FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Ojciec w Maj 31, 2014, 20:46:54 pm
-
Dziś oglądając komorę silnika dostrzegłem ze osłona drążka kierowniczego nie jest w najlepszym stanie. Tak więc wypadało by kupić nową i ja wymienić. Szukając takiej osłony w necie znalazłem info o tym ze występują dwa rodzaje przekładni i do każdej jest inna osłona. Gdzie mogę sprawdzić jaka mam przekładnie?
-
Na przekłądni jest tabliczna znamionowa informująca jakiego typu to przekłądnia i z jakiego roku jest . A najlepiej szukaj osłony po numerach Vin , wtedy masz pewność , że dana część będzie pasować do twojego auta .
-
Sprzedawca powiedział że po vinie nie dojde do tego jaką jest przekładnia. W którym miejscu jest ta tabliczka znamionowa?
-
W moim XJ40 jest umieszczona z lewej strony , i trochę zakrywaja ją przewody od pompy wspomagania . Jak masz możliwośc , to pojedź na jakis kanał ( chyba ze masz własny w domu ) , i obejrzyj dokładnie swoją przekładnię kierowniczą . Jedyna rzecz jaka ma znaczenie tak naprawde przy doborze osłony , to to czy jest to przekładnia typu ZF , czy Adwest .
-
Niestety kanału nie mam, próbowałem wypatrzeć ta tabliczkę od góry ale niestety nic nie znalazłem. We wtorek podjade do mechanika i od spodu zerkne co i jak. Przy wymianie tej osłony warto coś jeszcze wymienić korzystając z okazji ze pewne elementy są juz zdemontowane?
-
Podłącze się pod temat. Orientuje się ktoś, czy przekładnie zf'a da się reanimować? Jeżeli ktoś to robił to może mniej wiecj określić koszty? Dzwonilem do firmy w krakowie powiedzieli 600-900 zł za regeneracje, ale wtedy jeszcze nie wiedziałem jakiej firmy mam przekładnie.
-
Przerabiałem u siebie ten temat w tamtym miesiącu. Za regenerację przekładni zapłaciłem 900 złotych w serwisie Boscha. Do tego doszła jeszcze regeneracja pompy wspomagania, wymiana kilku przewodów, drążków kierowniczych, osłon, oczywiście oleju i kilka innych drobnostek, do tego robocizna, razem za wszystko zapłaciłem prawie 3 tyś. ale warto było 8) XJ40 3.2 z 1992 roku