FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XJ X300, X305, X308 (1994-2003) => Wątek zaczęty przez: Nokardron w Maj 23, 2014, 13:57:46 pm
-
Witam,
Chcę zmienić tłumik na bardziej gulgoczący, coś w stylu amerykańskich V8-ek. Po krótkiej rozmowie z przedstawicielami obu sklepów nadal nie wiem czy ich tłumiki będą pasować. Poradzili by zrobić zdjęcie od spodu i zmierzyć poszczególne elementy (tłumiki, połączenia, średnice itp.). Trochę z tym zabawy jest, nie powiem... Czy ktoś z forumowiczów wie dokładnie, które tłumiki trzeba wymienić w celu osiągnięcia charakterystycznego bulgotania? Podejrzewam, że nie końcowe, tylko środkowe, w ilości sztuk 2. Ponadto, widziałem na YT filmy z zamontowanymi tłumikami jak w/w temacie, ale chciałbym usłyszeć kapkę więcej informacji od ludzi, którzy mieli z tym do czynienia. Nie wiem co oprócz samych dwóch tłumików będzie potrzebne? Jakieś rurki stalowe do połączenia i spawania czy jak... Do dobrego fachowca od spawania tłumików będę się wybierał na dniach i do tego czasu po prostu chcę się trochę zainteresować tym tematem.
Auto: Kot XJ8 1998 V8 284 KM :-A
Hej!
-
Pamiętaj że to są ogólnie firmy, które mają modele jakieś konkretne. W ofercie flowmastera jest np dość sporo tłumików które nie grają głośno ale ładnie.
-
Gdyby ktoś szukał wymiarów tłumika końcowego, to podaję. Byłem dzisiaj na podnośniku. Oto one: średnica 20 x 13 cm. Długość 48 cm. Średnica rury wlotowej i wylotowej 5 cm. Jeśli dowiem się czy jakiś Magnaflow czy Flowmaster pasują w te miejsce, dam tutaj znać. Hej!
-
Wie ktoś może czy w X300 tłumik końcowy jest taki sam/ma identyczne wymiary? Niedługo będzie mnie czekać wymiana i ładnie podkreślający brzmienie Magnaflow w rozsądnej cenie wydaje się kuszącą opcją w stosunku do drogich oryginałów ;D
-
Nie wiem czy wymiana końcowych da Ci zamierzony efekt. Z tego co się dowiadywałem, trzeba zmienić środkowy (na szczęście tylko 1) a końcowe usunąć (rezonatory się nazywają). Dopiero wtedy będzie ładnie gulgotać. Zastanawiam się właśnie nad takim rozwiązaniem. Zakład w którym byłem polecił mi najpierw podmontować Magnaflow (lepiej ten typ bo ma średnicę 5 cm, Flowmaster ma ~5.25 cm, rury mają też 5 cm i nie ma problemu ze spawem) i po przejechaniu się zadecydować czy w/w rezonatory wyrzucić.
-
Przede chodzi mi o jakiś zamiennik dla oryginalnych tłumików. A ewentualna poprawa brzmienia byłaby tylko bonusem ;) Poza tym nie chciałbym, żeby Jag brzmiał mi jak jakieś BMW po tuningu, w grę wchodzi tylko lekkie podbicie basu.
-
Gdyby ktoś szukał wymiarów tłumika końcowego, to podaję. Byłem dzisiaj na podnośniku. Oto one: średnica 20 x 13 cm. Długość 48 cm. Średnica rury wlotowej i wylotowej 5 cm. Jeśli dowiem się czy jakiś Magnaflow czy Flowmaster pasują w te miejsce, dam tutaj znać. Hej!
Hej,
Czy udało Ci się coś ustalić w kwestii tych tłumików?
Muszę wymienić swoje ale nie chciałbym jednak aby dźwięk był głośny gulgoczący. Bardziej zależałoby mi na "pomruku" kocura ;D
Czy masz może namiary na sprzedawcę itp.?
-
Może warto przerobić oryginalny wydech? wyciąć jeden rezonator
-
Podbijam temat :)
Czy da sie cos zrobić z dzwiekiem w X300 3.2 ? :)
Chodzi o podbicie basu i ladne gulgoatnie . Jeśli jest taka opcja to prosze o jakies namiary na sklep i fachowcow co sie tym zajmuja !
