FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: ghrh w Kwiecień 02, 2014, 20:56:26 pm
-
Tak się zastanawiam. Zgodnie z tym co czytam i rozmawiam, jeżeli na blachach już pojawi się korozja, to nie da się tak naprawdę skutecznie jej pozbyć (mam na myśli trwałość większą niż rok-dwa), zawsze wróci. "Lepiej niż fabryka nie zabezpieczysz". W drugiej połowie roku mam zamiar walczyć właśnie z tą kwestią. Wiadomo, że nasze kotki mają problem z tylną klapą, plus kwestie już przygód mojego egzemplarza. Nie podoba mi się perspektywa za jakiś czas znowu wydawania ciężkich pieniędzy na korekty. Lepiej nie będzie, więc może da się wyeliminować problem zupełnie?
No i w związku z tym pytanie - czy ktoś miał do czynienia z elementami wykonanymi z laminatu? Włókno szklane, węglowe itp. Potrafię sobie wyobrazić maskę, tylną klapę, błotniki wykonane z takiego materiału i ładnie polakierowane. Wiem, że takie techniki stosuje się w sporcie dla zmniejszenia masy, więc daje się to zrobić, choć przyświeca temu zupełnie inny cel.
Chętnie poznam wszystkie opinie i doświadczenia dotyczące jakości, trwałości i cen takiego rozwiązania. Może też ktoś byłby chętny na ewentualne wspólne zamówienie? Wiadomo że wtedy byłoby sporo taniej. Z góry dzięki za każdą opinię.
-
A nie łatwiej kupic nie zgniłe części w swoim kolorze z jakiegos angola? Wydaje mi sie że troche przekombinowany jest twój pomysł. Pozdrawiam
-
Właśnie nie łatwiej :) Mam dość rzadko spotykany kolor i jeszcze nie spotkałem takich kawałków na Allegro. Zresztą to i tak nie da gwarancji, że za rok-dwa ruda nie podniesie wrednego łba.
-
troszke chyba demonizujesz - na moim 2004 nie ma nawet kropki rdzy. Wydaje mi sie że rudy wychodzi tylko na naprawianych częściach blacharki. Sprawdz jeszcze czy nie wyjdzie taniej zamówic z ebay.co.uk - wpisz jako fraze do szukania "jaguar x-type salvage" albo "breaking for spares jaguar x-type" lub bezposrednio graty które cie interesują "x-type front wing" " x-type bonnet" , "x-type boot lid" Przesyłke można sobie dosyc łatwo zorganizowac - wystarczy znajomy polak w UK - a polonijnych firm kurierskich jest sporo i doreczaja przesyłki naprawde niedrogo (np ostatnia promocja - paczka do 31,5kg za 18 funtów) , no i sporo rodaków jezdzi do Polski regularnie i za jakąs kwote chetnie wozi częsci. Aha - ta firma z Newcastle ma opcje wysyłki za granice http://www.xtypeparts.com/
-
Pozwole sibie niezgodzic sie ze stwierdzeniem ze lepiej niz fabryka nie zabezpieczysz... Bajki brednie bzdury, trzeba tylko znalezc dobrego fachowca. Trzeba dokladnie rozszlifowac miejsce z korozja aby sie jej pozbyc zastosowac odpowiednia chemie; da sie zrobic wszystko tylko trzeba wiedziec jak bo np jak restauruja zabytki? Przeciez jest tam kupa rdzy a jak sie dobrze zrobi bedzie sluzyc bardzo dlugo...
Sam u siebie wolalem zapobiegac niz leczyc wiec w profilach zamknietych mam specjalny olej penetrujacy no i antykorozje na podwoziu... Da sie tylko trzeba chciec :D
-
Każdy blacharz Ci powie, że rdze można tylko spowolnić, ale nigdy jej nie wyeliminujesz.
-
zajmuje sie zawodowo antykorozją i da się lepiej zabezpieczyć niż fabryka to po pierwsze i po drugie da się wygrać z rdzą - dwa punkty : jakość wykonania zabezpieczenia i środki zastosowane do tego zabezpieczenia.
pozdrawiam
Maciek
-
zajmuje sie zawodowo antykorozją i da się lepiej zabezpieczyć niż fabryka to po pierwsze i po drugie da się wygrać z rdzą - dwa punkty : jakość wykonania zabezpieczenia i środki zastosowane do tego zabezpieczenia.
pozdrawiam
Maciek
A gdzie walczysz z tą rdzą jakbym chciał udostępnić auto jako ring ?
-
zajmuje sie zawodowo antykorozją i da się lepiej zabezpieczyć niż fabryka to po pierwsze i po drugie da się wygrać z rdzą - dwa punkty : jakość wykonania zabezpieczenia i środki zastosowane do tego zabezpieczenia.
pozdrawiam
Maciek
A gdzie walczysz z tą rdzą jakbym chciał udostępnić auto jako ring ?
Zajmuje sie zabezpieczeniami antykorozyjnymi tyle, że konstrukcji stalowych, zbiorników itd. niestety nie autami. Sam jednak zabezpieczam swoje auta i wszystko jest kwestią tego jak przygotujesz podłoże i tego jakiej jakości środki użyjesz.
W razie czego służę pomocą
pozdrawiam
Maciek