FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: bodi w Maj 28, 2014, 20:18:28 pm
-
Zaczęło mi auto szarpać gdy jadę na gazie. Nie jest to jeszcze jakieś mocne, ale wyraźnie widać, że coś jest nie tak.
Wyraźniej widać to przy mniejszych prędkościach (tak 50-90km/h) ale w innych przedziałach też występuje czasami.
Do tej pory wszystko było OK. Mniej więcej kilka dni temu wydawało mi się, że śmierdzi mi gazem w aucie podczas jazdy (było to po ostrzejszej jeździe przez ok 15 minut). Później (po 2 dniach) też coś podobnego miało miejsce i to podczas spokojnej jazdy. A dzisiaj to szarpanie. Jest jeszcze jeden dziwny objaw. Gdy stoję na światłach i trzymam hamulec to są momenty tak jakby auto próbowało się wyrywać ( mam automat)-też takie szarpanie...
Wiem, że najprościej byłoby zczytać błędy, ale ja mam założony kasownik błędów w tej instalacji LPG, więc chyba nic mi nie wskaże.
Czy to możliwe, aby zapchany filtr gazu robił takie objawy???
Instalację mam porządną BRC, przejechałem na niej prawie 50 tys. km do tej pory.Na pewno nie jest to wina złej jakości gazu, bo już ze 3 zbiorniki wyjeździłem w międzyczasie i każde tankowanie na innej stacji, a tankuję najczęściej na Orlenie.
Ma ktoś jakiś dobry pomysł co może być przyczyną takiego zachowania kota.
Martwi mnie to, bo niedługo mam dłuższą trasę, a nie bardzo mam teraz w ogóle czas, aby umawiać się do jakichś speców gazowników, bo mam mnóstwo roboty, którą muszę skończyć w terminie.
-
http://moto.onet.pl/porady-ekspertow/awarie-lpg-co-moze-sie-zepsuc/ysn20 (http://moto.onet.pl/porady-ekspertow/awarie-lpg-co-moze-sie-zepsuc/ysn20)
Może się zdarzyć, że silnik zaczynie szarpać podczas jazdy. Nierówna praca zazwyczaj jest związana z awarią jednego z czujników. Komputerowa diagnoza wskaże uszkodzoną część, a wymiana powinna sprawić, że niepokojące objawy ustąpią. O niesprawności układu zasilania LPG potrafi zadecydować również zatkany filtr gazu lub powietrza. W obu przypadkach usterka sprawi, że wyraźnie wzrośnie spalanie i spadnie moc jednostki napędowej. Dodatkowo przy zużytym filtrze powietrza mogą się pojawić strzały w kolektorze, a filtra gazu trudności z odpalaniem motoru.
Rozumiem, że na benzynie się problem nie pojawia?
Po 50k zdecydowanie powinieneś filtr wymienić. Mi zalecają co 10kkm.
Kasownik błędów? Wybierz się do dobrego fachowca i niech Ci dostosuje instalację do kotka (przelew/emulator, w najgorszym razie dotrysk). Tracisz ważne źródło informacji.
-
Na benzynie nie szarpie.
Od jakiegoś czasu myślałem o dorobieniu przelewu, ale oczywiście nie ma nigdy na to czasu. Niby ten co mi montował to był superspec. Specjalnie przejechałem 250km w celu założenia tej instalacji. Tak się składa, że najbliższy serwis Czakram (autoryzowany serwis BRC) jest w Białymstoku czyli 30km ode mnie, ale raz juz tam byłem kiedyś i ich poziom jest wręcz żenujący. Nie potrafili znaleźć nawet elementów instalacji w aucie i zalecali jakieś dokładanie elementów, które już ten instalator z Lublina zamontował. Dopiero jak zadzwoniłem do niego i przekazałem telefon to odnaleźli emulator i włączyli kasownik.
Teraz mam tyle pracy, że naprawdę nie wygospodaruję czasu na dorobienie przelewu. Zresztą chodził bez zarzutu bez niego, więc nie mam noża na gardle. Chcę tylko rozwiązać to szarpanie na teraz.
-
http://www.ac.com.pl/pl/doc/322/warsztaty-partnerskie/wojewodztwo/podlaskie#lista (http://www.ac.com.pl/pl/doc/322/warsztaty-partnerskie/wojewodztwo/podlaskie#lista)
Byłem w 2 zakładach z tej listy (tylko nie w tym województwie) i wszędzie profesjonalnie i przyjemnie.
Kasownik chyba znaczy, że wywalało Ci checka, czyli nie jest bez zarzutu. No, chyba że morfina w terminalnym stadium raka oznacza, że jesteś bez zarzutu (czego nikomu nie życzę).