Pozdrówki !
p.s. za pare dni założe galerie swojego kotka ,a tutaj jedno zdjecie na zachete :P
(http://s5.ifotos.pl/mini/forumJPG_wrhppnh.JPG) (http://ifotos.pl/z/wrhppnh/)
-
Witam,
Orientowałem się w temacie przerabiania wydechu, w nowym roku będę to robił u siebie. Tłumik końcowy o takich samych wymiarach jak oryginalny w X308 to Magnaflow przelotowy dedykowany do Opla Omega. Sprzedający z tej aukcji (http://allegro.pl/tlumik-sportowy-przelotowy-magnaflow-v8-np-jeep-i4922251675.html (http://allegro.pl/tlumik-sportowy-przelotowy-magnaflow-v8-np-jeep-i4922251675.html)) ma je w ofercie. Polecam też zadzwonić pogadać. Generalnie doradza najpierw montaż końcowych tłumików przelotowych i w razie niezadowolenia z dźwięku dalsze kombinacje z wydechem bądź zwrot tłumików :)
-
Dzieki wielkie kolego ! :)
Myślisz ,ze same tlumiki przelotowe dadza rade w 3.2 ? :D
-
Dzieki wielkie kolego ! :)
Myślisz ,ze same tlumiki przelotowe dadza rade w 3.2 ? :D
Z tego co widzę masz X300, a ja właśnie nie kupiłem X300 tylko X308 ze względu na dużo lepszy dźwięk V8, którego chyba nikomu opisywać nie trzeba. Ja zacznę od końcowych przelotowych Magnaflow w swoim 4.0 - czy będzie lepiej, to się okaże ;)
-
Dzieki wielkie kolego ! :)
Myślisz ,ze same tlumiki przelotowe dadza rade w 3.2 ? :D
Z tego co widzę masz X300, a ja właśnie nie kupiłem X300 tylko X308 ze względu na dużo lepszy dźwięk V8, którego chyba nikomu opisywać nie trzeba. Ja zacznę od końcowych przelotowych Magnaflow w swoim 4.0 - czy będzie lepiej, to się okaże ;)
zależy co chcesz osiągnąć, z doświadczenia wiem że końcowe wyciszają najbardziej, więc jak się ich pozbędziesz to na pewno będzie głośno, pytanie jaki cel chcesz osiągnąć? czy to ma być bulgot V8 czy ryk hondy :-V
-
Nie wiedziałem, że końcowe odpowiadają za wyciszenie w największym stopniu. Sugerujesz, że po wymianie tylko końcowych na przelotowe Magnaflow może być za głośno? ;)
-
Nie wiedziałem, że końcowe odpowiadają za wyciszenie w największym stopniu. Sugerujesz, że po wymianie tylko końcowych na przelotowe Magnaflow może być za głośno? ;)
dokładnie tak jest, ale u Was w autach jest w sumie 5 tłumików czyli bardzo dużo ;)
pewnie najfajniejszy efekt by był bez końcowych - prosta rura i z wymienionymi tymi na środku, ale nikt nie spróbuje to nigdy nie będzie wiadomo
tutaj masz filmik
https://www.youtube.com/watch?v=HfghoNhYY8Y (https://www.youtube.com/watch?v=HfghoNhYY8Y)
facet pisze, że zostawił tylko środkowy ten 2 wejścia i 2 wyjścia, pytanie czy właśnie taki dźwięk Ci odpowiada?
ps ciekawe kto i dlaczego skasował mojego posta, który z pewnością rozwiewał sporo wątpliwości :-nuts :-nuts :-thumpdown :-zly widać na tym forum admin wie najlepiej, więc nie się udzieli w tym temacie, napisze jak u siebie zrobił układ wydechowy
-
Trudno określić - po prostu nie chcę, żeby mnie denerwował w trasie ;)
W tym temacie: http://www.jaguarforums.com/forum/xj-x308-xj8-xjr-27/xjr-exhaust-system-95175/ gość pisze o wywaleniu tych środkowych tłumików, znaczy się drugich od końca.
Podobno zmiana dźwięku dopiero po daniu więcej niż połowy gazu. Pytanie tylko, czy zastąpienie tych drugich od końca tłumików prostymi rurami nie spowoduje niczego negatywnego w pracy samochodu?
