FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
		Dział Techniczny => XJ-40, XJ-81 (1986-1994) => Wątek zaczęty przez: Tatarski w Kwiecień 01, 2014, 10:37:17 am
		
			
			- 
				Witam,
 
 ostatnio podczas niedzielnej przejażdżki w pełnym słońcu stwierdziłem, że fajnie byłoby mieć
 takie ustrojstwo w swoim aucie, tym bardziej, że szykuję się do wymiany  podsufitki.
 Kiedyś miałem szyberdach w 740i stwierdzam, że to bardzo fajny patent w aucie.  :-A
 W sieci jest kilka sztuk kompletnych szyberdachów do xj 40.
 
 W związku z tym pojawia się kilka pytań :
 1)  Czy w autach bez szyberdachu jest słabsza konstrukcja dachu?
 2) Czy w autach z szyberdachem były montowane jakieś dodatkowe wzmocnienia / stężenia w dachu ?
 3) Czy w aucie bez szyberdachu jest wyprowadzona wiązka do góry i wystarczy podpiąć się ?
 4) Czy w aucie występuje jakiś dodatkowy moduł szyberdachu, który można dołożyć?
 5) Czy to w ogóle gra warta świeczki ?
 6) Czy nie jest to barbarzyństwo ? :D
 
 
 
- 
				nie znam odpowiedzi na wiekszość Twoich pytan ale moim zdaniem to full roboty. wyciagalem kiedys w innym aucie szyber i on byl tzw wpuszczony w dach  podejrzewam ze moze byc podobnie wiec nie wystarczy wziac fleksa i wyciac dziure. 
			
- 
				Musiałbyś kupić cały dach od innego auta i przespawać gdzieś na wysokości słupków. 
 Ewentualnie pozostaje montaż uniwersalnego szyberdachu czego nie polecam.
 
 P.S. Nie lepiej włączyć klimatyzację ?
- 
				No z tym wspawaniem na wysokości słupków, to najlepsze rozwiązanie, ale takie dosyć brutalne.
 
 A myślisz, że w moim aucie jest klima, bo jeszcze tego nie rozpykałem, ale wydaje mi się, że nie ma ?
 
 
 (http://imageshack.com/a/img809/2731/wsm4.jpg)
- 
				Masz panel klimy  z rocznika 93-94  ( czyli najnowszy ) . Krótki opis przycisków : 
 
 ON -  wiadomo
 MAX - klima chłodzi na maksa i obrotu wetylatorów po wcisnieciu również są maksymalne
 Przycisk z samochodem i strzałką wewnątrz , to tzw. obieg zamkniety ( układ klimatyzacji pobiera powietrze z wnętrza autka a nie z zewnatrz )
 Pionowy suwak - to regulacja kierunku powietrza ( nogi/twarz )
 Z prawej strony masz pokretło od temperatury , jako ze masz klimatyzacje automatyczną , to utrzymuje ona zadaną temperaturę ( w starszych rocznikach była jedynie regulacja ciepło/zimno )
 Z lewej strony masz pokrętło od predkości dmuchawy LOW , MEDIUM , HIGH , natomiast opcja DEF służy do szybkiego odparowania przedniej szyby i lusterek
 MANUAL - regulacja manualna
 DEMIST - niepamietam do czego to było , moze Tomek bedzie wiedział
 
 A co do twojego pomysłu z szyberdachem , to odradzam , bo jak dla mnie jest to zbyt duża ingerencja w konstrukcję auta . Po przyspawaniu dachu samochód straci swoja sztywność i tym samym podczas stłuczki może sie to dla kierowcy źle skończyć .
- 
				Dzięki Jaguar XJ6 za wyjaśnienie przycisków. 
 Co do szyberdachu, to faktycznie chyba za duża ingerencja w autko, szkoda.
 Pozdrawiam
- 
				DEMIST to jest opcja kierowania nadmuchu na szybę. Daje to samo co przekręcenie lewego pokrętła na pozycję "DEF" z tą tylko różnicą że w trybie "demist" można ustawić mniejszą siłę nadmuchu.