FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: elenoar86 w Kwiecień 20, 2014, 13:39:57 pm

Tytuł: Pytanie o lej? do 2.0D :)
Wiadomość wysłana przez: elenoar86 w Kwiecień 20, 2014, 13:39:57 pm
 :-bry we wtorek lub środę jadę na wymianę oleju, przebieg który teoretycznie posiadam to 165tyś.km. na pewno będę  lał 5W30 moje pytanie brzmi jakiej marki olej wybrać? Ford formuła F, Total,Castrol a może inny... co polecacie? i jaki jest dobry filtr paliwa, bosch, mann...? z góry dzięki za pomoc :-super
Tytuł: Odp: Pytanie o lej? do 2.0D :)
Wiadomość wysłana przez: Sonix w Kwiecień 20, 2014, 14:23:54 pm
Ja zalewam oryginalnym, Ford Formuła F. Kosztuje tyle co inne, a jednak jest oryginalny do fordowskiego silnika.
Filtry, wszystkie zakładałem Knecht-a
Tytuł: Odp: Pytanie o lej? do 2.0D :)
Wiadomość wysłana przez: elenoar86 w Kwiecień 20, 2014, 17:28:28 pm
a jeszcze mam takie jedno pytanie po wymianie filtra paliwa stosować profilaktycznie taki środek AMSOIL DIESEL INJECTOR CLEAN...? dodam że tankuje paliwo tylko ON Verva lub Statoil...
Tytuł: Odp: Pytanie o lej? do 2.0D :)
Wiadomość wysłana przez: Sonix w Kwiecień 20, 2014, 18:11:04 pm
Wydaje mi się, że nie ma sensu. To nie jest skomplikowany silnik..  jak np. 2.7 HDI bi-turbo.
Na pewno nie zaszkodzi, jak będziesz sobie wlewał uszlachetniacze, ale ogólnie potrzeby takiej nie ma.

Polecam wyczyścić kolektor ssący i EGR z nagaru. Nie jest to bardzo skomplikowane, a może odblokować sporo mocy X-Type.
3 lata temu czyściłem, różnica po zabiegu była kolosalna. Nie długo, pewnie to powtórzę.
Tytuł: Odp: Pytanie o lej? do 2.0D :)
Wiadomość wysłana przez: elenoar86 w Kwiecień 22, 2014, 17:00:44 pm
no i zabieg dzisiaj został wykonany  :-V wybór padł na części firm: filtr powietrza i oleju MANN, filtr paliwa BOSCH, olej Castrol Edge FST 5W30. całość z robocizną 360zł  :-super
Tytuł: Odp: Pytanie o lej? do 2.0D :)
Wiadomość wysłana przez: eMWuGSM w Kwiecień 24, 2014, 11:26:54 am
Filtr paliwa tylko DELPHI!

Dlaczego?
Mam gdzieś zdjęcia spod mikroskopu 5 filtrów:
- MANN
- BOSCH
- FILTRON
- DELPHI
- SOFIMA

W powyższych filtrach są bardzo duże różnice co do przepuszczalności wkładu filtrującego. Najlepiej to widać na przykladzie DELPHI, gdzie "dziurki" w materiale filtrującym są wielkości 3 mikronów, a pozostałe 5-8, a wiemy jak kluczowe znaczenie ma to w przypadku TDCI i naszych kochanych pomp.

Wiem, że filtr DELPHI kosztuje 150zł,a MANN 70zł a Filtron nawet poniżej 50zł, ale regeneracja pompy to duuuużo większa kwota.