Szukałem dalej - ten S-type R brzmi świetnie: https://www.youtube.com/watch?v=xqGTQB-sIhA
W opisie filmu widzę, że ma wywalony resonator (czyli właśnie te drugie od końca) oraz wstawiony X-pipe. X-pipe jak rozumiem wstawiamy zamiast tego trzeciego od końca tłumika z dwoma wlotami i wylotami?
rpmotorsport, co byś doradził najpierw - wywalić resonatory(drugie od końca) czy wstawić X-pipe, a może H-pipe w miejsce tego tłumika z dwoma wlotami/wylotami? Wolałbym eksperymenty z dźwiękiem zacząć raczej od takiej opcji (widzę, że macie x-pipe po 150zł) niż rzucić się na końcowe Magnaflow za 1000zł i nie być zadowolonym.
Zaznaczam, że nie zależy mi na przyroście mocy, ale nie chcę też w żadnym wypadku, żeby moc spadła czy samochód zaczął gorzej pracować.
-
Witam,
Podziałałem trochę z wydechem - zestaw muffler delete, czyli po polsku usunięcie ostatnich tłumików. Wzorowany na zestawie Mina Gallery: http://www.minagallery.com/jaguar-xk8-xkr-mina-gallery-performance-muffler-delete-kit/
Filmik jak to brzmi u mnie jest tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=Kt1G5PoTT2A
Głośność w kabinie praktycznie bez zmian, jedynie przy przyspieszaniu w okolicy 1500-2000 obrotów jest trochę głośniej. Na wolnych obrotach słyszalny delikatny bulgot V8, ale tylko gdy stoimy na zewnątrz samochodu. Czyli nie ma wiochy i wszystko pasuje do XJ ;)
Całość nie wymaga ŻADNYCH modyfikacji samochodu i pasuje idealnie - montowana jak oryginalne tłumiki, do tego nowe opaski, haki ze stali kwasoodpornej do oryginalnych mocowań, wymiar rury jak fabryka = pasują oryginalne końcówki wydechu. Gdyby ktoś był zainteresowany takim zestawem, to proszę o wiadomość. Mogę wykonać identyczny w cenie 350zł :)
Pozdrawiam
-
Brzmi super. Mógłby bulgotać nawet więcej. Muszę coś zrobić w Esce V6
-
Dokładnie takie coś chodzi mi po głowie od kilku miesięcy jako zamiennik dla skorodowanych tłumików w X300. Ktoś potrafi mi powiedzieć, czy wymiary końcowych tłumików X300 i X308 są takie same?
-
Witam
Dawno mnie tu nie było
Postanowiłem wtrącić swoje słowo bo usłyszałem słowo bulgot
Jeżeli ktoś z was chcę mieć taki typowy gulgot bulgot hamerykanski gargoyle to od razu mówię że co nie zrobicie z wydechem to tego nie osiągniecie.
Szczegół tkwi w silniku - w jaguara co obrót to inny(chodzi mi o budowę wału korbowego) cylinder detonuje mieszankę(v8 / 4 suwy = 2 detonacje na obrót)
w amerykańskich jednostkach(nie wszystkich ale dużo to posiada)detonacje są nie rytmicznie
Do tego dochodzi brak systemu dopalania mieszanki paliwa w czwartym suwie.
Tak więc jagurarowskie silniki wrrrrruuuu
a hamerykańskie bulgu guluglu wruuuuuu
:D
co do wydechu dedykowanego to spotkałem się z jedna firma do jaguara
Blueflame Performance
Pozdrawiam
-
Piotrek666, chodzi Ci o różnice w dźwięku dla cross-plane i flat-plane?
Jeśli tak, to wydaje mi się, że jaguar ma jednak cross-plane'a i 'amerykański' dźwięk jest jak najbardziej możliwy do osiągnięcia, jeśli ktoś chce :)
-
koledzy a co myślicie o zrobieniu fajnego wydechu do x300?
Chciałbym się troszkę dowiedzieć na temat wydechu w r6, czy ktoś jest kumaty w tym temacie?
chodzi mi o to, aby zamiast dwóch tłumików środkowych zrobić jeden magnaflow z czterema wyjściami i on jest od razu z xpipe, a potem jakieś fajne tłumiczki końcowe? i czy zwiększać średnice wydechu o 10% z 50mm na 55mm? co sądzicie? oczywiście katy chciałbym zostawić, żeby za mną nie śmierdziało jak za trabantem.
-
Piotrek666, chodzi Ci o różnice w dźwięku dla cross-plane i flat-plane?
Tak
-
Piotrek666, chodzi Ci o różnice w dźwięku dla cross-plane i flat-plane?
