FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => XK8/R (1996 - 2006, jako x100), XK (2007 - 2015 jako x150) => Wątek zaczęty przez: RafalM w Kwiecień 07, 2014, 17:35:17 pm
-
Witam serdecznie forumowiczów!!
Chociaż powitanie moje powinno być w innym poście to trudno ;). W tą sobotę stanę się posiadaczem Kota XKR z 99 r. Oczywiście 1 rzeczą, o której myślę jest zmiana wszystkich płynów (w miarę konieczności). Chciałbym przedyskutować w tym wątku ,zalecane przez was OLEJE do SILNIKA, SKRZYNI AUTO oraz TYLNEGO MOSTU. Choć strona Fishmana dostarcza nam bardzo dużo informacji to trudno rozczytać angielskie odpowiedniki olejów. Proszę o wypowiedzi:.
-
Olej silnikowy każdy będzie dobry,pod warunkiem,że jest to syntetyczny olej markowy o specyfikacji 5W30 lub 40.Chyba,że podatny jesteś na reklamy i olej 0W50 jest Ci nie zbędny.Osobiście jeżdżę na Elf 5W40/samochód nie eksploatowany zimą/
Skrzynia biegów to produkt Mercedesa o oznaczeniu 722.650 lub W5A580 i zalecany olej to ATF3353 lub Dexron III.
Do tylnego mostu olej przekladniowy 75W90 .Dobrym rozwiązaniem dla olei przekładniowych są oleje Fuchs /Niemiecka skrzynia musi mieć Niemiecki olej/ produkująca m-innymi dla Mercedesa i dystrybuowana przez Inter Cars,cena przyzwoita.
Nie zapomnij o filtrze oleju do skrzyni.Dobry będzie MAN o numerze H182kit,jakośc/cena OK,wiadomo pasuje do DB.
Jak już będziesz tak daleko podam Ci wymiary bagnetu do sprawdzenia poziomu oleju w skrzyni.
Na zakończenie moim zdaniem:Marka oleju nie ma znaczenia,ważne żeby był to produkt wysokiej jakości i żeby go regularnie zmieniać.
Gratuluje wyboru,jazda tym autem jest wspaniała.Każde wciśnięcie gazu to banan na ustach i prosze,nie wyłączaj ESP dopóki nie oswoisz się z Kotem,a i póżniej rób to rzadko.Powodzenia
-
Jaguar XK8, X100 - XKR (1997 - 2001):
Silnik: 5W-30 6.0 litrów
Przekładnia automatyczna: Norma MB 236.10/12/17 Mercedes-Benz WSA 580 9.5 litrów
Mechanizm różnicowy: 75W-140 1.8 litrów
Płyn chłodniczy: 11.5 litrów
Płyn hamulcowy: DOT4
Wspomaganie: Dexron III
-
Hej,
Odnowie wątek. Ostatnio dolewałem oleju do silnika do mojego XKR 2003 i dziwi mnie że zalecany jest 5w30 a w znanym i polecanym serwisie Altamira zalali mi Mobile 1 5w50 ;o
Przebieg mam niecałe 90tyś. nie za gęsty taki 5w50?
Na jakich olejach jeździcie swoimi XK?
-
Tak jak napisał Andrzej-23 zalecanym olejem do silnika jest 5W30. Ja od jakiegoś czasu stosuję 5W40. 5W50 jest wlewany do silników z turbinami, ale być może Altamira ma jakieś powody dla których wlała ten olej do Twojego silnika. Zapytaj.
-
5W50 niepotrzebny. Spoko 5W40 styknie jeśli nie zarzynasz systemem 0-1
-
Witam,
Podpinam się pod temat, gdyś zastanawia mnie kwestia oleju do WSPOMAGANIA w moim X308. Dziś rano zauważyłem w garażu kilka czerwonych kropelek na podłodze. Pojechałem gdzie miałem pojechać i na miejscu, w czasie parkowania, usłyszałem 'zawycie'. Od razu skojarzyłem, że to ubytek oleju ze wspomagania.
W instrukcji jest napisane, że należy do wspomagania wlewać DEXRON III. Jedyny jaki miałem pod ręką to Ravenol ATF 5/4 HP Fluid, bo dolewałem do skrzyni, a z tego co wiem jest on zamienny z DEXRONEM III. Problem jest taki, że mój olej we wspomaganiu jest czerwony, a ten dolany jest żółty.
Czy ten żółty Ravenol jest mieszalny z moim czerwonym?
Proszę o szybką odpowiedź, bo jutro w razie czego wyruszę na poszukiwanie oleju :-thank
-
Skrzynie ZF nie mialy chyba nigdy Dextrona III. Kup Mobil ATF 320 - tania a dobra oliwa.
-
Dzięki!
No to coś pomyliłem ::)
Zrobię jak mówisz. Czy jeśli dolałem ze 100ml tego żółtego Ravenola 5/4hp(chyba lepiej było zmieszać niż jechać ze zbyt niskim poziomem i 'wyciem' to muszę wymieniać cały olej czy mogę tylko zrobić dolewkę tego prawidłowego?
-
Wymień całość. Wyjdzie to ns dobre całemu układowi
-
wymiana oleju wspomagania zgodnie z manualem powinna się odbywać wraz z wymianą filtra, który jest w zbiorniczku, a ten z kolei nie jest wyjmowalny z niego, więc trzeba byłoby wymienić zbiorniczek. Jak już robić to porządnie. :-tylko ;D ;D