FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: unde05 w Maj 22, 2014, 22:12:41 pm
-
Dzisiaj rano zapaliła mi się kontrolka silnika w kotku, po podpięciu pod komputer wykazał błąd P0175. Błąd został skasowany i po przejechaniu 20 km znowu się pojawił. Silnik pracuje normalnie, może troszkę przerywał jak wyskoczył tek błąd. Samochód jeździ na LPG, silnik 2,1 . Co może być przyczyna, że na jeden blok cylindrów idzie za bogata mieszanka, czy to może być wina LPG? Na benzynie i LPG samochód chodzi tak samo. Jeśli ktoś ma jakieś sugestie to z góry dziękuje.
-
Zacznij od sprawdzenia, czy błąd powtarza się na benzynie. Jeżeli nie - pędź do gazownika. Jeżeli tak - szukaj przyczyn w samym silniku i okolicach.
-
uszkodzona lambda, w każdym warsztacie LPG mają sondę wkładaną w wydech, podjedź sprawdzą czy to co wywala komputer pokrywa się z rzeczywistocią.
-
kontrolka zgasła, nie zapala się już jakiś czas. Ale zauważyłem ze filtr powietrza jest w złym stanie, wiec postanowiłem go wymienić. Filtr wymieniłem dzisiaj razem z filtrem paliwa. Zauważyłem tez dzisiaj, że tak dziwnie mi pryka na wolnych obrotach. Jest tak tylko na benzynie, na LPG nie ma problemu, pracuje ładnie równo. Te pyrkania dochodziły około przepustnic albo filtra powietrza nie jestem pewien. Ktoś już coś pisał o tym na forum ale nie znalazłem rozwiązania problemu.
Dźwięk jak pracuje na benzynie nagrałem na komórkę.
-
Witam do kolegi unde05 jak poradziłeś sobie z tymi problemami bo mam te same objawy
-
u mnie winnym była cewka, kupiłem komplet nowych i mam z głowy problem.
-
Dokumentacja w związku z tym błędem (bogata mieszanka) podaje przyczyny: zapchany filtr powietrza, lejący wtryskiwacz paliwa, czujnik ciśniena paliwa za wysokie -(uszkodzony czujnik ciśnienia paliwa),lub komputer otrzymuje błędny sygnał z czujników: ECT, MAF, IAT, IP,EFT,TP. Ale można ograniczyć poszukiwania ponieważ jest błąd tylko z jednego bloku.
PZDR
-
Podbijam temat, błąd po pewnym czasie pojawił się ponownie, auto jedynie przestało szarpać przez nowe cewki, filtr powietrza w moim przypadku odpada, ponieważ jest bardzo często wymieniany, to samo paliwa itd. Zaczynam walczyć z problemem, bo jest uciążliwy, odcina obroty powyżej 3 tys. Po świętach postaram się go rozwiązać.
-
Podbijam temat, błąd po pewnym czasie pojawił się ponownie, auto jedynie przestało szarpać przez nowe cewki, filtr powietrza w moim przypadku odpada, ponieważ jest bardzo często wymieniany, to samo paliwa itd. Zaczynam walczyć z problemem, bo jest uciążliwy, odcina obroty powyżej 3 tys. Po świętach postaram się go rozwiązać.
Są jeszcze jakieś inne błędy?
-
Inny to tylko grzałka sondy tej drugiej nie pierwszej-od strony ściany grodziowej, ale ją wymienię po świętach, przy cewkach nie było żadnego błędu, jedynie co to przerywał i jak schodził z obrotów to pykał z wydechu, więc je zmieniłem i przestał szarpać, jedynie co mu zostało, to raz na jakiś czas jak na postoju przygazuje to pyknie z wydechu i tyle, ale nie tak jak wcześniej, że za każdym razem, a tak to normalnie pracuje, tylko jakby był trochę mułowaty, przynajmniej tak mi się zdaje, zastanawiam się, czy to nie przypadkiem, któraś z innych sond, albo listwa wtryskowa, czy przepływomierz.
-
Chciałbym odświeżyć temat ponieważ ostatnio zaczął zapalać mi się check. Skaner pokazał błędy: P0175, P0301, P1313, P1316 (dodam ze na początku to był tylko P0175 który zapalał się na chwile i znikał).
Postanowiłem wykręcić świece pod filtrem powietrza i okazało się, ze na izolatorze ceramicznym jest czarny kolor jak by świece były przegrzane.
Świece były wymieniane na DENSO irydium IT20 przy montażu lpg, jakieś 20 tys. km temu.Nie wiem gdzie leży przyczyna uszkodzenia świec, czy były za mocno dokręcone, może źle dobrane świece, albo wina leży po stronie cewek? W załączniku przesyłam zdjęcia świec i proszę napisać co o tym myślicie.
-
Chciałbym odświeżyć temat ponieważ ostatnio zaczął zapalać mi się check. Skaner pokazał błędy: P0175, P0301, P1313, P1316 (dodam ze na początku to był tylko P0175 który zapalał się na chwile i znikał).
Postanowiłem wykręcić świece pod filtrem powietrza i okazało się, ze na izolatorze ceramicznym jest czarny kolor jak by świece były przegrzane.
Świece były wymieniane na DENSO irydium IT20 przy montażu lpg, jakieś 20 tys. km temu.Nie wiem gdzie leży przyczyna uszkodzenia świec, czy były za mocno dokręcone, może źle dobrane świece, albo wina leży po stronie cewek? W załączniku przesyłam zdjęcia świec i proszę napisać co o tym myślicie.
Generalnie są tez konkretnie zaolejone - spod pokrywy ci nie cieknie? U mnie podobnie bylo przy NGK - zmienilem na Bosch dedykowany do gazu i jest idealnie. Zmienilem tez cewki (na uzywane) od strony podszybia - tak w razie czego :)
-
A czy blok cylindrów nr 2 to ten pod filtrem powietrza od strony zderzaka i czy cewki od 2,5 i 3,0 pasują do 2,1?