To jeżeli nie zmieniałeś filtra to najprościej od tego zacząć. Potem już chyba potrzeba fachowca.
-
Jezeli to szarpanie jest bardziej odczuwalne na niższych obrotach,na wyzszych jest lepiej ale tez nie tak jak powinno byc obstawiał bym na ktorąs cewke..
-
ghrh
kasownik został włączony ponieważ po jakimś czasie od montażu pojawił się check i było z nim różnie
po ok miesiącu samochód zaczął wariować (komputer podawał jakieś dziwne wartości wtrysku czy coś w tym stylu). Po uruchomieniu kasownika nie miałem problemów aż do teraz. Przybierałem się dorobić przelew, ale jakoś nie dopiąłem tego.
-
U mnie głupiał przy przelewie. Wywalał checka, zero osiągów. Na emulatorze jak złoto. Bez żadnych wynalazków. Jak check wywali z jakiegoś powodu to zostaje :) Z kasownikiem to tak jak pisałem - raka nie zaleczysz, tylko objawy morfiną uśmierzysz. Jak chcesz naprawdę dobrze, to musisz wyciąć drania...
No ale w tej chwili Ci to nie pomoże :) Trzymam kciuki, żebyś rozwiązał swój problem.
-
Wtryskiwacz gazu pada - jeżeli na benzynie jest OK to wina leży po stronie instalacji.
Przy diagnostyce w takim wypadku wywala błąd mieszanki zwłaszcza na wolnych obrotach - to efekt niedomykającego się wtryskiwacza gazu .
-
nowe wątki w temacie
chciałem kupić wkład do filtra fazy lotnej i zajechałem do lokalnego gazownika- żaden autoryzowany serwis, ani chyba żaden guru. I on mi proponuje zamiast tego filtra wsadzić jakiś taki, który dodatkowo zapobiegałby zaolejeniu wtrysków. Powiedział, że mam bardzo dobre wtryski i szkoda byłoby je posadzić (same wtryski 1500PLN - tak powiedział). Za montaż tego filtra chce 100pln i 1h czasu na montaż. Moje pytanie jest czy to ma w ogóle sens, bo jeżeli tak to stówa to nie żadne pieniądze. Ma ktoś u siebie takie cudo lub wiedzę jak to się sprawuje?
Spytałem też o przelew paliwa, ale on stwierdził, że może spróbować, ale eksperymentowałby na moim aucie, więc jak dla mnie ta opcja odpada.
Może źle, że nie spytałem go o moje obecne objawy szarpania.
-
filtr gazu wymień,wskazane jest wymienianie go co wymiane oleju,co to za cudo co ten meches chce Ci założyć to nie wiem,to szarpanie to nie wina filtra,wtedy by Ci auto muliło bo by miał za mało paliwa,na gazie jest potrzebna mocniejsza iskra niz na benzynie,na któryms garku swieca bądż cewka nawala i autko kuleje,na benzynie jeszcze jest na tyle mocna iskra ze mieszanka sie prawidłowo spala..miałem to samo,okazało sie ze jedna cewka miała przebicie...
-
byłem dzisiaj w Białymstoku i od razu zajechałem do AC, ale oni nie chcą ruszać BRC, w sklepie dostałem namiar na jakiegoś speca, ale po zadzwonieniu okazało się że również nie chce się podjąć. Zajechałem do serwisu Czakramu, ale w soboty nie pracują...
Nawet głupiego wkładu do filtra nie mogłem dokupić...
-
Nie wiem dokładnie jak jest u mnie z tym przelewem, ale kasownik błędów to głupi pomysł(nigdy nie można sprawdzić co tak naprawdę się dzieje), u mnie nie ma czegoś takiego i kot śmiga na lpg bez problemu.
Co do szarpania- nie padły Ci świece/ któraś cewka? Takie wypadanie zapłonów jest tylko na lpg. Opisany przez Ciebie problem pojawiał się u mnie tylko przy jeździe na niskich obrotach. Co do zapachu gazu, sprawdź przewody przy opaskach zaciskowych. Po zalaniu testerem szczelności ruszaj przewodami. U mnie po przemieszczeniu pokazała się dziurka.
-
Kilka miesięcy temu tak samo mi szarpał na niskich obrotach i dziwnie zachowywał się na postoju. Po wymianie świec i cewki problem zniknął. Po wykręceniu świec będzie widać, która nie przepala.
