FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: eMWuGSM w Marzec 26, 2014, 19:57:41 pm
-
Witajcie.
Mam następujące pytanie.
W moim 2.0D '04 zaczynają się konczyć wtryski i pompa, niestety, a udało mi się kupić anglika 2.2D '06 z udokumentwanym przebiegiem 170000km (105000mil). Naszła mnie myśl na przekładkę silnika i skrzyni (głównie dla skrzyni 6-biegowej).
Wiem, że ów 2.2D jest bez DPF (155PS) ma zdrowe wtryski i pompę (robiłem dziś próbę przelewową wtryskiwaczy), jest tylko uwalony obwód sterowania turbiną (cholerna elektroniczna VNT) i przez to kopci przy przegazowaniu i cały czas miga sprężynka (chodzi jak wolnossący, a paliwa dostaje jak doladowany).
Nasuwają mi się pytania, na ile to jest operacja p'n'p?
Plan mam taki, żeby wyjechać z całym przednim zawieszeniem, sankami, silnikiem i skrzynią, rozczepiając na wydechu (za katalizatorem), zmiana maglownicy (z UK na EU) i montaż na miejsce. Pozostaje kwestia:
1. Czy wtyczki z 2004 (pierwszy lift) są takie same jak 2006 (drugi lift)?
2. Czy trzeba kodować zegary przy zmianie ECU i ICU (2.2 ma dwa sterowniki, silnika ECU i wtrysku ICU)?
3. Czy trzeba zmieniać mechanizm wybieraka skrzyni biegów, czy są zamienne w 2.0 i 2.2?
4. Czy IC jest taki sam w 2.0 i 2.2?
5. Czy wydechy (za katalizatorem) są zamienne ze sobą?
6. Czy chłodnice są zamienne w 2.0 i 2.2?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
-
nie znam odpowiedzi na twoje pytania ,ale mam nówkę sztukę cylinderek wysprzęglika do 6-biegowej skrzyni. Wyciągnieta z zestawu sprzegła LUK. Do 3 litrowej V6 tarcza pasowała a wysprzeglik juz nie..
-
Mam cały zestaw dwumasy LUK (koło+tarcza+docisk+wysprzęglnik), kupiłem kiedyś z wyprzedaży w Dakolu za 900zł, także dzięki ;)
Nie pogardziłbym za to uwaloną turbiną do 2.2TDCi (uwalona mechanicznie ze sprawnym sterownikiem).