FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => Technika ogólna, Literatura => Wątek zaczęty przez: manicaesar w Maj 27, 2014, 00:29:27 am
-
Cześć,
Mam trochę niecodzienne pytanie dotyczące Waszych praktyk z automatem w następującej sytuacji:
Dojeżdżam kotem z automatyczną skrzynią biegów do bramy i muszę ją otworzyć. Aby to zrobić, muszę wysiąść z auta, otworzyć bramę, wsiąść ponownie i wjechać. I teraz:
Czy w takiej sytuacji wrzucacie N (+ ewentualnie ręczny) czy zostajecie na D z zaciągniętym ręcznym przed chwilowym opuszczeniem auta? Skoro podczas zmiany biegów zmienia się ciśnienie oleju w skrzyni, to może lepiej minimalizować takie zmiany. Z drugiej strony trochę dziwne jest dla mnie zostawianie kota samego "na biegu".
Wszelkie wskazówki dotyczące automatycznych skrzyń również mile widziane :)
-
w tej sytuacji proponowałbym "P"
-
http://pl.wikipedia.org/wiki/Automatyczna_skrzynia_bieg%C3%B3w#U.C5.BCytkowanie_skrzy.C5.84_automatycznych (http://pl.wikipedia.org/wiki/Automatyczna_skrzynia_bieg%C3%B3w#U.C5.BCytkowanie_skrzy.C5.84_automatycznych)
Przy krótkich zatrzymaniach (światła, skrzyżowania, itp) należy używać do zatrzymania wyłącznie pedału hamulca głównego, nie należy przestawiać wybieraka z pozycji D na N czy podobne - nie daje to żadnych oszczędności ani nie odciąża skrzyni czy silnika, zwiększa tylko zużycie sprzęgieł skrzyni, które spinają i rozpinają pierwszy bieg; w pozycji D układ sterowania "rozumie" sytuację kiedy pojazd stoi i należy odciążyć silnik i skrzynię, pozostając w gotowości do jazdy w przód, a przy tym w pozycji D (w przeciwieństwie do N i P) zapewnione jest znacznie lepsze chłodzenie i smarowanie
Więc jak na moje ręczny i wysiadka, nie wachluj lewarkiem.
-
Czytałem to właśnie. Zastanawiało mnie tylko, czy tyczy się to również sytuacji, w której opuszczamy auto no i czy 'komputer' rozumie tak samo sytuację, kiedy jest trzymany hamulec nożny a kiedy ręczny.
-
W XF jeszcze tego nie próbowałem ale w innym...jak podniosłem 4-litery z fotela to automatycznie załączył się ręczny.
-
Tryb "N" czyli z niemieckiego Neutral służy do : Neutral, bieg wolny bez załączonego biegu, jak stoimy dłużej w korku z załączonym silnikiem wtedy na "N", dalej jak jesteśmy na myjni wtedy też "N", w innym wypadku tylko używać tego położenia jak pojazd n=ręcznie musiałby zostać przepchany, nie używać w jeździe z podjazdów, "N" służy do pozycjonowania pojazdu jak miałby się on poruszać w innym przypadku jak pojazd stoi, stosujemy"P".
-
Cześć,
Mam trochę niecodzienne pytanie dotyczące Waszych praktyk z automatem w następującej sytuacji:
Dojeżdżam kotem z automatyczną skrzynią biegów do bramy i muszę ją otworzyć. Aby to zrobić, muszę wysiąść z auta, otworzyć bramę, wsiąść ponownie i wjechać. I teraz:
Czy w takiej sytuacji wrzucacie N (+ ewentualnie ręczny) czy zostajecie na D z zaciągniętym ręcznym przed chwilowym opuszczeniem auta? Skoro podczas zmiany biegów zmienia się ciśnienie oleju w skrzyni, to może lepiej minimalizować takie zmiany. Z drugiej strony trochę dziwne jest dla mnie zostawianie kota samego "na biegu".
Wszelkie wskazówki dotyczące automatycznych skrzyń również mile widziane :)
Tylko PO CO komplikować, wrzucasz "P" !!! Nie ma co szukać problemów!