-
Po wymianie świec jest chyba OK, ale nie przetestowałem jeszcze dokładnie, ponieważ mechanik ZAPOMNIAŁ wpiąć wtyczkę czujniki w obudowie filtra powietrza od strony akumulatora i miałem taki objaw, że przy gwałtowniejszym przyspieszaniu szarpało i auto się dławiło. Na gazie i benzynie tak samo. Dopiero jak przyjechałem i chciałem odłączyć aktu na godzinę aby zresetować komputer i zacząłem jeszcze sprawdzać to zauważyłem. Po podpięciu ustąpiło to odcinanie przy przyspieszeniu, ale nie miałem już czasu, aby sprawdzić czy całkowicie ustąpiło szarpanie na gazie jakie miało miejsce na początku.
-
Koledzy, posiadam podobny problem jagson szarpie w przedziale około 1000-2000 obrotów powyżej dostaje kopa i przestaje. Na benzynie się to nie dzieje, gaz teoretycznie dobrze ustawiony byłem u gaziarza. Polecił mi sprawdzić cewki bo według niego problem z wysokim napięciem, cewki jednak okazały się w porządku. 1.5 roku temu wymieniane świece wiec nie przypuszczam zeby któraś padła, jednak mechanik polecił mi sprawdzić czy nie ma lewego powietrza na kolektorze ssącym czy uszczelki nie puszczają co o tym sądzicie ? Może macie jakiegoś mechanika co jednak podejmie się ogólnym problem i ogarnie kota ?
-
Mimo tego ze wymieniałeś świece 1.5 roku temu to bym pierwsze co popatrzył do świec. Możliwe , ze któraś kuleje i są takie cyrki tym bardziej , ze na benzynie problemu nie masz. Uszczelki kolektora mozesz wymienić profilaktycznie (jeżeli jeszcze nie wymieniałeś) bo nie ma z tym dużo roboty , a zawsze wiesz , ze zrobione.
-
A na jakiej podstawie stwierdzono, że cewki w porządku?
-
To czy ssie lewe powietrze, i przy okazji czy instalacja gazowa jest poprawnie wystrojona, można sprawdzić ELMem.
Dużo możliwośći nie ma:
- albo układ zapłonowy
- albo wtryskiwacze gazowe/wystrojenie instalacji
-
To ja od razu powiem jak było u mnie. Szarpało przy lekkim obciążeniu w okolicy 1500-2000 rpm - trasa, teraz nie wiem dokładnie, przyjmijmy 70-90km/h. Lekko wciśnięty gaz szarpie, dociskasz mocniej, jedzie, lub redukuje i jedzie normalnie. Na Pb nieodczuwalne lub prawie nie odczuwalne.
Był casting wśród cewek - tester cewek, ustawiona duża przerwa i generator. Liczyłem, testowałem ile razy na której wypada iskra - wytypowałem 6 najlepszych cewek (chyba z dwunastu :D). Założyłem te 6 - brak poprawy. Kiedyś w trasie przełączałem poszczególne cylindry na Pb, żeby wytypować najgorszą cewkę - no nie dało się. Za każdym razem odczuwalne.
W końcu stwierdziłem, że to nie ma sensu... kupiłem 3 cewki (delphi po ok. 100zł/szt) wymieniłem 3... i od razu zauważalna poprawa. Kupiłem kolejne 3 i to była jedna z lepszych decyzji.
-
Niestety nie wiem na jakiej podstawie stwierdzone, że cewki. Oddałem samochód do gaziarza, najpierw ustawił poprawnie gaz wszystkie parametry wyszły mu ok, jednak stwierdził, że jest problem z wysokim napięciem, a że sam wymieniał świece to wytypował, którąś z cewek jednak sam nie mógł się tego podjąć (tu stwierdził, że sam nie posiada oscyloskopu). A komuś gdzieś udało się kupić te uszczelki pod kolektor ssący w rozsądnej cenie bo w krakowie w żadnym sklepie nie znalazłem, a na stronie rekomentowanej tu na forum czyli v12 jest cena kosmiczna.
-
Kosmiczna cena na V12? Masz tam przecież zamienniki i chyba każdy kto je wymieniał to Ci powie ze nie jest to ogromny koszt
OEM 42zl sztuka (dolny )
Zamiennik 23zl sztuka(dolny)
OEM 45zl sztuka (góra)
Zamiennik 27,29(góra)
Ja osobiście założyłem zamienniki i było git
-
Jaki macie pomysł zatem, od czego zacząć ?
-
Skąd jesteś?
-
Potrafisz "odwzorować" to szarpanie? Czyli doprowadzić do takich warunków kiedy to najbardziej jest odczuwalne i łatwo można to "wywołać"?
