FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: dziki07 w Marzec 22, 2014, 22:18:58 pm

Tytuł: tryb awaryjny w jaguarze x-type 2.1V6
Wiadomość wysłana przez: dziki07 w Marzec 22, 2014, 22:18:58 pm
Witam!
Mam problem z jaguarem X-type 2.1V6 156KM po wymianie silnika w chodzi mi w tryb awaryjny czyli kręci do 3000 tyś obratów i nic dalej podczas jazdy gdy stanę i w rzucę luz kręci do 7000 tyś czyli normalnie  co może być powodem takiego zachowania ?
Dodam że wymieniłem świece cewki i nic i słychać jak co jakiś czas dmucha we filtr powietrza .
błędy jakie wyskakują
- za bogata i za uboga mieszanka
- wyskakiwanie zapłonów 2,4,6
i to wszystko będę wdzięczny za wszelką pomoc ?
Pozdrawian !
Tytuł: Odp: tryb awaryjny w jaguarze x-type 2.1V6
Wiadomość wysłana przez: NorbertN w Marzec 23, 2014, 18:19:21 pm
zapchany katalizator. Od niego bym zaczal. ten podlaczony do banku 2,4,6
Cewki do sprawdzenia oraz sonda.
Tytuł: Odp: tryb awaryjny w jaguarze x-type 2.1V6
Wiadomość wysłana przez: dziki07 w Marzec 23, 2014, 18:30:37 pm
Dziękuję za odpowiedź a więc cewki wymieniłem sondę lambda też o ostatni katalizator również męczy mnie ten problem od pół roku i nikt nie potrafi mi pomóc jeżdżę tylko mechanik elektryk i tak wciąż to samo wymieniam części i nic to nie daje ?
Tytuł: Odp: tryb awaryjny w jaguarze x-type 2.1V6
Wiadomość wysłana przez: NorbertN w Marzec 23, 2014, 22:02:15 pm
Ja bym sprawdził katalizator. A czy silnik wolno wkręca się na obroty? Nie odczuwasz spadku mocy w dolnych rejestrach?
Tytuł: Odp: tryb awaryjny w jaguarze x-type 2.1V6
Wiadomość wysłana przez: dziki07 w Marzec 24, 2014, 02:20:26 am
Dokładnie na 1 biegu jak sie rusza to trochę leniwy jak nie złapie błedu to od 2500 czuć tak jakby dostał kopa i rwie sie do przodu .Katalizator już wymieniłem (bo ten co miałem to po wymianie silnika sie z topił)  przed załozeniem był sprawdzany czy nie jest uszkodzony i był ok

Chciał bym jeszcze dopowiedzieć że nie raz mogę jeździć 2 dnii błędy nie wyjdą . A jeśli wyskoczy tryb awaryjny  Wystarczy na luz wrzucić dwie przygazówki i jest jakiś czas spokuj .
Tytuł: Odp: tryb awaryjny w jaguarze x-type 2.1V6
Wiadomość wysłana przez: Jawe83 w Marzec 24, 2014, 10:32:12 am
1. Lewe powietrze - uszczelki między kolektorem a głowicą
2. Jedna z dodatkowych przepustnic w kolektorze (są 2 sztuki na lewym boku kolektora) - uszkodzone, bądź uszczelki do wymiany
3. Sonda lambda przed katalizatorem - uszkodzona, bądź naderwane kable elektryczne
4. Katalizator - wykruszony wkład katalityczny, może lata luzem w puszce i czasem zatyka wylot
Tytuł: Odp: tryb awaryjny w jaguarze x-type 2.1V6
Wiadomość wysłana przez: dziki07 w Kwiecień 19, 2014, 21:01:11 pm
katalizator sprawdzony jest OK
sondy sprawdzone są OK
przepustnice sprawdzone rzekomo jest jedna a nie dwie tak powiedział mechanik ? jest OK
uszczelki są OK tylko nie wie jak sprawdzić czy nie ssie tam powietrza?
Tyle wiem co przekazał mi mechanik co dalej ?
Będę starał się dostać do innego fachowca aby to jeszcze raz posprawdzał
może jakieś inne propozycje?
Tytuł: Odp: tryb awaryjny w jaguarze x-type 2.1V6
Wiadomość wysłana przez: dziki07 w Październik 10, 2014, 16:41:32 pm
Czy problemem może być komputer jeśli silnik był z 2002r a drugi który jest włożony jest 2004 r jednak taki sam 2.1 v6 156km
Tytuł: Odp: tryb awaryjny w jaguarze x-type 2.1V6
Wiadomość wysłana przez: kurak22 w Październik 10, 2014, 18:46:53 pm
czemu wymieniałes cewki?
sonda oryginala?
uszczelki kolektora do sprawdzenia wszystkie, u mnie aż gwizdało przy klapkach, a pod kolektorem dodał bym na wszelki wypadek cienko silikonu silnikowego.
tak przepustnica jest jedna, ale klapki są dwie, ja miałem jadną uszkodzoną (1'sza 1.5ohm 2'ga 50ohm)
Tytuł: Odp: tryb awaryjny w jaguarze x-type 2.1V6
Wiadomość wysłana przez: dziki07 w Październik 13, 2014, 19:18:01 pm
Cewki wymieniałem bo tach chciał elektryk niby że miały rysy w środku
sonda lambda wymieniona na orginał
uszczelki kupione dwa komplety i nic
jutro następny mechanik bierze zobaczymy.
Ten odkrył że jak wyciągnie filtr powietrza to idzie  a z filtrem nie ?