Tak
Jesteś pewien, że Jaguar ma flat-plane? To byłaby bardzo ciekawa informacja, bo takie rozwiązane stosowano chociażby w Ferrari F40, a dałbym sobie rękę uciąć, że AJ-V8 do cross-plane :)
-
koledzy a co myślicie o zrobieniu fajnego wydechu do x300?
Nie dalej jak dwa tygodnie temu pojechałem do warsztatu, gdzie panowie mechanicy wycięli przerdzewiałe puszki wydechów końcowych w moim X300 i na ich miejsce wstawili proste rury. Modyfikacja banalnie prosta, w 100% odwracalna i niedroga. Cała reszta układu w stanie fabrycznym. Ozdobne końcówki wróciły na swoje miejsce, więc z zewnątrz nie widać żadnej różnicy, za to słychać i to jak!:D Na wolnych obrotach mamy bardzo delikatny bas, który stopniowo narasta w miarę przyspieszania. Przy 2000 można wyburzać mury, a powyżej 3000 wszystkie Skody uciekają w popłochu do rowów :P Krótko: potężny bas okraszony soczystym, gardłowym warkotem. Całość w dalszym ciągu brzmi dość dystyngowanie, choć chyba ciut za głośno jak na Jaga (przynajmniej wewnątrz auta). Wszelkie tuningowane BMW mogą się schować ze wstydu. Jeśli masz poniżej 30 lat, to zdecydowanie polecam ;D Jeśli jesteś po 30. sugeruję wymienić końcowe tłumiki na jakieś Magnaflow, albo wyciąć przedostatnie i zostawić fabryczne końcowe.
-
Piotrek666, chodzi Ci o różnice w dźwięku dla cross-plane i flat-plane?
Tak
Jesteś pewien, że Jaguar ma flat-plane? To byłaby bardzo ciekawa informacja, bo takie rozwiązane stosowano chociażby w Ferrari F40, a dałbym sobie rękę uciąć, że AJ-V8 do cross-plane :)
Pewności nie mam jak jest dokładnie, na własne oczy nie widziałem. powtarzam historię od osoby dość wiarygodnej. wiem na pewno układ się różni od amerykańskich.
Zdejmij tłumiki to sam usłyszysz - bulgotu nie ma.
-
Six, to chyba X300 jest bardziej podatny na zmianę dźwięku po wycięciu tylnych tłumików, u mnie w X308 zmiana jest naprawdę delikatna, ale uważam, że w sam raz do Jaguara. Jak już mówiłem mogę sprzedać bliźniaczy zestaw Muffler Delete do X308 ;)
Piotrek666, jeśli to prawda to bardzo ciekawe, flat-lane montują generalnie w supersamochodach :)
-
brys, jak już pisałem tłumiki w x300 wyglądają inaczej niż w x308, dlatego zdecydowałem się jednak na lokalny warsztat ;) Rzeczywiście moje autko jest bardziej podatne na taką modyfikację, bo zmiana jest ogromna. Nie powiem, żeby efekt nie pasował do Jaguara, ale jest dość głośno. Za parę lat wstawię znowu oryginalne tłumiki, na razie mi się podoba :D
-
Tlumik x308 wyglada inaczej ale idealnie pasuje do 300 tki.
Czy ktos moze mi powiedziec, czy xpipe w rzedowce cos poprawi?
-
Się możę udzielę z deczka :D
Niedługo (koniec kwietnia lub koniec maja) będę dopasowywał cały (prócz kolektora) wydech.
Stary wydech, który jest total caput idzie na żyletki, a nowy będzie z nierdzewki + własna koncepcja. Trochę przejrzałem forum w tym celu, pomógł też wujek google.
Powiedzmy, że będę przecierał szlak w tej dziedzinie, bo mimo wielu pytań i deklaracji chyba nikt z Was nie odważył się na spełnienie swoich planów. Mój Jag nie jest w dobrej kondycji, nosiłem się też od pewnego czasu z zamiarem jego sprzedaży, ale z braku konkretnych ofert i ludzi którzy mieli zamiar go zakatować to dam mu drugie życie. Znajomi mówią że jestem szalony i zbankrutuje ;D
Ale wracając do układów wydechowych:
Zdjęcie kolektora, piaskowanie, jeśli trzeba to splanowanie i kolektora i głowicy. Zakonserwowanie kolektora (wszyscy wiemy że rdzewieją strasznie).