Uszczelki chcesz wymieniać z tego powodu?
Jak jesteś z Krakowa, to może byśmy się kiedyś spotkali? Podmienimy 3 cewki na start i zobaczymy czy to pomaga. Wtedy będziesz wiedział co dalej robić.
-
Jestem z krakowa, ale cewki są w porządku, nie wywalają błędów na kompie, oprócz tego były sprawdzone oscyloskopem. Wszystko wyszło ok... dlatego rozkładam ręce... Dziś jednak zauważyłem, że jednak delikatnie, ale bardzo delikatnie szarpie przy około 2000 obrotów i trochę więcej... Jeśli chodzi o odwzorowanie, nie muszę, jest wyczuwalne praktycznie za każdym razem w trakcie jazdy i jest powtarzalne, nawet na wolnych obrotach na "luzie" jak podłączyłem komputer to z 900 obrotów czasami tak na ułamek sekundy spadały do 830 obrotów potem znowu wzniosło się.
-
wymień wtryskiwaczego gazu, objawiać się będą identycznie jak wypadające zapłony.
Co zaś do cewek, to nieraz błędu nie pokaże, a będą wypadać zapłony.
-
a masz jakiś pomysł na diagnoze tego ? Metoda wymień kolei na pewno sie wyjaśni... no jest mało opłacalnym pomysłem.
-
zapytam najpierw o Twój przebieg, oraz ile przejeździłeś na gazie?
wtryski w zależności od jakości przeżywają 60-100 tys km, potem są do wymiany. Koszt kompletu to 200-500zł w zależności od tego jakie - potem gaz wypada ustawić.
U mnie cewki przy 250 zostały wymienione, zamienniki przeżyły ca 120 tys km, teraz pada mi jedna po drugiej, komplet nowych niebawem. Generalnie gaz jest bardziej wymagającym paliwem dla układu zapłonowego i niestety takie rzeczy jak świece/cewki trzeba mieć wkalkulowane w eksploatację.
-
Istalacja założona przy 35 tyś ;) a przebieg 68 tyś TAK SERIO ! :) przebieg prawdziwy ! :)
-
Ło, przy takim przebiegu, to jeszcze nic nie powinno sprawiać problemów :) U mnie przy >250k to już trochę inna sytuacja :)
-
Twoja odpowiedź nie pomaga mi rozwiązać mojego problemu :D help ;P
-
Ja już napisałem, przyjedź, podmienimy cewki, żeby je na 100% wykluczyć. Jeśli test, o którym piszesz, nie był dwukanałowym oscyloskopem, z przystawką do pomiaru prądu, oraz pomiarem w trakcie występowania problemu, to dla mnie nie jest to wystarczający test.
-
W porządku, powiedz mi gdzie możemy się spotkać ?
-
Cześć ponownie, nie udało mi się uporać dalej z problemem szarpania na gazie. Odwiedziłem 2 gaziarzy i twierdzą że to mechanika raczej cewka. Jednak teraz po tych 2 miesiącach zaczęło już szarpać też na benzynie i czuć to raz bardziej raz delikatnie. Czy to potwierdzenie że faktycznie cewka lub cewki ? Czy da się zbadać która czy lepiej wymienić komplet ?
-
Jeśli szarpie i pada cewka to powinno wywalić Check Engine, przynajmniej na gazie gdzie szarpanie jest większe.
A wtedy numer cewki można wyczytać telefonem przez elma.
Obok masz wątek kolegi, któremu właśnie wypada zapłon na drugim cylindrze.
Jeżeli nie uda Ci się ustalić która, to kup jedną nową i podmieniaj po kolei. Cewka droga nie jest. 100zł nowa, 30zł używka.
-
zamontuj emulatory sond, koszt znikomy. Miałem podobne objawy jak Ty i po zamontowaniu emulatorów jest o niebo lepiej.
-
Cześć,
Udało mi się rozwiązać mój problem. Właściwie udało się to Voltecowi, czyli Wojtkowi naszemu koledze na forum, który jest z Krakowa i zaproponował mi spotkanie wraz z pomocą i podmianą cewek. Jego pomysł okazał się skutecznym. Mój Jagson przestał szarpać, w moim przypadku wina była po stronie którejś z cewek pod kolektorem ssącym, aby nie rozbierać go kilkukrotnie po prostu wymieniłem na 3 nowe cewki i po problemie. Wojtek ma ogromną wiedzę i gorąco go polecam osobom z Krakowa i okolic aby się z nim kontaktować.
Dzięki Wojtek ;)