FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: ktr w Maj 04, 2014, 17:04:44 pm

Tytuł: P1647: sprzeczne wersje, co to jest?
Wiadomość wysłana przez: ktr w Maj 04, 2014, 17:04:44 pm
Kiedyś "naprawiłem" problem z P0430 (katalizator na banku 2) zakładając tulejkę.

Potem co jakiś czas pojawiał mi się P0420 (katalizator na banku 1), ale tu jeszcze nie zakładałem tulejki bo jest trudny zdaniem mechaników dostęp.

Teraz dosłownie co 3 km zapala mi się P1647. Poszukałem na forum i mam sprzeczne wersje, bo niektórzy piszą w postach, że to jest bank 1 a inni że to jest bank 2. Różnica jest zasadnicza:) Więc mam gorącą prośbę, czy ktoś ma 100% informacje, co to jest błąd P1647? Który to jest rząd oraz która to jest sonda (za katalizatorem, czy przed)? Będę wdzięczny za info.
Tytuł: Odp: P1647: sprzeczne wersje, co to jest?
Wiadomość wysłana przez: aleksandra w Maj 04, 2014, 17:15:47 pm
P1647 = O2 Sensor1 Bank2
Tytuł: Odp: P1647: sprzeczne wersje, co to jest?
Wiadomość wysłana przez: ktr w Maj 26, 2014, 10:34:45 am
Skoro to ten sam rząd, na którym założyłem tulejkę (w związku z błędem katalizatora) to mam pytanie, czy ta tulejka mogła wpłynąć na błąd sondy i rozwaliła sondę? Czy to nie ma związku?

P1647 = O2 Sensor1 Bank2
Mam w domu 4 sondy różnej długości, wszystkie 4-żyłowe, oryginalne z logo Mercedesa. To są sondy chyba do C-Klasy. Pytanie, czy można taką sondę wykorzystać do X-a? Pewnie wtyczki są inne, ale ważne, że 4-żyłowa, czy się mylę?

Słyszałem na przykładzie innego auta, że można uciąć wtyczkę i wstawić wtedy moją wtyczkę od X-a - ważne tylko by nie lutować tylko użyć spinek czy klipsów.

Czy ma ktoś wiedzę w tym temacie?
Tytuł: Odp: P1647: sprzeczne wersje, co to jest?
Wiadomość wysłana przez: Hooyeman w Maj 26, 2014, 13:44:36 pm
sondy powinno się zmieniać na nowe, co do tych z mercedesa na pewno nie będą wspólpracowac
Tytuł: Odp: P1647: sprzeczne wersje, co to jest?
Wiadomość wysłana przez: ktr w Maj 26, 2014, 16:15:00 pm
To są nowe sondy Mercedesa. Nigdy nie używane, chociaż leżą sobie w garażu dobrych kilka - kilkanaście może nawet lat.
A czemu nie będą współpracować?
Tytuł: Odp: P1647: sprzeczne wersje, co to jest?
Wiadomość wysłana przez: Bedek w Maj 27, 2014, 07:41:03 am
W sondzie oprócz ilości kabli i gwintu są jeszcze inne parametry dośc istotne. Jedna z nich to zakres pracy ( volty ) - w tym przypadku sondy mercedesa powinny się zmieścic ( zakres 1V ), drugim parametrem jest opór grzałki - do X-a jest to ok 2,2 a jak pamiętam mercedesowe to około 5 - wtedy komputer pokaże błąd obwodu grzałki i zaświeci kontrolkę. Łatwo to sprawdzic weź miernik i zmierz opór na dwóch białych kablach sondy.
Tytuł: Odp: P1647: sprzeczne wersje, co to jest?
Wiadomość wysłana przez: ktr w Maj 31, 2014, 16:37:19 pm
Faktycznie dostałem info z warsztatu, że mercedesowska sonda wywołuje błąd.