FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: Jlion w Kwiecień 22, 2014, 17:44:25 pm
-
Witam!!!
Niedawno kupilem kotka x type 2.0TDCI bede w tym poscie opisywal co udalo mi sie naprawic co sie dzieje itp...
mianowicie:
Mam problem z licnzkiem poniewaz wariuje (czasem zapalaja sie wszystkie mozliwe kontrolki obroty spadaja predkosc tez) samochod nie reaguje na ten klopot z licnzikiem w trzaden sposob ma moc nie dusi sie normlanie funkcjonuje. lecz check engine swieci sie praktycznie non stop lecz czasem gasnie bylem na komputerze i nie ma problemu rzadnego z silnikiem jedynie wykazuje blad czujnika predkosci oraz blad P0500 czytalem ze ponoc pompa lub sterownik ale samochod nawet na wysokich obrotach (czerwonym polu :-tylko ;D) normlanie sie zachowuje kupilem inny licznik po wymianie niby wszystko dziala ale nie da sie odpalic auta lecz nieco sie rozni (okienko z komputera jest troszke mniejsze).
Dzis pogoda dopisala i udalo mi sie wymienic
klocki zalozylem (hart nie piszcza ladnie hamuja cena ok. 70 zl)
stabilizator lewy przod 68 zl
zalozylem zaslepke egr i tutaj widze duza roznice samochod praktycznie nie kopci i moim zdaniem ma wiecej mocy
dodatkowo wyczysciem dolot (okolo 0.4 cm smoly zdrapywalem nozem po wyczyszczeniu wygladalem jakbym wyszedl z kopalni :D) i niestety jedna śrubka sie delikatynie objechala wiec jakby ktos taka mial to prosze o kontakt przykrecilem ja ale bedzie problem ja odkrecic.
Jestem z siebie dumny zaznaczam ze zrobilem to sam z bratem a z mechanika mam tyle wspollnego co z budowa samolotow xD :-yipee
-
Gratuluję jaguara i słowotoku
-
:-bry gratuluje samodzielnego podejścia do Kotka, na chwile podepnę się do tematu zaślepienia EGR. Z tego co u ciebie wyczytałem to zaślepiłeś go całkowicie? i nie wywala ci Check'a? przeczytałem dużo postów i całkowite zaślepienie w silniku TDCI musi być poparte z wywaleniem EGR z sterownika auta bo będzie wywalało błąd. Chyba żę będzie to zaślepka z dziurkami minimum 5mm wtedy minimalna ilość trafia na czujnik i chodzi wszystko ok. pozdr. :-tylko
-
Jeżeli zawór EGR sterowany jest podciśnieniem to nie będzie błędu po zaślepieniu. Pozostawienie małego otworu jest ukłonem w stronę ekologii. Trochę spalin dostaje się do kolektora ssącego i jest mniej NOx w spalinach a kolektor pozostaje względnie czysty.
-
tak jak kolega wyzej mowi mam egr pneumatyczny wiec nie wywala bledu moze w tym tygodniu pojade do mechnaika na komputer zobaczyc jak reaguje zrobie zdjecie abyscie mieli potwierdenie
Ps. co mozecie powiedizec na problem szalejacego licznika poniewaz wkur... mnie fakt jak jade i nagle pokazuje sie choinka i nagle znika zauwazylem ze problem nasila sie jesli jest wigotne powietyrze np pada lub bezposrednio po deszczu
-
jaki czujnik?od egr to juz potem jest tylko kolektor ssacy a tam nie ma zadnego czujnika!
panowie ja pojezdze swoim jagiem jeszcze troche i zmienie na cos z rodziny vw.bo mnie tez wpienia.tyle kasy dolozylem w ostatnim roku,a lista sie zaczyna dalej ciagnac.wiem jedno- nic wiecej nie kupie z koncernu forda!
-
panowie ja pojezdze swoim jagiem jeszcze troche i zmienie na cos z rodziny vw.bo mnie tez wpienia.tyle kasy dolozylem w ostatnim roku,a lista sie zaczyna dalej ciagnac.wiem jedno- nic wiecej nie kupie z koncernu forda!
No cóż - było nie brać klekota. Z VW zycze powodzenia :zwłaszcza z 2.0 tdi :) http://www.fakt.pl/Wszystko-o-silniku-2-0-TDI,artykuly,105072,1.html
-
Kupując Jaga trzeba być świadomym, że to nie Tico i trochę trzeba włożyć. Zresztą w każdym kilkuletnim samochodzie trzeba działać, w jednym jest to nieco taniej, w innym drożej, a za kota na masce każdy warsztat z automatu podnosi cenę o 20% :)
-
Kazdy samochod ma prawo sie psuc a szczegolnie jesli ma 10 lat jesli nie chcesz miec problemow z samochodem idziesz do salonu wykladasz z 100 tys za VW i jezdzisz a jelsi cos sie zepsuje dzwonisz i masz w dupie wszystko zalezy od kasy ;)
-
Objaw który podajesz dzieje się przy wystąpieniu P0500 ale i nietylko.
Czujnikiem prędkości pojazdu jest lewy przedni czujnik ABS. Problem najczęściej dotyczy wiązki na poziomie od czujnika ABS do wtyczki pod błotnikiem (krótki kabel), rzadziej dalszej wiązki.
-
U mnie wystepuje dokladnie ten sam problem czesto zazwyczaj przy ruszaniu na polsprzegle licznik wariuje i swieca sie wszystkie mozliwe kontrolki obrotomierz i predkosciomierz spada do 0 i za chwile wszystko jest ok, wiecie co to dokladnie moze byc? Check engine swieci sie przez dwa trzy dni i sam gasnie, udalo sie Wam to naprawic?
-
Względnie naprawić.
Znamy przyczynę, nie mamy czasu na naprawę własnego auta, działamy doraźnie. Powiem tylko, że jeśli jakiś KUMATY w elektronice warsztat będzie się chciał podjąć grzebania z tym i szukania w okolicach 1000zł to nie zastanawiaj się tylko oddawaj do roboty i ciesz się, że tak mało chcą. Sam wiem ile spędziłem, żeby dojść do tego o co chodzi u mnie.
Mogę tylko podpowiedzieć, że ma to związek z 2 kabelkami. Swoja drogą w Jaguarze się bardzo popisali z jakością wiązki i jej zabezpieczeniem termicznym ::) nie lepiej jest z przewodami w peszlach klapy tylnej w Estate z tym to jest gorzej niż z produktami FSD Lublin.
W związku z tym, ze obecnie choruję nie pracuję, więc nie przyjmuję aut do roboty.