Sam materiał na układ zakupię sam:
- Rury z stali nierdzewnej
- Tłumik(i)
Na bieżąco podczas wymiany będę dobierał inne części typu mocowania, uszczelki itd.
Koncepcja układu:
(http://i.imgur.com/wQnPxAS.jpg)
Mój plan zakłada wyrzucenie katalizatorów które nie spelnieją już żadnej roli i zastąpienie ich tłumikiem komorowym, najbardziej zbliżony średnicą wlotu i wylotu (50 mm) jaki znalazłem to:
http://allegro.pl/tlumik-sportowy-komorowy-magnaflow-2w1-52-58-i5253407586.html (http://allegro.pl/tlumik-sportowy-komorowy-magnaflow-2w1-52-58-i5253407586.html)
Dalej - usunięcie rezonatorów, lub jak kto woli drugich od końca.
Tłumiki końcowe - tu mam problem ponieważ z starego układu nie zostanie nic prócz kolektora, a liczba tłumików z 5 zmniejszy się do 1 to mam raczej uzasadnione obawy co skali ryku jaką Jag będzie produkował.
Jest to największa zagwostka dla mnie, ale jeśli nie usłyszę to się nie przekonam. Więc najpierw spróbuję koncepcji samych rur, jeśli dźwięk nie będzie zadowalający to zakupie dwa tłumiki przelotowe, lub komorowe :)
Dobór końcówek - kwestia czysto kosmetyczna. Ale! W związku z tym, że Jag nie będzie należał do kategorii "Klasyk, tak jak fabryka wypuściła" tylko bardziej Custom to zamierzam poeksperymentować ;)
Pewnie duża liczba osób pomyśli: "Idiota, w trupa ładuje kasę :-nuts". Ale każde auto zasługuje na odbudowę :)
Za jakiś czas założę osobny temat dla mojego projektu w którym będę się dzielił informacjami z postępu prac. Temat będzie okraszony zdjęciami i filmami, będę też zamieszczał spis kosztów jakie poniosłem na remont.
Oczywiście każda konstruktywna krytyka, porady, uwagi, koncepcje, propozycje mile widziane.
Także powodzenia mi życzcie no i wiadomo jak jeździć to :-tylko
-
maras, jesteś pewny? Badałem temat w necie i na podstawie zdjęć stwierdziłem, że rura łącząca tłumik końcowy z przedostatnim jest zupełnie inna. Na żywo nie miałem okazji oglądać.
Mojżesh, mój X300 naprawdę solidnie brzmi z usuniętymi końcowymi i fabryczną resztą, więc jeśli zamierzasz zastąpić dolne katy Magnaflowem i usunąć rezonatory, to zdecydowanie pomyśl nad jakimiś końcowymi tłumikami (nawet fabrycznymi).
-
Tak swoją drogą czy nie lepiej było by założyć cut out? Na ebayu trochę tego ostatnio widziałem
https://www.youtube.com/watch?v=CT8x9mMq3oU (https://www.youtube.com/watch?v=CT8x9mMq3oU)
-
Moim zdaniem to już za dużo "kombinowania" każdy dodatkowy element w wydechu to rzecz problematyczna. Zwłaszcza cut-out który jest sterowany elektrycznie.
Wolę surową formę - rury i tłumiki niż swego rodzaju zawór. :)
-
https://www.youtube.com/watch?v=xPA9-8t6G50 (https://www.youtube.com/watch?v=xPA9-8t6G50)
Może to trochę pomoże. W filmiku najpierw jest dźwięk bez końcowych tłumików, a później też bez rezonatorów (z samymi katalizatorami). Trochę głośno :/
-
Fakt głośno, dlatego na tył musi coś być jednak :D Ale trzeba brać pod uwagę to że na tym filmiku gość zdemontował wydech aż do samego katalizatora. Widać to jak liście wylatują spod auta gdy dodaje gazu.
Myślę że mogę zmodyfikować swoją koncepcję do 2 komorowych końcowych + 1 środkowy przelotowy. Taki eksperyment.
-
W drugiej części filmiku jest napisane "No resonators, Straight from cats (side-exhaust)", więc ja to rozumiem tak, że wycięte zostały końcowe i rezonatory, a do dolnych katów dosztukowana rura wypuszczona pod progiem (side-exhaust) i stąd te fruwające liście ;) Na samym górnym katalizatorze pewnie brzmiałby jak samolot z II WŚ.
