmi nieźle, tylko nauczony doświadczeniem obawiam się, że jak odkręcę przewód w 18-letnim samochodzie, to już tam będzie zawsze ciekło (o ile w ogóle nie pęknie na wylot). Dlatego zastanawiałem się, czy nie zrobić tego tak, żeby wypuścić stary olej, wymienić filtr, nalać świeżego oleju, przewieźć się kilkadziesiąt km, wylać olej, zalać świeżym i już. Nie wymienię w ten sposób 100%, ale też będzie to więcej niż przy zwykłej wymianie grawitacyjnej. Zły pomysł? :-help
No i w tej sytuacji spokojnie mogę to zrobić u lokalnego mechanika, a znam jednego, który nie ma nic przeciwko, gdy patrzy mu się na ręce i ew. instruuje, gdy czegoś nie wie. No i on za tę pracę skasowałby ode mnie ok. 20PLN.
-
Mógłby mnie ktoś wyprowadzić z błędu, jeśli pomysł "wypuścić stary olej, wymienić filtr, nalać świeżego oleju, przewieźć się kilkadziesiąt km, wylać olej, zalać świeżym i już." jest do niczego? Na zdrową logikę powinno być ok, ale w Jagu nigdy nic nie wiadomo. Chciałbym się tym niedługo zająć, a nie chcę nic spaprać.
-
Punkt drugi nie pasuje :) Filtr jest w zasadzie niewymienny, chyba że rozbebeszysz całą skrzynię.
-
Hm, dziwne. Wg literatury zmiana filtra w skrzyni w X300 raczej do skomplikowanych nie należy. No zobaczymy ;)