FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: marasZk w Maj 15, 2014, 17:43:17 pm
-
Witajcie, od kilku tygodni jestem w posiadaniu 2 już jaguara tym razem w manualu.
mam teraz problem, w samochodzie skończyły się hamulce do takiego stopnia że zapowietrzy jestyl się caly układ zanim dojechałem do miejsca zamieszkania, sprzęgło odmówiło posłuszeństwa, pedał się zapadł nie chciał wrócić, teraz wraca ale nic to nie daje, poza tym chodzi bez oporów ,jak silnik jest zgaszony mogę bez problemu wbić bieg, ale jak odpalę auto nie da się już tego zrobic.
hamulce zrobione, odpowietrzone, sprzęgło tez odpowietrzone, ale ustarka dalej nie znikła, mechanik twierdzi ze musi wszystko rozkrecac i wymienić sprzeglo.
co wy na to, spotkaliście się może z takim przypadkiem?
-
Z moich doświadczeń z innymi samochodami sprzęgło w manualu nigdy mi się nie skończyło "nagle". Dopiero kupiłeś samochód więc pewnie nie wiesz czy już dogorywało, ślizgało się. Może rzeczywiście to sprzęgło padło. Jednak najpierw polecałbym sprawdzić wysprzęglik i pompę. One potrafią paść nagle. Sprzęgło raczej będzie czasem zgrzytać przy wbijaniu biegów przez dobre kilka tysięcy kilometrów zanim padnie.
PS. z jakiej aukcji kupiłeś Xa?
-
tez tak uważam na szczescie mam anglika na części to sobie poprzekladam, co prawda silnik wlasnie kilka dni temu wyslalem kupcowi a nie chcialo mi sie wykrecac zamachu z dociskiem, ale reszte czesci razem ze skrzynia mam.
kupilem go 2msc temu z wawy lekko robity z lewej strony historia jego zakupu jest dluga i kreta ;)
auto jest mocno wyposażone, mialo isc na rynek wtorny, lecz gdy moj brat go zobaczy,l po odebraniu od lakiernika to powiedzial ze biore :)
-
Z moich doświadczeń z innymi samochodami sprzęgło w manualu nigdy mi się nie skończyło "nagle". Dopiero kupiłeś samochód więc pewnie nie wiesz czy już dogorywało, ślizgało się. Może rzeczywiście to sprzęgło padło. Jednak najpierw polecałbym sprawdzić wysprzęglik i pompę. One potrafią paść nagle. Sprzęgło raczej będzie czasem zgrzytać przy wbijaniu biegów przez dobre kilka tysięcy kilometrów zanim padnie.
PS. z jakiej aukcji kupiłeś Xa?
No to się zdziwisz: wymieniałem sprzegło w moim manualu i nie było ŻADNYCH oznak, zero ślizgania itepe. Zmieniałem sobie bieg z 2 na 3 i auto przestalo jechać. Po rozebraniu okazalo sie ze tarcza byla grubosci kartki papieru i zwyczajnie sie rozpadła na wióry. Na załączonym zdjeciu widac resztki tarczy - to te kłaki skołtunione :)
(http://s6.ifotos.pl/mini/201308141_enswwsp.jpg) (http://ifotos.pl/zobacz/201308141_enswwsp.jpg/)
Wracając do problemu opisywanego przez marasZk : sam sobie odpowiedziales -masz zapowietrzony układ a wysprzeglik jest hydrauliczny...
-
problem z tym ze już odpowietrzalem, i cieknie już normlanie plyn jak z odpowietrznika skrzyni tak i z hamulcow.
obstawiam na wysprzeglik.
-
Miałeś racje tarcza sprzęgła jednak padła,
ale żeby wymienić sprzeglo to musiałem silnik wyjąć inaczej nie wyjmie się reduktora...
dramat, jak robisz sam to roboty na 3 dni. nie polecam...
https://www.dropbox.com/sc/go0mdiggo0gu6gz/AAA3zNAQbJbSCLcqMwXJRv6Wa (https://www.dropbox.com/sc/go0mdiggo0gu6gz/AAA3zNAQbJbSCLcqMwXJRv6Wa)