Środkowy przelot i 2 komorowe końcowe już wydaje się być rozsądniejszą opcją. Ogólnie nie przesadź, bo szkoda pracy i pieniędzy na zbyt głośne brzmienie. To jest Jaguar, nie BMW, nie może za bardzo hałasować :P
-
Oczywiście, nie chcę żeby ryczał jak BMW wiejskiego tunera. Chodzi mi bardziej o fajny basowy pomruk, niezbyt krzykliwy do 2000 tys obr., a powyżej wiadomo.
Jeśli będzie za głośno to coś dodam, np wymienię tłumik środkowy na komorowy. Niestety to metoda prób i błędów :)
-
Chciałbym też zmienić dźwięk swojego jaguara x308 .
Planuje wymienić wydech końcowy na wydech firmy Magnaflow
orientuje się ktoś jaki będzie odpowiedni który wybrać ?
-
Mojzesh - skończyłeś już może?
jesteś z warszawy? chętnie posłucham efektu końcowego ;)
pozdrawiam
-
Witam
Dzisiaj trochę dzisiaj pokombinowałem z wydechem w swoim XJ 308 3.2
Co myślicie o takim dźwięku silnika ?
https://www.youtube.com/watch?v=js5ysjJ4Atc&feature=youtu.be (https://www.youtube.com/watch?v=js5ysjJ4Atc&feature=youtu.be)
-
Super, jeden z najlepiej brzmiących X308 jakie słyszałem! :-K
Ciekawi mnie jak słychać to środku powiedzmy przy 90 km/h, czy nie ma tzw. "drone" czyli takiego buczenia.
-
Brys mozesz wrzucic dzwiek na youtube jak brzmi bez tych koncowych tlumikow?
-
sonix001: wow, nieźle. na czym polegała modyfikacja?
-
NorbertN, proszę: https://www.youtube.com/watch?v=Kt1G5PoTT2A
Zmiana jest naprawdę delikatna, także nie ma się czego bać, tylko wstawiać rury. Przy niektórych obrotach pojawia się bardzo lekki 'drone', czyli buczenie, ale naprawdę delikatny. Nauczony doświadczeniem dałbym tylko rury grubsze niż 50mm.
Ja swój wydech przerabiam dalej, aktualnie dołożyłem końcówki od XJR i wygląda to tak, delikatnie pogrubia też barwę dźwięku:
http://i.imgur.com/ePlwpbE.jpg (http://i.imgur.com/ePlwpbE.jpg)
Byłem też dziś u znajomego robiącego wydechy porobić pomiary. Klamka zapadła i usuwam do kompletu te tłumiki przed tylną osią, a zamiast nich wkładamy dwa Magnaflow Glasspack o średnicy puszki 3.5". Dalej rura nie będzie szła nad wahaczem i wałkami, tylko pod tylnym wózkiem, tyle, że spłaszczona z 50mm na 40mm - oryginalne tłumiki też schodzą tyle poniżej wózka.
Na Magnaflow nie powinno być drone/buczenia, a jeśli będzie, to wspawamy tak zwane J-Pipes.
Dodam też, że wszystko robię tak, żeby nie modyfikować trwale samochodu, czyli żadnego cięcia i spawania oryginalnego wydechu, mocowań itd. - ma być tak, żeby w każdej chwili można było wjechać na kanał i zamontować fabryczny wydech, który jest w doskonałym stanie.
Pozdrawiam
-
Hej. No tak tylko Ty masz x308. Ciekawe jak to bedzie brzmiec w mojej 4 litrowej x300. Tez chcialbym wzmocnic troche dzwiek, żeby był grubszy ale nie brzmial jak bmw ;)
-
Wiadomo, że z R6 dźwięku V8 nie wykrzesasz (tylko dlatego kupiłem X308, a nie X300!), ale ja bym zaryzykował. Zawsze możesz zdjąć tłumiki i posłuchać, da to jakieś odniesienie :)
-
witam.
przeczytalem caly watek i niebawem nagram filmik jak brzmi to u mnie
mianwicie. wymontowane oba rezonatory i koncowe tlumiki , w miejsce rezonatorow wstawiona rura a na tyl dwie scherybomby.
tutaj filmik z wydechem jaki jest u mnie
https://www.youtube.com/watch?v=jEh5yhKxdEA
-
moj xjr ma przelot + dwa końcowe Ultera basówki . Fajnie brzmi ale wygląda jak lufa od czołgu. Z checia wroce do oryginalu i odsprzedam koncowe ultery za 200zł :)