FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION
Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: NorbertN w Marzec 16, 2014, 22:19:12 pm
-
Czesc,
Mam do Was male pytanie.
co oprocz felg, tarcz moze powodowac wibracje kierownicy przy 110-130km/h
Myslalem ze mam krzywe felgi/tarcze ale czy to zimowe czy letnie objaw mam taki sam- drzenie kierownicy.
Dzisiaj zauwazylem jednak mala rzecz. Jechalem 130 na tempomacie autostrada. i raz kierownica drzala a raz nie?? dlaczego? wydawalo mi sie ze ma to zwiazek z nachyleniem podloza. Czyli mialo na to wplyw obciazenie silnika. Czy takie cos moga powodowac np. przeguby wewnetrzne? Kierownica drzy mi takze ale tylko przy hamowaniu w okolicach 70km/h. Kola sa wywazone a tarcze maja niecaly rok.
-
Wiek tarcz nie ma nic do rzeczy, jak zagrzałeś i wpadłeś w kałużę to mogły się zwichrować.
Tym niemniej jeżeli bez hamowania też Ci wibruje, to sprawdź przeguby.
-
... oraz opony, czy nie wybulone, czy nie mają bicia osiowego (na wyważarce Ci to sprawdzą), i półosie czy nie krzywe, bo też mogą powodować bicie.
-
Z autopsji - drgania w zakresie prędkości, o której wspominasz może powodować niedokręcony wał napędowy. Udaj się do mechanika na kanał i niech posprawdza wszystkie śruby łączące wał ze skrzynią kątową od przodu i z dyfrem od tyłu.
-
Z autopsji - drgania w zakresie prędkości, o której wspominasz może powodować niedokręcony wał napędowy. Udaj się do mechanika na kanał i niech posprawdza wszystkie śruby łączące wał ze skrzynią kątową od przodu i z dyfrem od tyłu.
Tego nie sprawdzilem a mam takie same objawy jak kolega wyzej,ostatnia mozliwa przyczyna bo wszystko procz walu juz sprawdzalem.
-
Dlatego wlasnie wykluczylem opony poniewaz objaw raz jest raz go nie ma przy tej samej predkosci. wszystko jakby zmienia sie z minuty na minute.
Ten wal dokladnie w ktorym miejscu mialby luz jesli to faktycznie to?
Rozumiem ze jakby nie bylo napedu na przod to wtedy bym nie czul tych drgan ale poniewaz rusza sie wal to wibruje tez przez to naped polaczony z skrzynia rozdzielcza...
a czy przeguby tez raz drza a raz nie jak sa na wykonczeniu?
-
jakby nie bylo napedu na przod
Na tył...
-
mialem na mysli jakby byl tylko naped na tyl :) to czulbym wibracje calej kabiny a nie kierownicy:) Bo oczywiscie naped jest na 4 kola :)
@Brymek a czy przeguby sprawdzales?
-
W X-Type nie ma opcji samego tyłu. Możesz zostawić sam przód, a wał przenosi napęd na tył jako dodatek.
-
Czy ktos moglby mi zaznaczyc w ktorym miejscu sprawdzic te sruby?
http://img03.allegroimg.pl/photos/oryginal/37/64/20/90/3764209002 (http://img03.allegroimg.pl/photos/oryginal/37/64/20/90/3764209002)
Zauwazylem jeszcze ze jak szybko przelaczam z D na R to slysze pukniecie. Tak jakby byl luz gdzies. Jak odczekam chwilke z D na R to jest cicho.
To jakby potwierdza ze jest gdzies luz w napedzie.
-
Czy ktos moglby mi zaznaczyc w ktorym miejscu sprawdzic te sruby?
http://img03.allegroimg.pl/photos/oryginal/37/64/20/90/3764209002 (http://img03.allegroimg.pl/photos/oryginal/37/64/20/90/3764209002)
Zauwazylem jeszcze ze jak szybko przelaczam z D na R to slysze pukniecie. Tak jakby byl luz gdzies. Jak odczekam chwilke z D na R to jest cicho.
To jakby potwierdza ze jest gdzies luz w napedzie.
Chłopie, :-10points za ten post :-clap Na zdjęciu jest zdjęty wał, a właśnie to te jego końce są do czegoś przykręcane (kilkoma śrubami każdy) - u mnie mechanik, przy okazji robienia czegoś zupełnie innego, był w stanie wykręcić 2 śruby jedną ręką.
Jedyne, co przy samym wale można sprawdzić, to czy łożysko podpory nie ma luzów.
Wylistujmy, co może doprowadzać do wibracji (ogólnie) w układzie jezdnym:
1. Zwichrowane tarcze
2. Skrzywione felgi
3. Uszkodzone opony
4. Skrzywiona półoś
5. Luzy w zawieszeniu
6. Luzy w drążkach kierowniczych
7. Luzy przy łącznikach wału (niedokręcone śruby)
8. Skrzywiony wał
9. Uszkodzona podpora wału
10. Niedokręcone koła
Jest tego mnóstwo, słyszałem, że wybite elementy łączące tylny dyfer z budą auta mogą doprowadzać do tej sytuacji.
-
Ups zle zdjęcie wkleiłem haha:) :-wstyd tak to jest jak się szybko pisze posta. Posprawdzam elementy które są przy wale czyli dyfer , skrzynia i Podpora czy są dobrze skręcone do walu. Niedługo wymieniam felgi na letnie wiec będzie okazja:) Jeśli to nic nie da się to zostaną mi polosie. pozdrawiam.
-
Przy okazji zmiany felg na letnie sprawdzilem stan napedu. Wykryto luz na polosi prawy przod (czyli siedzac w kabinie od strony pasazera). Tutaj pytanie do was: To jest krotsza polos czy ta dluzsza? Na popularnym serwisie aukcyjnym prawa jest niby ta dluzsza a mechanik mi pokazywal krotsza. Jak sie okresla strone? stojac przodem do maski czy tak jak siedzimy "za kolkiem"?
-
Zawsze określasz z miejsca kierowcy w pojeździe.
Prawa jest zawsze dłuższa (za wyjątkiem niektórych japończyków np CIVIC, ma skrzynię po prawej stronie)
Może być jeszcze kwestia zacisku hamulcowego, że nie cofa się do końca tłoczek i cały czas hamuje, przez to tarcza się może grzać i właśnie może powstawać bicie. Zobacz czy po nagłym wciśnieciu hamulca (impuls) ustanie, jeśli tak, to wina leży po stronie zacisku ew. pompy hamulcowej / ABS.
-
A czy luz Góra dol w tym prawym przegubów skoro jest dłuższy jest normalne?